C++, Javascipt eller Boo

TheChrille2
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 22 Aug 2012, 20:46

C++, Javascipt eller Boo

Unread post by TheChrille2 » 22 Aug 2012, 20:49

Hej.
Jeg har tænkt på hvad for et programmerings sprog der er bedst til Unity.
jeg tinker på at lave et RPG spil om der en fordel ved nogle af dem til RPG.
Håber i kan hjælpe.

-TheChrille2

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: C++, Javascipt eller Boo

Unread post by ThomasLund » 23 Aug 2012, 07:39

C# (kke C++)

Og hvorfor? Fordi det er det sprog af de 3 som du lettest får professionel hjælp til.

Du kan bruge Visual Studio til at kode - du har hele Microsofts dokumentation af API'et - du kan hente milliarder af C# tutorials og bøger som direkte kan bruges.

Det er simpelthen det af de 3 sprog som er mest professionelt supporteret

/T
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: C++, Javascipt eller Boo

Unread post by Pelle K » 23 Aug 2012, 10:13

Jeg er enig.

Javascript er der hvor du hurtigst ser resultater, men det er lidt ligesom en bil med hurtig accelleration men lav top hastighed.

C# er har en lidt mere bidsk læringskurve, fordi det er mere avanceret og stiller højere krav, men du får til gengæld et top tunet
sprog hvor du kan vride en masse fantastiske ting sammen.

Så hvis du er helt ny til programmering, så start med C#

TheChrille2
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 22 Aug 2012, 20:46

Re: C++, Javascipt eller Boo

Unread post by TheChrille2 » 23 Aug 2012, 19:09

Mange Tak :)
Har kun lært meget lidt af hvert fordi jeg ikke gad at lære en hel masse hvis det ikke er så godt og bruge.

-TheChrille2

Darkforce
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 10 Mar 2012, 17:27

Re: C++, Javascipt eller Boo

Unread post by Darkforce » 13 Dec 2012, 21:06

kender ikke boo men i unity ligner C# og Java så meget hinanden at jeg vil sige det er total lige meget... jeg er selv java mand så og sige .... men C# ligner så meget at jeg ofte bare oversætte det på meget kort tid hvis jeg finder noget jeg kan bruge fra nettet... mit råd er .vælge et sporg og gør det til det sprog du laver dine ting i men lær det andet sprog så godt at du kan oversætte det fordi så kan du bruge alt det dejlige på nette til at lave dine spil lige meget om det er java eller C#

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: C++, Javascipt eller Boo

Unread post by Kevin Petersen » 14 Dec 2012, 01:25

Hel klart C#, det er ikke det nemmeste sprog at gå til, men som Thomas Lund selv skrev, så er det den nemmeste og hurtigste måde at få professionel hjælp til.
Darkforce wrote:ligner C# og Java så meget hinanden at jeg vil sige det er total lige meget
Du har ret Darkforce, at C# og Java ligner hinanden meget, men hvis du hentydet til JavaScript, og ikke Java her, så er det ikke lige meget, og minder bestemt ikke særlig meget om hinaden.

Java har mere eller mindre, samme syntax som C#, så det ville være nemt at hoppe fra Java til C# og omvendt.

JavaScript vil jeg sige, er et sprog, som man hurtigt kan gå til, men er ikke så udbredt som C#, samt så kan det meget hurtigt blive indviklet, når du arbejder i flere forskellige klasser, her synes jeg det er en stor fordel i C#, at det ren faktisk gir mening.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Post Reply