Startup spotting: Trimion Virtual Games
Startup spotting: Trimion Virtual Games
Så blev jeg endelig informeret om et projekt der har fløjet under min radar.
http://trimiongames.com
Trimion Virtual Games was formed by industry veterans in August 2007 with the intention of designing, producing and running one of the worlds best social network platform in online Interactive Entertainment.
Vision
We believe that the future of persistent worlds will be a virtual network built on an Interactive Entertaining platform filled with adventures, player created contents and an immersive in-game story.
The company expects to develop, market and sell our Social Networking Games through Digital Distribution and 3rd party partnerships with leading publishers. Initially for personal computers and mobile phones and eventually for the consoles.
Undskyld min pessimisme. Men ved overfladisk vurdering ligger de i min personlige "Not gonna bloddy happen" kategori.
Tak til Morten Iversen for tippet
http://trimiongames.com
Trimion Virtual Games was formed by industry veterans in August 2007 with the intention of designing, producing and running one of the worlds best social network platform in online Interactive Entertainment.
Vision
We believe that the future of persistent worlds will be a virtual network built on an Interactive Entertaining platform filled with adventures, player created contents and an immersive in-game story.
The company expects to develop, market and sell our Social Networking Games through Digital Distribution and 3rd party partnerships with leading publishers. Initially for personal computers and mobile phones and eventually for the consoles.
Undskyld min pessimisme. Men ved overfladisk vurdering ligger de i min personlige "Not gonna bloddy happen" kategori.
Tak til Morten Iversen for tippet
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
"We have decided to create the next decades most talked about social networking platforms. Not only will the look be different than anything planned at the moment, but we also concluded that no existing MMO had a vision or artistic direction that could keep our interest for long, so something had to be done."
"An original IP, some of the best graphics in the industry, full immersive story, there is enough to entertain most users. We have ownership in everything that we create, so we have both an emotional and financial stake in our products success. We are creating a vast canvas for the player, a huge world with the coolest contents you can imagine."
De har da i hvert fald nogle optimistiske udmeldinger...
"An original IP, some of the best graphics in the industry, full immersive story, there is enough to entertain most users. We have ownership in everything that we create, so we have both an emotional and financial stake in our products success. We are creating a vast canvas for the player, a huge world with the coolest contents you can imagine."
De har da i hvert fald nogle optimistiske udmeldinger...
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
Ser ud til at det er en af pollux folkene som står bag http://www.linkedin.com/in/pollux, så måske der er mere bag end man tør håbe
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 25 Jun 2008, 13:44
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
Gorm hvordan mener du Flemming Pedersen styrker konceptet?
Alle husker jo kæmpesuccessen Pollux.
Alle husker jo kæmpesuccessen Pollux.
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
Jeg kender ikke nok til Flemming Pedersen til at diskutere hans person, og synes for øvrigt ikke at et offentligt forum er det rette sted til den slags ting.hittorrent wrote:Gorm hvordan mener du Flemming Pedersen styrker konceptet?
Alle husker jo kæmpesuccessen Pollux.
Det styrker dog deres profil at de har mindst en erfaren person bag sig. Man lærer jo meget af sine fejl og det er da klart bedre bedre at være gået ned med et firma, end slet ikke at have prøvet noget før. Hvis 3LL en dag skulle lukke og slukke (håber jeg da ikke, 7-9-13), så vil jeg da stolt bære den badge som siger at jeg havde modet, prøvede, fejlede og lærte.
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 25 Jun 2008, 13:44
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
@Gorm
Jeg mener nu heller ikke der er noget galt i at fejle.
Men at slå et astronomisk brød op som Trimion antyder. Stadig med asken fra Pollux sitrende i baggrunden virker en tand komisk med nutidens briller.
Projektet er startet midt i Second Life hypen. Og har sikkert lydt så fantastisk på papieret at de har mistet al jordforbindelse undervejs.
De er sikkert kommet på bedre tanker på nuværende tidspunkt.
Linkedin profilen indikerer da også hans levebrød for tiden (fornuftigt nok) er konsulent arbejde.
Men hey!
Hvis der er nogle der kender til stedet og de har i omegnen 100 skilled MMO udviklere og penge til 5 års udvikling på kontoen. Skal jeg være den første til at tage hatten af og bukke mig i støvet.
Jeg mener nu heller ikke der er noget galt i at fejle.
Men at slå et astronomisk brød op som Trimion antyder. Stadig med asken fra Pollux sitrende i baggrunden virker en tand komisk med nutidens briller.
Projektet er startet midt i Second Life hypen. Og har sikkert lydt så fantastisk på papieret at de har mistet al jordforbindelse undervejs.
De er sikkert kommet på bedre tanker på nuværende tidspunkt.
Linkedin profilen indikerer da også hans levebrød for tiden (fornuftigt nok) er konsulent arbejde.
Men hey!
Hvis der er nogle der kender til stedet og de har i omegnen 100 skilled MMO udviklere og penge til 5 års udvikling på kontoen. Skal jeg være den første til at tage hatten af og bukke mig i støvet.
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
Jeg synes det er fedt nok, at der er mindst 2 MMO'er under udvikling her i KBH(dette +GuppyLife). Jeg ved ikke hvor store deres chancer for succes er, men jeg kan personligt sagtens forstå, at de giver det et forsøg.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
This is from one of their pages:
Q: Who are you guys?
A: Trimion creates original games and entertainment based on an original IP, that will expand the concept of what an Massively Multiplayer Online game is all about. Key leaders and team members comes from other projects like Star Wars Galaxies, Shadowbane, Freelancer, Unreal Tournament, Blood Ryane, Pollux, Lost Empire and a yet unreleased Ncsoft MMO.
Sounds like they do have some names...
Q: Who are you guys?
A: Trimion creates original games and entertainment based on an original IP, that will expand the concept of what an Massively Multiplayer Online game is all about. Key leaders and team members comes from other projects like Star Wars Galaxies, Shadowbane, Freelancer, Unreal Tournament, Blood Ryane, Pollux, Lost Empire and a yet unreleased Ncsoft MMO.
Sounds like they do have some names...
Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games
3 MMO's
-hvis man også tæller 3LL's med, hvilket man vel bør gøre, da de har fået støtte til startudviklingen af NDS.
Men ja, det er optimistisk, så hvis jeg var tilknytet et af de 3 firmaer, så ville jeg hurtigts muligt købe noget konsulent bistand hos folk i DK der ved noget om det, f.eks. Seed folkene + Thomas Howalt.
-og der mener jeg ikke kun hos lederne også hos nogle af key employees.
Jeg hørte f.eks. meget forskellige historier om grunden til SEED's problemer, fra henholdsvist direktøren og nogle af de medarbejdere der arbejde med content creation / engine. -alle historier dog lærerige og kunne måske være med til at gøre forskellen mellem kæmpesucces og krak...
-hvis man også tæller 3LL's med, hvilket man vel bør gøre, da de har fået støtte til startudviklingen af NDS.
Men ja, det er optimistisk, så hvis jeg var tilknytet et af de 3 firmaer, så ville jeg hurtigts muligt købe noget konsulent bistand hos folk i DK der ved noget om det, f.eks. Seed folkene + Thomas Howalt.
-og der mener jeg ikke kun hos lederne også hos nogle af key employees.
Jeg hørte f.eks. meget forskellige historier om grunden til SEED's problemer, fra henholdsvist direktøren og nogle af de medarbejdere der arbejde med content creation / engine. -alle historier dog lærerige og kunne måske være med til at gøre forskellen mellem kæmpesucces og krak...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning