Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

simonlvschal
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2013, 12:26

Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by simonlvschal » 04 Jun 2013, 15:14

igennem de mange år jeg har levet har jeg altid ville udvikle spil og bygge pcer og sådan og en af dem er gået i opfyldes indtil videre og det er at bygge en pc :D anyway off topic :D

og skal lige siges jeg har ikke nogle Programmerings skills, med C# eller C+ eller Java etc og sådan så jeg søger også nogle guides til det jeg skal bruge
regner med at bruge en Rpg maker som hedder Rpg Maker VX ace

Min Ide er et RPG/Fantasy spil ved godt det lyder af meget men jeg tror det kan lykkes.

Historien gå så ledes Skriver På engelsk fra nu af da jeg syntes den lyder bedre på engelsk.

Intro The Unknown Girl:

A girl suddenly wakes up !after hearing a small but faint voice inside her head telling her to get out of the woods before they get to her.
but she got no idea of where or who she is and what exactly she is!. "this is where u gain control of her and have to get out of the woods to discover what lies ahead".
this is were she discover a so shocking truth and ugly scene that her weak heart cannot take the pressure and faints.

Black screen!

20 Year's Later

intro 2 The Little Boy:

a boy playing football in the fields with his friends and suddenly one of boys kicks the ball into the dark and gloomy woods that is known as the Devil's Graveyard " referring to The City that was destroyed 20 year's ago" the boys know that the forest is cursed or atleast that is what they have been told by people and that the forest was once a home for a beautiful race called The Elves.
the boys bet that "our character" that he dares to enter the forest to find the ball and come back, he know that he cannot reason with his friends and if he doesn't do it he will be called a chicken for life which he rather not want to be called.
"our Character and also this is where you gain control of him" run's into the forest to try and find his ball but only to find a girl.


Devil's Graveyard:
the devil's graveyard is the place once called City of Elves which as in the name is a city full of elves, the devil's graveyard got it's name from once long ago were the elves, was unprepared for a assault from a large yet unknown creature that has never been seen before.
as of today it's called the Devil's Graveyard because of the mist and dying woods and unforgetable ghoststories, but the truth has yet to be known.


City of Elves:
beautiful city with flowers and faint lights but high in spirit it is and filled with life it also is, the city of Elves has been in exsistence for almost a 500 year's until it's destruction by the unknown creature.


Characters:

The Boy: Keith
Age: 9 year's
class: unknown

Story: Coming soon

The elf girl: Amaya
Age: Unknown
Class: Moon Rider also known as a Scout of the City of Elves

Story: Coming soon


More To come i got to think of some things and also a story for the Boy and girl

Will try to Update more or less Daliy

i want to know if some people want to help me create this game? by making sounds,characters styles for Rpg maker maybe and i have to be sorry but this is No Payments

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by Vanulla_Ace » 04 Jun 2013, 17:37

Hej Simon

Et par hurtige tips i farten:

1. Hvis din idé ikke lyder godt på dansk, hjælper det ikke at skifte sprog. Hvis ikke det fænger, om det så er skrevet på serbokroatisk, så er det altså historien der er problemet - ikke sproget.

2. Det lyder som om, at du er i gang med at slå et aaaalt for stort brød op. Hvis du ikke har lavet spil før, så start med noget helt småt. Bare en enkelt simpel idé. Hvis du går i gang med noget så omfattende, som det du har beskrevet, så tror jeg du går kold i det tekniske, før du har nået en tiendedel.

3. Og så vil jeg anbefale dig, at tjekke denne her tråd http://spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=13&t=2591, hvor Lau fra KnapNok games kommer med nogen helt enkle bud på, hvad der skal til, for at lave et spil.

Det her er ikke for at sige, at du ikke skal gøre det. Men hvis du bare fortsætter i den retning du har udstukket nu, tror jeg du knækker halsen på det.

Start i det små, og kom i gang med at kod, i stedet for at drømme luftkasteller op. :)
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

simonlvschal
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2013, 12:26

Re: Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by simonlvschal » 04 Jun 2013, 19:08

set ud fra det hvilke sprog er godt at starte med?

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by spa » 04 Jun 2013, 20:06

Jeg ser nogle løse tråde til et story treatment men ikke nogen spil ide.
::Søren P Andersen
::Showcase

Møkz
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 11 Sep 2012, 20:24

Re: Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by Møkz » 11 Jul 2013, 19:42

Det er altid svært at sige hvilket sprog der er "bedst" at starte med.

Der er sprog som bliver brugt mere end andre, men det kommer også
an på ting som den platform spillet skal køre på, og hvilen 'engine' man
bruger.

Du snakker om at bruge RPG Maker VX Ace. Så vidt jeg ved understøtter
RPG Maker kun Ruby-sproget.
Kind regards / Mvh.
Anders Møker
MSc. Medialogy / Cand. Scient Medialogi

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Kunne bruge noget hjælp vedrørende en spil ide

Unread post by buchardt » 12 Jul 2013, 09:15

Hvis jeg var ny og gerne ville lave spil, ville jeg ønske at folk fortalte mig om "Game Jams"
Det er et super fint sted at få en god idé om hvor komplekst(eller simpelt =) det er at lave spil...

Men selvfølgelig lidt svært at biddrage med noget hvis man er 100% grøn...

Men ja for dælen start simpelt. Så kan du også gå og videreudvikle på din spilidé mens du lærer at lave spil.

Fred!

- Peter

Post Reply