Jeg skal være ærlig og indrømme, at det tog mig en rum tid før jeg fattede om Kickstarter projektet var en hoax eller ej. Jeg vidste ikke om jeg kiggede på en slightly modded Minecraft (jeg er ikke fanboy, så undskyld uvidenheden
) eller et nyt projekt. Og i fald et nyt projekt, hvorfor så et totalt rip-off af Minecraft.
..Og lige før man får lukket browseren får man så øje på afsenderen. Herfra er der ikke andet end ultimativ respekt for manden der i høj grad satte Danmark på spil-verdenskortet og kunne lave internationale hits (du har vist også tidligere fået fanpost, Søren
) - Så ændrer ens perspektiv sig unægteligt.
Men jeg er helt enig med drengene. Fedt projekt, masser af potentiale, men det skal positioneres unikt hvis ikke Mojang skal løbe med alle pengene.
Søren, ned med Kickstarter kampagnen nu. Det bliver langt sværere for jeg at komme igen med en failed kampagne, og hvis i tager konsekvensen nu kan I garantere vende det PR-mæssigt til masser af kærlighed (ie, "vi var fucking awesome for 20 år siden - som i kan se er vi stadig, men det der backer-halløj tog fusen på os. Vi kommer SNART tilbage, hold øje med os!"). Det er ingen skam at blive klogere.
Mht pengene, så skal jeg ikke spille klog omkring jeres financiering, for i har sikkert tænkt jeres.. Men Kickstarter er ikke for alle. Hvis i har det rigtigt godt med at bruge mange ressourcer på at manage fans, og på at tage dem seriøst, så er det lige det i skal. Hvis i er hardcore og godt selv ved hvordan man laver fede ting, så skal i måske hellere finde andre penge til at nå launch. Ingen penge er gratis, heller ikke Kickstarter penge.
Jeg kan varmt anbefale at tage en snak med Allan fra CatScience som er landets mest aktive investor i øjeblikket, og giver (ligesom flere herinde) gerne tips til hvordan man håndterer den slags..
Knock 'em dead!
/Thomas @ Progressive