stadig problemer med spawn system

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

stadig problemer med spawn system

Unread post by Darkforce » 22 Mar 2012, 21:56

kort sagt hvad er der galt med denne kode ?
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider) {
if(otherObject.gameObject.tag == "Zombi1" && enemyLives == 0 )
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);

else;

Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}

Det som er mening er at når skyder en modstander så skal den dræbe modstander og spawne en ny hvis han bliver ramt og hans liv er på 0 .... hvis hans liv ikke er på 0 skal han miste et liv... skulle være lige til synes jeg men har prøve flere forskellige ting og det virker bare ikke.. så hjælpe hvad gør jeg forkort her

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: stadig problemer med spawn system

Unread post by Neogy » 23 Mar 2012, 01:01

function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
{
if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1") && enemyLives == 0 )
{
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);
}

else
{
Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}
}

Du har også sikret dig at den collider du bruger har flueben i isTrigger ikke ?

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: stadig problemer med spawn system

Unread post by Zacker » 23 Mar 2012, 11:59

Code: Select all

    function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
    {
        if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1"))
        {
            if (enemyLives == 0)
            {
                Destroy(gameObject);
                Instantiate(Zombi);
            }
            else
            {
                Debug.Log("Ramt");
                enemyLives --;
            }
        }
    }

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: stadig problemer med spawn system

Unread post by Neogy » 23 Mar 2012, 18:25

Zacker har selvfølgelig ret *doh*
Begge ting har med zombien at gøre.

Post Reply