Jeg har brugt de sidste timer på at kigge rundt på forummet, og det er virkelig fedt at se at der er så mange danske spiludviklere i alle størrelser.
Nåh, jeg har over de sidste 4-5 år gået og kigget på programmering, spiludvikling, 3D, 2D, leveldesign og musik. Og jeg er nået frem til at leveldesign eller CG er det der er noget for mig. Jeg tænker at jeg vil på HTX, muligvis i Grenaa enten på GameIT eller 3D College, bare for at smage på det, og samtidig få en HTX som jo aldrig er slem. Er det noget i har erfaring med? Og hvad er jobmulighederne som "CG Artist" eller "Level Editor/Designer"?
Men her på det seneste er jeg også begyndt at interessere mig ekstremt for innovation, markedsføring og kommunikation, og generelt bare det med at stå som den der sørger for at det hele går i orden. Det er som om det virker mere tiltrækkende end at sidde og designe Game Levels.
Jeg øver mig lidt hele tiden, bl.a. ved at skrive rundt med forskellige firmaer angående min teknologi blog, og derudover sørger jeg også for kommunikationen, markedsføring osv. i et lille "firma" som jeg køre med en ven. Alt sammen noget der vækker mere og mere interesse for disse 3 emner. Det er en HHX uddannelse, men hvad så? Er det så bare ud på jobmarkedet eller skal man tage videregående uddannelse hvis man vil noget inden for spil/software/teknologi? Er der nogen erfaring, og hvad er jobmulighederne her?
Det kom ikke rigtig ud som så meget spørgsmål som jeg havde håbet, men jeg håber i kan hjælpe alligevel!