Build A World - BETA progress

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Zee » 25 Jul 2013, 09:44

Det ser fedt ud.

Jeg har dog lige et par kommentarer:

1) Gadelygterne ser IMO lidt for klodsede ud, jeg ved ikke om det ville hjælpe hvis man fjernede de 2 blokke på siderne (måske endda også den på toppen), så ville man da også lige spare 8-12.000+ blokke i byen.

2) Der har vist ikke en ingeniør der har været inde opsætningen af vindmøllen (lige bag ved en bygning) :) Jeg ved ikke hvor avanceret vindsystemet er, men hvis bygningerne kan blokere for vinden, så burde autogenereringen af byen nok tage højde for at visse elementer skal placeres efter andre parametre (vindmøller efter meget vind, solceller peges i retning mod middagssolen).

3) Jeg ved ikke om man allerede kan det, men ellers var det måske værd at overveje muligheden for nedgravning af el-ledninger. Det at vi i DK har elledningerne hængende i master på gaden er jo et levn fra fortiden, det gør man ikke længere ved nye byggerier.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 25 Jul 2013, 18:46

Zee wrote:Det ser fedt ud.

2) Der har vist ikke en ingeniør der har været inde opsætningen af vindmøllen (lige bag ved en bygning) :) Jeg ved ikke hvor avanceret vindsystemet er, men hvis bygningerne kan blokere for vinden, så burde autogenereringen af byen nok tage højde for at visse elementer skal placeres efter andre parametre (vindmøller efter meget vind, solceller peges i retning mod middagssolen).

3) Jeg ved ikke om man allerede kan det, men ellers var det måske værd at overveje muligheden for nedgravning af el-ledninger. Det at vi i DK har elledningerne hængende i master på gaden er jo et levn fra fortiden, det gør man ikke længere ved nye byggerier.
...2... vindmøller er lige sat der for at lave lidt strøm til test... der skal ikke være vindmøller i byen. Og jo, der bliver tilføjet check der gør at bygninger, bjerge osv., kan blokere for vinden.

...3... overvejede at 'grave' dem ned, men for effektens skyld hænger de i luften, men brugerne kan selv lave andre typer byer. Det er helt op til een selv.
Ideen er at 'grundenlaget' for byen er givet, men alle husene eller hvad folk finder på, kommer fra Model Library, og smides tilfældigt på 'byggegrundene', så hver by er forskellig. På den måde kan man pludselig møde sit eget hus i en by fuld af forskellige huse og konstruktioner.
Regner med at fylde mennesker, busser, metro, biler osv., ind i byen.

Der kommer også områder med jungle, mindre byer, sne-landskab, sydlandsk natur osv.

Iøjeblikket findes: Nordic Nature, Desert og Large Cities.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 26 Jul 2013, 14:52

Zee wrote:Det ser fedt ud.

Jeg har dog lige et par kommentarer:

1) Gadelygterne ser IMO lidt for klodsede ud, jeg ved ikke om det ville hjælpe hvis man fjernede de 2 blokke på siderne (måske endda også den på toppen), så ville man da også lige spare 8-12.000+ blokke i byen.
point taken ... nu med 'directional' lights...

Image

forresten har enginen support for ubegrændsede antal lyskilder. Man kan således fylde millioner af lyskilder ind i f.eks. en storby, uden at performance går ned :-D

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 29 Jul 2013, 01:41

spotlight

Image



og lidt mere af A-kraftværket i progress ...

Image

Image

Image

Image

Image



og så er vi igang med at smide et tons nye designblokke ind ...

Image

Image

Image

Image

Image

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Zee » 31 Jul 2013, 22:54

Det hjalp på lygterne :)
Og lækre nye screenshots.

I bør overveje at fikse jeres website så man også rammer siden via: buildaworld.net (altså uden "www."), det gør man i hvert fald rette hos de fleste webhosts.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 05 Aug 2013, 23:05

Så er vi ved at smide hundredevis af nye klodser ind, så lige er par screenshots af 'work in progress'.

Der sker også en masse 'under the hood' som snart udmunder i fede features til brugerne.

Atomkraftværket smides automatisk ind i storbyerne, men man kan også selv bygge et anlæg.
Hver reaktor skal bruge 16 Uran-stænger, 24 bly-stænger, vandtilførsel, damp ud, 2 servere, en damp-turbine og en dynamo.
Sættes anlægget rigtigt op vil en reaktor levere 1.21 GigaWatt. Ødelægges det, eller stoppes vandtilførsel, nedsmelter anlægget
og et kæmpe område bliver radioaktivt i 800.000 år. Dette område vil være næsten umuligt at gå ind i uden af man falder død om.

