Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Carver
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2008, 21:12

Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Unread post by Carver » 15 Aug 2008, 21:16

Hej! Jeg vil gerne komme videre med C++, men jeg ved ikke hvilken af de to bøger, jeg helst skal købe. Jeg kunne købe begge, men jeg ved jo ikke, om det er det værd. Hvad er forskellen egentlig? Og hvilken en af bøgeren vil jeg få mest gavn af? (Tænker ikke kun på det praktiske, men jeg vil også lære lidt af det teoretiske)

Mvh,

Carver :)

gjoel
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 17 Mar 2008, 13:15

Re: Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Unread post by gjoel » 18 Aug 2008, 10:02

Du skal helst købe Accelerated C++ :)

Carver
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2008, 21:12

Re: Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Unread post by Carver » 23 Sep 2008, 21:42

Hov, beklager meget, at jeg ikke fik svaret tilbage. Men tak, den er meget interessant :)


Jeg tænkte lidt, nu hvor jeg alligevel har åbnet en gammel tråd... Jeg er geometrispasser, og vores lærer i skolen er ELENDIG til at forklare ting. Ganske intelligent, men har et problem med at forklare ting til en lille dreng. Jeg kan ikke andet end basisk geometri, jeg går i niende og fatter ikke hvordan man kan regne ligedannede figure ud på simpel vis osv. Det eneste, der holder sammen i min programmering, er min logik. Jeg har det fint på de andre områder, vi har nået i skolen (Dog kniber det med sandsynlighed, men jeg har så travlt, at jeg knap nok kan nå at spille guitar!) og jeg elsker besværelige formler (De får mig til at føle klog) - men geometri er jo et vigtigt punkt i matematik, og jeg vil (VIL VIL VIL!) virkelig gerne kunne noget mere, inden jeg skal op i eksamen med skidtet. Jeg tænkte på, er der en hjemmeside med idiotsikre forklaringer, fritidsbøger om geometri eller et eller andet tredje, som I kan anbefale, en geometriblind dreng? Jeg håber virkeligt, at I kan hjælpe.


Mvh,

Carver

User avatar
fallspace
Level 4 - Newbie
Posts: 45
Joined: 12 Mar 2008, 16:29
Location: Copenhagen

Re: Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Unread post by fallspace » 24 Sep 2008, 11:03

Geometri i computerspil er et ret stort område, og det involverer mange andre matematiske grene. Nogen ting lærer man først på universitetet, men det skal du ikke lade dig slå ud af. :) Du siger du går i 9. klasse? Så vil jeg anbefale at få fat i en gymnasie lærebog. Jeg lavede en hurtig søgning på google og fandt denne serie (A, B og C niveau) som jeg overhovedet ikke kender: http://www.matema10k.dk/ (man kan købe den online hos http://www.gyldendal.dk). Det er så længe siden at jeg gik i gymnasiet at jeg ikke kan huske på hvilket niveau man lærer om relevante emner.

Jeg har iøvrigt stadig min gymnasie formelsamling liggende fremme, og bruger den tit som opslagsbog, så det er god viden man får i gymnasiet.

-Simon

Carver
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2008, 21:12

Re: Forskel mellem C++ Primer og C++ Primer Plus?

Unread post by Carver » 24 Sep 2008, 15:52

Tak skal du have! Ser mig lidt ad på siden, og prøver at gnække mig igennem mine skoleopgaver. Men tak :)


Mvh,


Carver

Post Reply