Uddannelse - Game/level designer udlandet

tiggi
Level 0 - Null

Uddannelse - Game/level designer udlandet

Unread post by tiggi » 10 Oct 2012, 14:55

Hej.

Min kæreste og jeg er hver i gang med vores kandidater og vil i den forbindelse læse et semester i udlandet, både for at opleve noget nyt, men også for at få mulighed for at vælge nogle fag/elementer som ikke bliver undervist i på vores nuværende uddannelser.

Kæresten læser Medialogy, og vil gerne ende som game/level designer, og hvad vi kender til branchen ville det være optimalt at vælge USA/Canada, men vi er åbne for andre muligheder også.

Vi står i den situation at vi vil rejse ud på vores 9.semester (Efteråret 2013), og så være væk 1 semester/ 4 måneder. Spørgsmålet er så bare, hvor kan man finde de bedste/mest spændende uddannelser til en som ønsker at blive spil/level designer? og selvfølgelig til en overkommelige pris. Min kæreste kan få udenlandsstipendium på ca. 50.000 kr. fra staten, så uddannelsen skal helst ikke være dyre end det. (kan da selvfølgelig godt godkende 10.000-15.000 ekstra hvis det er den rigtige uddannelse)

Så hvad vil i anbefale af uddannelser? hvilket universitet? hvor henne?

Mvh Sarah

timgarbos
Level 23 - Spider demon

Re: Uddannelse - Game/level designer udlandet

Unread post by timgarbos » 10 Oct 2012, 15:18

Jeg tror faktisk at ITU er et af de universiteter der fokuserer mest paa game design delen og klarer sig ret godt (selvom et par folk vidst er rykket lidt rundt for nyligt.)

tiggi
Level 0 - Null

Unread post by tiggi » 10 Oct 2012, 15:31

timgarbos wrote:Jeg tror faktisk at ITU er et af de universiteter der fokuserer mest paa game design delen og klarer sig ret godt (selvom et par folk vidst er rykket lidt rundt for nyligt.)
Er også ideen at hvis vi ikke kan få det til at passe at han så bliver her hjemme, og så læser nogle fag på ITU b.la. Er et valgfagssemester, så man kan vælge frit rundt omkring :) Men giver bare ikke den samme oplevelse at blive i DK. :)

KirstineA
Level 18 - Zelda

Unread post by KirstineA » 14 Oct 2012, 12:11

Kontakt EUCROMA - de er i gang med at kortlægge relevante (efter-)uddannelser i Europa. På http://eucroma.dk/ kan du se en liste over de universiteter de allerede samarbejder med - blandt andet University of Malta (er det ikke der stor del af ITUs unvervisere er på vej hen?)

Prøv evt. at kontakte projekteleder Henrik Edeltoft - han vil vide mere om :-) [hed at filmskolen dot com]

/Kirstine

tiggi
Level 0 - Null

Unread post by tiggi » 15 Oct 2012, 08:46

KirstineA wrote:Kontakt EUCROMA - de er i gang med at kortlægge relevante (efter-)uddannelser i Europa. På http://eucroma.dk/ kan du se en liste over de universiteter de allerede samarbejder med - blandt andet University of Malta (er det ikke der stor del af ITUs unvervisere er på vej hen?)

Prøv evt. at kontakte projekteleder Henrik Edeltoft - han vil vide mere om :-) [hed at filmskolen dot com]

/Kirstine
Tak :) Det vil vi da lige kigge på:)

Post Reply