Startup spotting: Trimion Virtual Games

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3957
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by jonaz.dk » 21 Aug 2008, 21:44

Så blev jeg endelig informeret om et projekt der har fløjet under min radar.
http://trimiongames.com

Trimion Virtual Games was formed by industry veterans in August 2007 with the intention of designing, producing and running one of the worlds best social network platform in online Interactive Entertainment.
Vision
We believe that the future of persistent worlds will be a virtual network built on an Interactive Entertaining platform filled with adventures, player created contents and an immersive in-game story.
The company expects to develop, market and sell our Social Networking Games through Digital Distribution and 3rd party partnerships with leading publishers. Initially for personal computers and mobile phones and eventually for the consoles.

Undskyld min pessimisme. Men ved overfladisk vurdering ligger de i min personlige "Not gonna bloddy happen" kategori.

Tak til Morten Iversen for tippet

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by Zee » 22 Aug 2008, 00:14

"We have decided to create the next decades most talked about social networking platforms. Not only will the look be different than anything planned at the moment, but we also concluded that no existing MMO had a vision or artistic direction that could keep our interest for long, so something had to be done."

"An original IP, some of the best graphics in the industry, full immersive story, there is enough to entertain most users. We have ownership in everything that we create, so we have both an emotional and financial stake in our products success. We are creating a vast canvas for the player, a huge world with the coolest contents you can imagine."

De har da i hvert fald nogle optimistiske udmeldinger... ;)

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by Gorm » 22 Aug 2008, 09:21

Ser ud til at det er en af pollux folkene som står bag http://www.linkedin.com/in/pollux, så måske der er mere bag end man tør håbe :)
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

hittorrent
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 25 Jun 2008, 13:44

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by hittorrent » 22 Aug 2008, 09:46

Gorm hvordan mener du Flemming Pedersen styrker konceptet?

Alle husker jo kæmpesuccessen Pollux. ;)

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by Gorm » 22 Aug 2008, 09:54

hittorrent wrote:Gorm hvordan mener du Flemming Pedersen styrker konceptet?

Alle husker jo kæmpesuccessen Pollux. ;)
Jeg kender ikke nok til Flemming Pedersen til at diskutere hans person, og synes for øvrigt ikke at et offentligt forum er det rette sted til den slags ting.

Det styrker dog deres profil at de har mindst en erfaren person bag sig. Man lærer jo meget af sine fejl og det er da klart bedre bedre at være gået ned med et firma, end slet ikke at have prøvet noget før. Hvis 3LL en dag skulle lukke og slukke (håber jeg da ikke, 7-9-13), så vil jeg da stolt bære den badge som siger at jeg havde modet, prøvede, fejlede og lærte.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

hittorrent
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 25 Jun 2008, 13:44

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by hittorrent » 22 Aug 2008, 10:24

@Gorm
Jeg mener nu heller ikke der er noget galt i at fejle.

Men at slå et astronomisk brød op som Trimion antyder. Stadig med asken fra Pollux sitrende i baggrunden virker en tand komisk med nutidens briller.

Projektet er startet midt i Second Life hypen. Og har sikkert lydt så fantastisk på papieret at de har mistet al jordforbindelse undervejs.
De er sikkert kommet på bedre tanker på nuværende tidspunkt.

Linkedin profilen indikerer da også hans levebrød for tiden (fornuftigt nok) er konsulent arbejde.

Men hey!
Hvis der er nogle der kender til stedet og de har i omegnen 100 skilled MMO udviklere og penge til 5 års udvikling på kontoen. Skal jeg være den første til at tage hatten af og bukke mig i støvet. :)

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by Zacker » 22 Aug 2008, 11:14

Jeg synes det er fedt nok, at der er mindst 2 MMO'er under udvikling her i KBH(dette +GuppyLife). Jeg ved ikke hvor store deres chancer for succes er, men jeg kan personligt sagtens forstå, at de giver det et forsøg.

Margrath
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 04 Sep 2008, 19:49

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by Margrath » 04 Sep 2008, 19:52

This is from one of their pages:

Q: Who are you guys?
A: Trimion creates original games and entertainment based on an original IP, that will expand the concept of what an Massively Multiplayer Online game is all about. Key leaders and team members comes from other projects like Star Wars Galaxies, Shadowbane, Freelancer, Unreal Tournament, Blood Ryane, Pollux, Lost Empire and a yet unreleased Ncsoft MMO.

Sounds like they do have some names...

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Startup spotting: Trimion Virtual Games

Unread post by vonknut » 09 Sep 2008, 08:28

3 MMO's
-hvis man også tæller 3LL's med, hvilket man vel bør gøre, da de har fået støtte til startudviklingen af NDS.

Men ja, det er optimistisk, så hvis jeg var tilknytet et af de 3 firmaer, så ville jeg hurtigts muligt købe noget konsulent bistand hos folk i DK der ved noget om det, f.eks. Seed folkene + Thomas Howalt.
-og der mener jeg ikke kun hos lederne også hos nogle af key employees.

Jeg hørte f.eks. meget forskellige historier om grunden til SEED's problemer, fra henholdsvist direktøren og nogle af de medarbejdere der arbejde med content creation / engine. -alle historier dog lærerige og kunne måske være med til at gøre forskellen mellem kæmpesucces og krak...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply