kort sagt hvad er der galt med denne kode ?
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider) {
if(otherObject.gameObject.tag == "Zombi1" && enemyLives == 0 )
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);
else;
Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}
Det som er mening er at når skyder en modstander så skal den dræbe modstander og spawne en ny hvis han bliver ramt og hans liv er på 0 .... hvis hans liv ikke er på 0 skal han miste et liv... skulle være lige til synes jeg men har prøve flere forskellige ting og det virker bare ikke.. så hjælpe hvad gør jeg forkort her
stadig problemer med spawn system
Re: stadig problemer med spawn system
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
{
if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1") && enemyLives == 0 )
{
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);
}
else
{
Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}
}
Du har også sikret dig at den collider du bruger har flueben i isTrigger ikke ?
{
if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1") && enemyLives == 0 )
{
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);
}
else
{
Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}
}
Du har også sikret dig at den collider du bruger har flueben i isTrigger ikke ?
Re: stadig problemer med spawn system
Code: Select all
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
{
if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1"))
{
if (enemyLives == 0)
{
Destroy(gameObject);
Instantiate(Zombi);
}
else
{
Debug.Log("Ramt");
enemyLives --;
}
}
}
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Re: stadig problemer med spawn system
Zacker har selvfølgelig ret *doh*
Begge ting har med zombien at gøre.
Begge ting har med zombien at gøre.