1 first shooter Game "how to fire " ??
Posted: 10 Mar 2012, 17:43
jeg er er meget ny inden for gamedesigner i unity... har arbejde med det ca 6 måneder i alt.... godt har en del af det være men at lave 3d modeler ved siden af så har nok kun være et 1 måndes tid med endelig programmmering.... jeg arbejder sammen med en kamarete om at laver et first shooter spil... hvor jeg er pt i gang med at lave en zombi mode til vores spil....... nå me nok om det
det jeg har bruge for lige nu er hjælpe til at få lavet min player control..jeg er begyndt med en fra bunden af da jeg godt kan lide at kende den gode jeg bruge ... og nu mangler jeg lidt hjælpe til at få min mand til at skyde... det jeg godt kunne tænke mig at lære til en start er at lave en kode som gør jeg lave spawner en bullet og bevæger sig i samme retning som min spiller ser... men skulle gerne være en meget simple kode så jeg som nybegynder har en chance for at forstå hvad der faktisk sker.
men player kode er pt sådan ud
var playerSpeed :int;
var playerSpeed2 : int;
function Start () {
}
function Update () {
// Amount to move player
amtToMove = (playerSpeed * Input.GetAxis("Horizontal")) * Time.deltaTime;
amtToMove2 = (playerSpeed2 * Input.GetAxis("Vertical")) * Time.deltaTime;
// move/translate the player
transform.Translate(Vector3.right * amtToMove);
transform.Translate(Vector3.forward * amtToMove2);
}
og bullet kode ca sådan derud
var BulletSpeed : int;
function Start () {
}
function Update () {
//amount to move bullet
amtToMove = BulletSpeed * Time.deltaTime;
transform.Translate(Vector3.postion.Camere.Forward * amtToMove);
}
skal gerne være så at jeg skal lave så lidt om som mulig og gerne med en god forklaring på hvad den kode i forslog gør
det jeg har bruge for lige nu er hjælpe til at få lavet min player control..jeg er begyndt med en fra bunden af da jeg godt kan lide at kende den gode jeg bruge ... og nu mangler jeg lidt hjælpe til at få min mand til at skyde... det jeg godt kunne tænke mig at lære til en start er at lave en kode som gør jeg lave spawner en bullet og bevæger sig i samme retning som min spiller ser... men skulle gerne være en meget simple kode så jeg som nybegynder har en chance for at forstå hvad der faktisk sker.
men player kode er pt sådan ud
var playerSpeed :int;
var playerSpeed2 : int;
function Start () {
}
function Update () {
// Amount to move player
amtToMove = (playerSpeed * Input.GetAxis("Horizontal")) * Time.deltaTime;
amtToMove2 = (playerSpeed2 * Input.GetAxis("Vertical")) * Time.deltaTime;
// move/translate the player
transform.Translate(Vector3.right * amtToMove);
transform.Translate(Vector3.forward * amtToMove2);
}
og bullet kode ca sådan derud
var BulletSpeed : int;
function Start () {
}
function Update () {
//amount to move bullet
amtToMove = BulletSpeed * Time.deltaTime;
transform.Translate(Vector3.postion.Camere.Forward * amtToMove);
}
skal gerne være så at jeg skal lave så lidt om som mulig og gerne med en god forklaring på hvad den kode i forslog gør