Build A World - BETA progress

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 23 Apr 2013, 21:28

Var en hurtig tur inde på Sodan's server hvor jeg noobede lidt rundt i nogle få minutter. :)
Skidtet virker! Og Sodan kunne ikke dy sig for at lave et lille show med eksplosiver. :D

Registreringsprocessen var lidt omstændig.
Og immersion bliver brudt lidt når borer lidt i undergrunden og man kan kigge igennem verden.
Og lyder som nogle fine tiltag på vej ellers.
Savner shift -> sprint
Og cool med selvfinancering. Hardcore mode! Respekt! :)

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by AndreasX12 » 13 May 2013, 11:31

Det er noget af et imponerende spil i har lavet! Og grafikken er helt vildt god :D Som i måske har tænkt over, kunne spillet godt bruge en in-game tutorial, til dem der ikke lige tænker på at se tutorial videoer og sådan :)

Andreas.
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by ThomasLund » 17 May 2013, 07:19

Flot Søren! Ser nice ud :-)
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 17 May 2013, 07:55

Gi den gas! :)

Har i nogle planer om land/air/sea vehicles i umiddelbar fremtid?
Ved godt det er flødeskum pt. Og land vehicles ville være en udfordring til at virke ordenligt.

Men det kunne være en fed differentiering i forhold til Minecraft.

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 17 May 2013, 08:52

jonaz.dk wrote:Gi den gas! :)

Har i nogle planer om land/air/sea vehicles i umiddelbar fremtid?
Ved godt det er flødeskum pt. Og land vehicles ville være en udfordring til at virke ordenligt.

Men det kunne være en fed differentiering i forhold til Minecraft.
Dette er løsningen:
Image

;)

Der er selvfølgelig det i at når et køretøj skulle op af en bakke, ville det var problematisk. Man kunne også bare droppe dæk og sige det er hover vehicles :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

NielsKM
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 28 Feb 2013, 12:22
Location: Hillerød
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by NielsKM » 17 May 2013, 10:31

Haha - det er jo Mythbusters!! ... Jep, vi har planer om maskiner/køretøjer/luftballon/etc. ;) Og jeg er sikker på Søren finder gode løsninger på de tekniske udfordringer der måtte være... :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 17 May 2013, 12:07

Jeg tror det her spil kan ændre navn til "Build everything in the world - seriously" når det når 1.0. Det er jo utroligt så meget i tilføjer hele tiden :D
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Zee » 17 May 2013, 14:27

Det er altså vildt nok det I har gang i.

Det er ligefør I er nået til det detaljeniveau hvor man skal kunne sørge for at der i ens hus er en behagelig (stue)temperatur, og kunne opnå det med fjernvarme, gas/el-varme, jordvarme eller kamin :)
Det er ligefør der burde være en gamemode fokuseret på miljøvenlighed, så folk kunne opbygge deres verden kun med alternativ energi, med passivplus-huse, økologiske marker og el-biler :)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Jesper Kondrup » 17 May 2013, 16:32

Spændende projekt at følge med i.

Kan ikke huske om det stod i den første post, men hvad udvikler i det i, selvskreven engine?

Så forresten lige noget af det du har lavet tidligere, efter at have læst artiklen du postede i et andet indlæg -tror i øvrigt, at artiklen var fra før jeg blev født :D
Men fed historie du har bag dig, med den erfaring at trække på skal det nok lykkes for jer!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 18 May 2013, 20:34

Crazy!
Hvor meget fylder sådan er verdens instans på 50 milliader blokke egenligt på disk?
Det virker som om der er forholdsvist meget data tilknyttet hver enkelt blok.

Det må da koste nogle seriøse knapper i hosting og bandwidth.
Var det noget med cloud hosting eller hvad er setuppet?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 18 May 2013, 20:47

Ja det lyder faktisk rimeligt optimeret. :)

Med lidt research kan jeg se jeres webhosting og world (sikkert også) kører på Amazon EC2 cloud i Irland.
Sidder også selv lidt og lurer på forskellige løsninger. Derfor interessen.