Fuld skrue og håret tilbage! :-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
Code
Level 38 - Roger Wilco
Posts: 385
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by Code » 06 Aug 2013, 10:12

Det er nice der kommer flere og flere ting. Jeg tænker dog at det ikke ville gøre noget at lade sig inspirerer af CubeWorld og hvordan de ikke lader alt være cubes hele tiden. Sådan at en computer godt kan ligne en computer lidt mere end bare en boks :)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 06 Aug 2013, 10:53

Der kommer noget lidt senere i forløbet, men det er ikke vigtigt lige nu. Det vigtige er blokke med funktioner, gameplay osv.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 09 Aug 2013, 00:46

Så er første test version af Model Lib klart. Her ses en test hvor vi
kopierer en bygning og trækker rundt med den, og placerer den på vandet.
Herefter slåes tyngdekraft til og bygningen styrter i vandet. Ret skæg!

Copy/Paste kan bruges til f.eks. hurtigt at bygge en by, udfra eksisterende bygninger,
eller bygge en etage i et højhus og så copy/paste etagen 10 gange, eller hurtigt plante en
skov med træer osv osv.

Man kan også fint kopiere et helt bjerg.

Snart kan man gemme det kopierede som model, og 'rense' modellen i Model Editor, og så
'Publishe' modellen på nettet, så andre kan bruge modellerne direkte i spillet.

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 10 Aug 2013, 00:37

Copy / Paste funktionalitet og Model Lib funktionalitet, version 1

Image

Image

Image

Image

Image

Image


det er fantastisk sjovt at lege med, og fuldstændigt mindblowing

Image


i Designer Mode kan man slå tyngdekraft fra... og når tyngdekraft slåes til
igen, så styrter husene til jorden ... ;-)

Image

Image


det er nu også muligt at bygge direkte i luften, eller midt under vandet...
det er også muligt at fjerne enkelte vand-klodser og sætte vandklodser.

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 26 Aug 2013, 17:36

Så er der en ny update lige om hjørnet med en masse nye blokke, vinduer med glass, skrå blokke og fixes.
Der er også kommet Designer Mode, og Model Mode med copy/paste/delete/fill mv.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 01 Sep 2013, 00:52

Så er den nye version ude... pyyh, det har været hårdt arbejde. (og i den anledning vil jeg gerne bande over Intel's grafikkort drivere til Windows 8 64 bit. I guder noget bras)
Changelog i bunden.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Update 31-08-2013 (0.58)
- added many new blocks and some blocks changed to better and more detailed graphics: many new bricks, camouflage, cobblestones, concrete, concrete blocks, decoration, escalator, windows, fragment stones, hazard stripes, industrial panels, new color led's, metal grating, metal poles/light, pebblestones, roof tiles, new type of solar panel, stones slates, stones, tiles, truss, thatch, wallpapers, windows, wood panels, wood ceiling, crates, wooden floors, wooden planks and many slate types.
- added new constructions: lockers, server, windows
- tactical nuke (bomb (used with timer))
- volcano spawning block (use and the block makes a volcano)
- made lights configurable where you can have a light-block that only shines on one side
- added tiny (warning/hazard) lights which spin around flashing
- added mark, copy&paste, cut, delete, fill (and optional rotate, and fill/paste modes) functionality in Designer Mode
- controls for daytime, damage taking in Designer Mode
- can enable and disable fires, gravity and fluids at will in Designer Mode
- new 'world part' Big City: big metropol city with roads, parks and street lighting as well as underlying electrical installations get generated automagically. (nuclear powerplant in next update, to provide power to entire city. houseblocks are 86x86)
- added "Weapons" to the Tools Dialog and 3D previews of them
- you can clear a QuickSelect slot on the left hand side tab by right clicking on a block icon
- introduced Survival Mode (bare natural world)
- introduced Big World mode (constructions and models gets placed in the world and can be farmed for resources)
- introduced Designer Mode (for free-building with unlimited resources)
- flymode in Designer Mode
- Designer Mode tool (place blocks in mid-air, and remove water blocks)
- upload a LAN map to the cloud

