Page 2 of 2

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 16 Aug 2013, 14:29
by spa
Også tillykke herfra - det er super fedt!

- håber patch 1.0.1 er oppe snart så jeg kan komme igennem mission 6 ;)

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 18 Aug 2013, 19:08
by ThomasLund
1.0.2 på vej op nu

Der er lidt for mange bugs til at jeg er stolt, men sådan er det vel når man går fra 20-30 testere til titusinder.

Har været et par vilde dage nu her efter launch - reviews er meget "enten eller" - helt som forventet. Nogle elsker det og nogle hader det. Hardcore fans... :-)

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 20 Aug 2013, 10:58
by fehaar
Tillykke med det. Men jeg kan godt blive lidt ked af det når jeg læser noget som dette:

http://www.rockpapershotgun.com/2013/08 ... pace-hulk/

Det er hårde ord. Klart at han er meget board game freak, men det lyder stadig ikke som om han har en rar oplevelse. Hvad siger i andre?

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 20 Aug 2013, 11:03
by ThomasLund
Yeah - han gik totalt amok den unge mand. Mega uprofessionelt imho, men ikke så meget jeg kan gøre ved det.

Dejligt at se mange af kommentarerne sige det modsatte.

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 20 Aug 2013, 16:14
by Christen
Av. Og jeg er fan af Rab og af Space Hulk.

Han ved hvad han skriver om, men han skriver normalt kun om brætspil. Så brætspil er hans ekspertise, og computerspil er ikke brætspil. Måske er det mest det han ikke kan lide, men det virker som om at der er ret mange "udfordringer".
Har ikke taget mig tid til at prøve det, men det er måske ikke skidt at vente lidt, til poleringen er mere på plads.

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 21 Aug 2013, 01:31
by ThomasLund
At blive klantret for at lave animationer i et computerspil. Det har jeg sgu lidt svært ved at tage seriøst.

Prøv spillet - læs folks responses i RPS tråden som faktisk har spillet spillet.

Men det er sgu mega surt at hans rant er blevet spredt for alle vinde på den måde - specielt efter at Alec fra RPS (som desværre er på barsel lige nu) sad og savlede over spillet for en måned siden efter 45 min ekslusivt at spille det - og sprev den famøse "I think they nailed it" artikel.

Oh well

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 21 Aug 2013, 09:19
by egenfeldt
Han virker unægteligt som om han har set sig vel sur på spillet. Nu må jeg hellere få det spillet inden jeg udtaler mig mere, men problemet med animationer som ødelægger den taktiske oplevelse er vel et rimelig kendt problem jf. Battle Chess hvor man enten hadede eller elskede de sjove animationer (og 3D perspektivet), som kom i vejen for skak-spillet. Personligt synes jeg også det var en pain fordi jeg er strategispilfan i min kerne og alt hvad der distrahere fra den oplevelse er spild :-)

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 21 Aug 2013, 09:27
by Christen
Animationer i spil kan være ødelæggende, hvis de ikke er lavet ordentligt.

Har du ikke prøvet at spille et spil hvor du er tvunget til at se en cut scene igen og igen, fordi checkpunktet er lige før den scene og du dør lige efter? (Oftest boss fights) En skip knap ordner det problem. Jeg var senest ude for det i fredags i Army of Two. Jeg bliver irriteret på udviklerne, specielt når jeg ved hvor nemt det ville være at fikse, og hvor meget tid det koster alle spillerne at kikke på.

Jeg spiller Hunters 1 (Space Hulk kopi) http://rodeogames.co.uk/ og der kan man holde på skærmen for at modstanderens tur går i dobbelt hastighed. Meget cool at se figurerne gå rundt i starten, men efter noget tid er det bare irriterende. Selv med dobbelt hastighed er det irriterende, også at man ikke kan gøre det i egen tur. Det kan være så nemt som en hastigheds option (ligesom alle RTS'ere). Eller en option at skippe animationer når man trykker på en knap, eller at slå det helt fra.

Men du har ret jeg må prøve det.

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 21 Sep 2013, 15:52
by tanker
Awsome!!.... og Christen har helt ret IPer som dette er et tveægget sværd, masser af fanboys Tillykke med det!

Re: Space Hulk annonceret

Posted: 24 Sep 2013, 12:49
by vonknut
Det er en ret god pointe, at der ryger meget af det originales spils "tough decisions" ved at reveale number of stealers i en given blip - hvis det faktisk er tilfældet (venter på ipad versionen...).

Derudover er meget af det flueknepperi i min optik, men ja, det er netop hvad ultra-fan-boys går op i.
Men udfra steam salgstal lyder det ikke som om det er de eneste købere, så det går nok alligevel.
Og Spacehulk er ikke den eneste IP, der gerne vil bytte nogle af de gamle hard-core fans med en større casual bruger base, ved sådan en revitaliserings launch (som man gjorde med xcom).
-men der er også mange der fooker det op (Alien Breed, Syndicate etc).