Eksklusiv peek - Atlantis: Battle Squadron 2

TorbenLarsen
Level 5 - Youngling

Eksklusiv peek - Atlantis: Battle Squadron 2

Unread post by TorbenLarsen » 03 Jul 2012, 21:38

Hej alle,

Efter nogle måneder hvor der har været lidt stille på postfronten, følger her lidt om hvad der er i gære og lidt spændende sommerlæsning :geek:

http://cope-com.com/2012/07/03/exclusiv ... quadron-2/

Image

Image

:)
website: Cope-Com ..."Active since 1985 - The famed Danish video game pioneers"

jonaz.dk
Site Admin

Re: Eksklusiv peek - Atlantis: Battle Squadron 2

Unread post by jonaz.dk » 04 Jul 2012, 11:19

Eeeej Torben!
Hvor blev rumskibene af?

Ikke for at være en sur gammel mand.
Men som stor fan af Amiga udgaven af Battle Squadron føler man sig lidt forundret over retningen det har taget.

Recap for folk der ikke var med den gang. Awesome scifi pixel art and music. Med velfungerende gameplay skabte en lidt magisk produktion for sin tid.

TorbenLarsen
Level 5 - Youngling

Unread post by TorbenLarsen » 04 Jul 2012, 13:30

jonaz.dk wrote:Eeeej Torben!
Hvor blev rumskibene af?

Ikke for at være en sur gammel mand.
Men som stor fan af Amiga udgaven af Battle Squadron føler man sig lidt forundret over retningen det har taget.

Recap for folk der ikke var med den gang. Awesome scifi pixel art and music. Med velfungerende gameplay skabte en lidt magisk produktion for sin tid.
Hej Jonaz :)

Kan godt se hvad du mener, dog er risikoen at hvis man laver det for meget li' noget tidligere kan det derved også risikere at falde fladt. Indtil videre har der i Amiga miljøet kun været rigtig positive tilbagemeldinger omkring valg af stilen :)
Måske man senere skulle tilføje nogle xtra nye baner til Battle Squadron. De ville dog nok kun udkomme til iOS og Android, med mindre nogle direkte smider midler i nakken på mig, så tiden kunne åbnes til det :geek:

Der er jo også den mulighed at det kunne gå hen og positivt overraske :)
website: Cope-Com ..."Active since 1985 - The famed Danish video game pioneers"

jonaz.dk
Site Admin

Unread post by jonaz.dk » 04 Jul 2012, 16:17

godt at Amiga folkene er glade. :)
i lufter også en mulig Amiga OS release gulerod for dem. så er de vel nærmest ikke til at ligge ned. ;)

helt klart.
ja det er altid en interessant diskussion hvordan man skal positionere en 2'er. mere og bedre af det samme. hvor man risikerer at målgruppen ikke syntes der er sket nok.

eller gå helt nye veje og risikere at alienate den oprindelige målgruppe.
men nu er det ikke fordi jeres IP har oversvømmet markedet med efterfølgere. ;)

jeg ved slet ikke hvad markedet er for school schmups som er noget af en nørdeniche. nok ikke så stort vil jeg antage.
og jeg tror da at i mest gør det som 'a labour of love'. og ikke forventer det helt store gennembrud kommercielt.
så skulle i nok lave noget helt helt andet hvis det bare var pengene.

og skal man overhovedet kaste sig ud i at lave en efterfølger så lang tid efter?
måske var originalen bare det fede og der var ingen grund til at (i værste tilfælde udvande) sit IP i en eller anden skummel retning.

personligt kan jeg dog sagtens se en masse fronter man kunne arbejde videre med som kunne løfte genren uden at gå for meget på kompromis.

men keep on rocking. glæder mig til en positiv overraskelse. :)

Post Reply