tech:
- introduced 2.5x faster gravity detection system
- fixed rare deadlock bug in gravity detection system
- gravity detection area made larger
- 32 bit windows version is now large memory aware
- introduced black planes between regions to reduce the number of visual artefacts when re-generating regions (fast drilling/NUKE) so that the blue sky is not seen through the holes, this yielded an FPS increase
- large amounts of explosives has much better performance and effect
- 64bit versions of Linux Binaries (.sh scripts will automatically start the correct binary for a system, if 32bit launch on 64bit is required, start 32bit LAN server manually first and then the 32bit client)
- libc and other shared libraries are now provided with the binaries so that slightly older distributions of linux can run the game
- fixed a crash when more than 64 dynamic lights were illuminating the same spot
- fixed a bug where clouds would be partially invisible if looking from below the surface of a water pool
- fixed a bug where a region with only 2048 triangles would flicker because of a bug in Occlusion Queries
- imposed a 64 light limit on the number of lights affecting a character or any non-blocky object
- Improved Intel GPU compatibility
- DXT compression of block textures for systems with little or no VRAM (old laptops and worthless Intel GPUs)
- Resolution Selection on Linux
- added Linux specific settings GUI
- added a Linux config file called "_linuxclientconfig.txt" (fullscreen, force feedback etc.)
- integer standarisation across platforms
- fixed serious bugs with the usage of zlib on 64bit Linux clients and servers
- fixed some 16byte SSE alignment code which caused crashes whenever particles were visible on Linux
- Linux pid-locks are now per userID, so multiple LAN servers can run on the same Linux OS (schools/universities)
- upgraded to freetype 2.5.1
- upgraded to zlib 1.2.8
- the 32bit and 64bit Linux binaries are now built on Ubuntu 13.04 virtual machines
- libav shared libraries are now shipped with the game (ready for later use)
- stubs for OpenGL client capability survey


User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 08 Sep 2013, 01:16

Så er vi ved fasen i udviklingen af Build A World der hedder 'Big Cities'.
Storbyerne minder lidt om New York med lige gader på kryds og tværs. På hvert 'felt' placeres tilfældige bygninger som brugerne har lavet.
Byggetomterne er 86x86 blokke. Hele byen får strøm fra et atomkraftværk.

Der tilføjes senere mulighed for at markere f.eks. en bil man har bygget af blokke, og så angive den som bil, og opfylder den visse kriterier, så kan man sætte sig ind i den og køre rundt.

Her er et par billedserier med huse, svømmehaller, kirker osv. som folk har bygget.

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

Jeg glæder mig til at kunne løbe rundt med bazooka og granater og kæmpe hold mod hold i den fuldt destruerbare by. Ikke mere noget med at skyde på en mur med en kanon, og så sker der intet med muren :shock: ... mere om gameplay-modes senere...

Image

Image

Image

Ja, der er mange polygoner, men det optimerer vi senere med 'imposters' :-)

over and out,
Sodan

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2091
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 08 Sep 2013, 16:22

Man kan ikke beskylde jer for at ligge på den lade side. :)

Fedt have et community der spytter så meget ud.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 08 Sep 2013, 18:37

Vi har ikke lavet presse/marketing endnu og venter indtil GamePlay modes er klar. Bedre at have en restaurant med 10 retter end en med kun 2 retter...
Det er dog interessant at en del af vores brugere er 25+ i alder, så BAW henvender sig også til denne gruppe.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 19 Sep 2013, 15:30

fin lille preview film af Model Tools



der kommer snart en bunke nye fede film !

tanker
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Sep 2013, 15:47
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by tanker » 21 Sep 2013, 15:51

Hej
Glæder mig til at se, hvordan spiller udformer sig. Jeres største udfordring bliver nok, at adskille spillet fra minecraft, ved første øjekast. (Med det mener jeg ikke kun textures. )

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 23 Sep 2013, 09:50

lille preview af model library / model tool


User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 23 Sep 2013, 17:40

og en bedre... på english (eller danglish ;-)

let5SsmsS3M

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 26 Sep 2013, 16:16

the gravity system !

f3PBHUBrUA8

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2091
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by jonaz.dk » 26 Sep 2013, 19:47

nice :)
kan man få ting til at falde skråt?

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 26 Sep 2013, 19:54

jonaz.dk wrote:nice :)
kan man få ting til at falde skråt?
det kommer ikke lige nu, men det kommer... så træer kan vælte osv.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 27 Sep 2013, 01:01

3fUri2yzWeU

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April

Unread post by sodandk » 29 Sep 2013, 11:37

nogensinde haft lyst til at smide med huse ?

UUKR43yZ3Qk

Post Reply