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Althia » 18 May 2013, 21:00

Jeg har siddet og kigget så mange gange på de videoer, det ser mega fedt ud!
Men jeg tør næsten ikke prøve det selv, er lidt bange for ikke at kunne finde ud igen ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 18 May 2013, 23:02

Psssst.. *don't trust Sodan with explosives. ;)

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Althia » 20 May 2013, 21:58

jonaz.dk wrote:Psssst.. *don't trust Sodan with explosives. ;)
haha :lol:

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 27 May 2013, 12:41

Amazing.. you are already aware that people are going to talk to each other on skype and film it :D You're just making it easier!
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 27 May 2013, 14:06

I'm still waiting for the possibility of adding your own textures and/or for a less HD like style. It's incredible the amount of features you've made, and in your picture (http://sodan.dk/su/su4/03.jpg) I think the water + grass looks nice, but the tress look really weird. The trees in minecrft looks weird too, but here I have a hard time seeing it. A solution could be to make the leaf block overlay a transparent texture of leaves in all 6 faces of the cube. You would still be able to walk through these and if there's e.g. two blocks next to each other, the texture will only be shown around those two (10 faces).

It might give them a very nice look when you see the tree overall.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 27 May 2013, 14:18

sodandk wrote:We will be adding waving leaves on the tress... and realtime 'fur' rendering for grass... ie. tons of waving grass-leaves, done in a gpu-shader.
But you are right, some things looks wierd... good things are that we can modify the lot over time.
Woo, nice :D
:superlike:
:superlike:

Can't wait to see it ^^
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
kspr
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 21 May 2013, 11:22

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by kspr » 29 May 2013, 09:25

Det ser sgu virkelig fedt ud!

Jeg så din første post og tænkte, at det var helt til grin og en minecraft klon.

Så kiggede jeg på videoerne og skammede mig. Det ser sgu ud som om, der er blevet lagt nogle timer i det! I har jeres første køber af "bag om-dokumentaren" :D

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 06 Jun 2013, 12:54

Er man fuld i det sidste billede?

Men anyway ser sgu godt ud med at der kommer opdateringer hele tiden. Jeg har lige købt en kopi som jeg skal have prøvet snart :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 06 Jun 2013, 16:38

sodandk wrote: >> Det sidste billede viser realtime motion-blur, som sætter ind når man er såret eller meget sulten
Mangler mere: "og når man har drukket sig fuld" i den sætning ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 07 Jun 2013, 11:36

Så jeg startede ud med bare at placerer en hel masse random ting, så derefter jeres startup youtube videoer med at placerer en hel masse på en bestemt måde. Men nu kan jeg ikke flytte de konstruktioner som jeg startede med, er jeg så bare helt fucked? :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Jesper Kondrup » 13 Jun 2013, 09:30

Sejt! Stop worrying and love the bomb :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 26 Jun 2013, 08:59

Kommer vand til at virke som i Minecraft? Eller vil en hel sø lige pludseli blive lavere grundet et pludseligt hul? :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Zee » 25 Jul 2013, 09:44

Det ser fedt ud.

Jeg har dog lige et par kommentarer:

1) Gadelygterne ser IMO lidt for klodsede ud, jeg ved ikke om det ville hjælpe hvis man fjernede de 2 blokke på siderne (måske endda også den på toppen), så ville man da også lige spare 8-12.000+ blokke i byen.

2) Der har vist ikke en ingeniør der har været inde opsætningen af vindmøllen (lige bag ved en bygning) :) Jeg ved ikke hvor avanceret vindsystemet er, men hvis bygningerne kan blokere for vinden, så burde autogenereringen af byen nok tage højde for at visse elementer skal placeres efter andre parametre (vindmøller efter meget vind, solceller peges i retning mod middagssolen).

3) Jeg ved ikke om man allerede kan det, men ellers var det måske værd at overveje muligheden for nedgravning af el-ledninger. Det at vi i DK har elledningerne hængende i master på gaden er jo et levn fra fortiden, det gør man ikke længere ved nye byggerier.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Zee » 31 Jul 2013, 22:54

Det hjalp på lygterne :)
Og lækre nye screenshots.

I bør overveje at fikse jeres website så man også rammer siden via: buildaworld.net (altså uden "www."), det gør man i hvert fald rette hos de fleste webhosts.

Post Reply