Efter Folkeskolen

fyrtower
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 10 Sep 2012, 19:38

Efter Folkeskolen

Unread post by fyrtower » 10 Sep 2012, 19:48

Hej,

Jeg er ved at blive færdig med 9. klasse i folkeskolen og jeg undrer mig over hvor jeg skal tage hen efter. Mit mål er at blive spildesigner, specifikt bane-designeren, altså den der placere tingene i verdene for at skabe en bane.

Jeg har allerede rodet lidt med ting som Hammer World Editor til flere spil, mange spil der indeholder banebyggere, og endda lavet så gode baner i et spil at de blev officielt en del af spillet (iBlast Moki 1 og 2 til iOS) :D

Jeg vil vide om der er bestemte gode retningslinjer til spiludvikling, eller om jeg bare skal tage gymnasiet og forsætte derfra til et spilfikseret sted. Er der nogle steder der fokusere på spil? Jeg har hørt om GameON der analysere spil istedet for historier i dansk for et eksempel.

Er der nogen der kan give mig en liste over alle steder der fokusere på spil man kan vælge efter folkeskolen? Og måske også til steder der er efter gymnasiet/de forrige steder? Det skal helst ligge så tæt på Charlottenlund som muligt.

Tak for hjælpen! :)

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: Efter Folkeskolen

Unread post by Javira » 10 Sep 2012, 19:58

prøv at se på http://www.gameitcollege.dk, det er langt væk men du bor på skolen.

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Efter Folkeskolen

Unread post by JesperN » 10 Sep 2012, 22:02

Det kan dog bestemt også anbefales at tage en ganske almindelig gymnasiel uddannelse, ikke mindst så du har noget solidt at falde tilbage på.

Under gymnasiet el.lign. kan det så kun anbefales, at du bruger så meget af din fritid som muligt på at lege med spiludvikling (udover at passe skolen, vennerne og den slags, naturligvis :P) - men gør som du allerede gør; leg med værktøjer og bliv dygtigere og dygtigere, og deltag i en masse online fællesskaber, hvor du bidrager med masser af værdifuldt materiale.

Det lyder allerede som om du er godt på vej i den retning, så bare fortsæt... og så efter gymnasiet begynder flere muligheder at byde sig ind. Jeg er selv verdens mest utålmodige mennesker, men tålmodighed kan godt betale sig :)

fyrtower
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 10 Sep 2012, 19:38

Re: Efter Folkeskolen

Unread post by fyrtower » 11 Sep 2012, 13:56

Min ven tager afsted til HTX, er det også godt eller er det i den forkerte retning? STX elle HTX, hvad ville være bedst?

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Efter Folkeskolen

Unread post by Zacker » 11 Sep 2012, 17:47

En gymnasial uddannelse er helt klart en fornuftig vej, og du behøves på ingen måde bekymre dig om STX eller HTX. Begge er helt fine, og det vil have langt mere betydning, hvad du bruger din fritid på. Dette kan f.eks. være modding, indie game dev, game jams, game development camp eller lign.

Det kan varmt anbefales, at du engagerer dig i nogen online communities, presenter hvad du har lavet der og giv feedback på andres arbejde. Et af de bedste game design / level design forum finder du på www.mapcore.net

Post Reply