Page 1 of 1

stadig problemer med spawn system

Posted: 22 Mar 2012, 21:56
by Darkforce
kort sagt hvad er der galt med denne kode ?
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider) {
if(otherObject.gameObject.tag == "Zombi1" && enemyLives == 0 )
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);

else;

Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}

Det som er mening er at når skyder en modstander så skal den dræbe modstander og spawne en ny hvis han bliver ramt og hans liv er på 0 .... hvis hans liv ikke er på 0 skal han miste et liv... skulle være lige til synes jeg men har prøve flere forskellige ting og det virker bare ikke.. så hjælpe hvad gør jeg forkort her

Re: stadig problemer med spawn system

Posted: 23 Mar 2012, 01:01
by Neogy
function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
{
if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1") && enemyLives == 0 )
{
Destroy(gameObject);
Instantiate (Zombi);
}

else
{
Debug.Log ("Ramt");
enemyLives --;
}
}

Du har også sikret dig at den collider du bruger har flueben i isTrigger ikke ?

Re: stadig problemer med spawn system

Posted: 23 Mar 2012, 11:59
by Zacker

Code: Select all

    function OnTriggerEnter(otherObject: Collider)
    {
        if(otherObject.gameObject.tag.Equals("Zombi1"))
        {
            if (enemyLives == 0)
            {
                Destroy(gameObject);
                Instantiate(Zombi);
            }
            else
            {
                Debug.Log("Ramt");
                enemyLives --;
            }
        }
    }

Re: stadig problemer med spawn system

Posted: 23 Mar 2012, 18:25
by Neogy
Zacker har selvfølgelig ret *doh*
Begge ting har med zombien at gøre.