Spawning system

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

Spawning system

Unread post by Darkforce » 15 Mar 2012, 22:55

Jeg er ved at forsøge at lave mig et respawn system til mine zombier, men er løbet ind i det problem at den respawnet zombi deaktivere sine script...nogen ide om hvorfor det sker ?

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Spawning system

Unread post by Jesper Kondrup » 16 Mar 2012, 11:13

Det er selvfølgelig fint at spørge herinde, men når det er så Unity specifikt, så prøv også at skrive på unitys forum.

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Spawning system

Unread post by oliverdb » 16 Mar 2012, 12:04

eller giv nogle flere detaljer... f.eks bliver dit zombie gameobject sat til active=false, så kører scripts nemlig heller ikke.. eg ingen update funktioner

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

Re: Spawning system

Unread post by Darkforce » 16 Mar 2012, 13:56

altså nu er jeg jo meget ny i det her så kan være lidt svært for mig, at skrive det vild meget bedre og kan se jeg desværre har glemt og gemme så er også komme lidt tilbage ... det jeg forsøgte at lave var et script som når man dræbte zombien så instanteat den en nye zombi ved hjælpe af den zombi zombi1 var være fra ... når den så respawnet havde den fjernet alle de afmærkninger som gjore om den havde kørt ville køre scriptet eller er... de var der stadig men de var bare slået fra.

jeg har vælgt dette forum fordi den er danske og jeg har set en del forum spørgsmål om unity herinde... desuden er det jo mere et scripting spørgsmål end en endelig funktion i unity(går jeg ud fra).

jeg håber da jeg kan blive taget seriøs herinde selvom jeg er meget ny.... men jeg har allerede brugt mange timer på mit spil... og en del penge også

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Spawning system

Unread post by oliverdb » 16 Mar 2012, 14:29

Hvis du opretter en ny instans baseret på en gammel så burde den klone alle dine variable. Men du skal lave en zombie-pool og trække fra den da runtime instantiation giver performance hickups.

http://unity3d.com/support/documentatio ... tiate.html

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Spawning system

Unread post by Jesper Kondrup » 16 Mar 2012, 18:57

Darkforce wrote:altså nu er jeg jo meget ny i det her så kan være lidt svært for mig, at skrive det vild meget bedre og kan se jeg desværre har glemt og gemme så er også komme lidt tilbage ... det jeg forsøgte at lave var et script som når man dræbte zombien så instanteat den en nye zombi ved hjælpe af den zombi zombi1 var være fra ... når den så respawnet havde den fjernet alle de afmærkninger som gjore om den havde kørt ville køre scriptet eller er... de var der stadig men de var bare slået fra.

jeg har vælgt dette forum fordi den er danske og jeg har set en del forum spørgsmål om unity herinde... desuden er det jo mere et scripting spørgsmål end en endelig funktion i unity(går jeg ud fra).

jeg håber da jeg kan blive taget seriøs herinde selvom jeg er meget ny.... men jeg har allerede brugt mange timer på mit spil... og en del penge også

1. Det er altid en fordel at skrive sit problem så detaljeret og specifikt som man kan, det giver flere svar og oftes også bedre svar.

2. Hvis du har problemer med engelsk, så fair nok, men det vil være meget ærgeligt for dig, at gå glip af al den viden der findes på 'engelske sprogede forums', som f.eks. Unitys forum.

Faktum er, at der i dette minut er "807 users online på Unitys forum" og "7 users online herinde".
Som jeg skrev skal du ikke droppe at skrive herinde, men prøv begge steder og se om der ikke kommer noget godt ud af det.

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

Re: Spawning system

Unread post by Darkforce » 17 Mar 2012, 00:07

oliverdb wrote:Hvis du opretter en ny instans baseret på en gammel så burde den klone alle dine variable. Men du skal lave en zombie-pool og trække fra den da runtime instantiation giver performance hickups.

http://unity3d.com/support/documentatio ... tiate.html
ja det ved jeg den burte gøre... og den kopier dem også med over.. men af en eller anden grund er den ikke aktiv på clonen... jeg kan pause spillet og aktivere dem ... men det kan og gider man jo ikke når man spiller... godt sagt spiler min zombi bare om til et død gameobjekt

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

Re: Spawning system

Unread post by Darkforce » 17 Mar 2012, 21:39

Ser ud til jeg har fået et meget bacis system op og køre nu... og tak for den input i er komme med ... nu skal jeg bare finde mit næsten delmål så jeg kan komme videre med mit spil... men i høre jo sikker fra mig igen :)

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Spawning system

Unread post by Tabu » 19 Mar 2012, 00:34

I øvrigt har unit deres Answers board: http://answers.unity3d.com/index.html det er intet mindre end fantastisk !!! Hvis du mangler svar på noget, så finder jeg 8/10 gange andre som har spurgt før mig, og de sidste 2 bliver besvaret inden for en dag eller to. (Nogle gange inden for få timer.)

Post Reply