Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Thomas D
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 May 2012, 15:04

Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by Thomas D » 21 May 2012, 17:51

Jeg har lavet et brætspil i stil med 'Ticket to ride' og Rainer Knizias spil - Dvs spil hvor held ikke er en faktor, spil der kræver rå, brainpower for at vinde ;)
Spillet er testet (eksternt), og alt er færdigt. Eftersom spillet kan spilles på under en time for 4 spillere mener jeg det passer fint til iPad (samme som eksempelvis Ticket to Ride). Jeg kan bare ikke programmere det selv.

Jeg har læst alle emnerne omkring spil ideer og vil derfor ikke spørge videre om dette, men læste også et svar fra vonknut hvor han nævner muligheden for at piche et spil til freelance programmører eller mindre spilvirksomheder. Men hvor gør man det henne, og hvordan? Man kan selvfølgelig bare starte fra en ende, men er der en nemmere måde?

Jeg har ikke tænkt mig at skulle drive dette (og kommende) spil, jeg er dansk salgsdirektør i en stor international virksomhed, og er ikke klar på at hellige mig spilbranchen 100% :)
Jeg ville dog være interesseret i en slags joint venture, jeg har adgang til kapital (i begrænsede mængder ;) ), og har rimelig business forståelse (har bla været strategi rådgiver på MBA programmet på CBS). Har selv programmeret spil tilbage i 80'erne (Basic) og hostede for 10 år siden et internet spil med betalende spillere fra hele verden.


Beklager den lange tråd, men jeg vil videre med dette, og følte at jeg blev nød til at forklare mig lidt.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by Tabu » 21 May 2012, 20:47

Fedt oplæg, det er måske den fedeste "Jeg har en ide, hvem vil lave den for mig?" oplæg jeg længe har set ;)

Jeg tror jeg ville starte med at tage til en del af de arrangementer der dukker op i ny og næ her i københavn, om ikke andet, så for at lære nogle mennesker at kende.

Et godt sted at starte ville være Nordic Games Indienight: http://nordicgame.com/?id=73

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by ThomasLund » 21 May 2012, 22:33

Ja - det er altid svært. Bedste bud ville være at selv få den produceret.

Med mindre du kommer med kapital, så vil du få svært ved at finde nogen som syntes din ide er bedre end de 20-30 ideer man selv har. Specielt hvis det er nyt IP og du skal have en del af kagen for konceptet.

Kommer du med penge - så er det en anden sag. Og alligevel skal et firma evaluere om de får noget ud af at bruge 3-4-5 måneder af deres tid på dit projekt vs. egne eller andres.

Derfor ville jeg nok i disse dage selv prøve at få det produceret. Find et par sultne ITU studerende. Stik dem lidt basser som studiejob.Tag det som et hygge/hobby projekt fra din side.

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Thomas D
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 May 2012, 15:04

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by Thomas D » 22 May 2012, 14:09

Tak tabu! Forstår så udmærket hvis alle I proffer bliver lidt træt af alle os der tror vi har opfundet den dybe tallerken.
Jeg er godt klar over at man ikke bliver rig af dette, men omvendt vil jeg også gerne spille mit spil med andre i denne store verden - det vil også stimulere min 'skaber trang' :)

Thomas tak for input. Studerende ja, Har selv tænk den tanke. Men det kræver også en del tid, men man kan jo altid starte og se om det holder. Takker!

User avatar
KirstineA
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 14 Mar 2010, 23:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by KirstineA » 23 May 2012, 12:13

Hej Thomas D

Som Tabu nævner er en mulighed at deltage i branchearrangementer - se fx. denne liste over kommende aktiviteter:
http://computerspilzonen.dk/produkt/kom ... angementer

Jeg vil især anbefale SpilBar d. 31 maj og GrowingGames d. 13 juni (yderligere info om det arrangement følger asap). Særligt Growing Games giver dig mulighed for at møde etablerede virksomheder og hver workshop afsluttes med pitch. Om ikke andet et det en mulighed for at få indsigt i og kontakt til branchen.

Bedste hilsner
Kirstine

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by buchardt » 24 May 2012, 13:03

OFF TOPIC: Hey Kirstine... Er der nogen chance for at http://computerspilzonen.dk/produkt/kom ... angementer
også er tilgængelig som en offentlig delt Google Kalender? [link: https://www.google.com/calendar]

- Peter

User avatar
KirstineA
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 14 Mar 2010, 23:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Hvordan pitcher man et spil og hvor?

Unread post by KirstineA » 30 May 2012, 14:31

@Peter

Vi har denne google-kalender https://www.google.com/calendar/embed?s ... alyK-U55PQ - der administreres i samarbejde med Jeppe Kilberg Møller.

Her findes *alle* arrangementer som vi vurderer har relevans for DKgame.

Vil gerne undersøge om vi kan "skille" informationerne ad, så der er én kalender kun med Computerspilzonens aktiviteter og én med alle øvrige (eller alle sammen) aktiviteter - hvis det altså er det du mener?

Bør også blive bedre til at poste arrangementslisten her inde, men det er en helt anden historie ;-)

/Kirstine

Post Reply