Praktikplads i spilbranchen

LeNuiz
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 13 Jun 2013, 14:36

Praktikplads i spilbranchen

Unread post by LeNuiz » 13 Jun 2013, 14:43

Hej. Mit navn er Niklas. Jeg er en 14 årig dreng fra Nordjælland.
Jeg går i 8. klasse på Lillerød skole og jeg skal finde en praktik plads til uge 37, da jeg er meget glad for spil kunne det være sjovt at komme ud og se hvordan det hele forgår.
Jeg bruger meget tid foran min computer der hjemme og spiller forskellige spil med mine venner. Jeg kan godt lide sådan noget som programmering.
Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget sted som jeg kunne komme ud og se, så jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe.

I kan kontakte mig på Nuiz@hotmail.dk

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by ThomasLund » 13 Jun 2013, 18:35

Hej Niklas,

Super cool du gerne vil ud i industrien, men det bliver meget svært at finde nogen som kan tage dig ind. Rigtig meget af det som foregår i spiludvikling er meget krævende og kan ikke "prøves" i en uge. Jeg vil nødig slukke et håb om at komme ind og se hvad der sker bag facaden, men ville bare sige at du ikke skal have for store forventninger til at det lykkedes.

Men prøv måske at forklare hvad det præcist er du kan - programmere, lave grafik, lave lyd etc. Alt andet end "bare" at spille computerspil. Så er der måske nogen som har en hylde til dig.

Held og lykke!

Mvh
Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Chrono » 14 Jun 2013, 08:24

Vi har lige haft en praktikant fra 8. klasse i en uge, og selvom han ikke bidrog med noget praktisk så tror jeg egentlig han lærte meget om hvordan det foregår. Vi satte ham til at prøve at lære Unity, og det lykkedes ham da både at lave et Pong-spil (via video tutorial) og en First Person Platformer hvor man på tid skulle nå fra start til slut i en bane lavet af cubes (ikke via tutorial). Vi har også tidligere sat dem til at lave levels til vores spil, men det her var faktisk en meget bedre idé, selvom vi intet fik ud af det selv. Det krævede kun få minutter af min tid hver dag. Og han kendte ikke Unity på forhånd, og vidste intet om programmering eller spiludvikling - han spillede bare en masse. Sådan startede vi jo alle.

Det handler ikke om hvad en folkeskolepraktikant kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for en folkeskolepraktikant :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Jesper Kondrup » 14 Jun 2013, 09:58

@Chrono: Sådan! :)

@Niklas: Hvis du bare ikke kan finde noget i en virksomhed, så er en anden mulighed, at tage 1 uges praktik på 3Dcollege i Grenå.
De tager praktikanter ind stort set hele året rundt og der får du undervisning i at lave 3D grafik og hvis du vælger 1 uges praktik
på game linien, så er der en chance for, at du også kommer til at kigge på Unity (spil engine).

- Jeg underviser på Game linien lige pt.

Wunderstrudel
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 22 Jun 2013, 02:09

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Wunderstrudel » 24 Jul 2013, 23:17

Chrono wrote:Vi har lige haft en praktikant fra 8. klasse i en uge . . . . .
Heej Chrono (:
Jeg er en 19 årige knægt, har egentlig kun leget med c++ / game development, her indenfor for de sidste 2 uger (:
Men jeg har tidligere arbejdet meget med "Python" en smule med java, php og html, men det eneste der fangede mig, var c++.
Nu har jeg siddet og lavet både "Tic Tac Toe, Kryds og bolle, et klassisk pacman" og sidder nu og coder "Popcats - Insaniquarium" fra bunden af, dog ved brug af deres egne/orginale texture/sprites.
Det går meget hurtigt frem ad, især fordi jeg de sidste 2 uger har brugt over 6 timer dagligt, på at code og lave textures og animationer.

Det jeg egentlig ville høre, var om du kunne komme med nogen idéer ang. hvor fx. man kan tage en ordenlig uddannelse inden for det.
Evt. hvad der er bedst at stræbe efter, fordi selvom man nu uddanner sig som Software programmør, så kan man jo godt lave spil ved siden af, det hele afhænger jo af din logistik og din evne til at visualisere både functioner og spillet/programmet som et hele, i hovede.

Og så vil jeg lige høre folket om de kender nogen nice hjemmesider til C++.
Det kan være forums, tut sider, alt muligt. Især fordi noget jeg mangler meget, er en person at code med, at sidde og lave et spil fra bunden af, er jo som i ved, en større opgave d;

Tusind tak på forhånd, og håber ikke det er alt for overvældende (:
Med Venlig Hilsen Wunderstrudel...

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Zacker » 29 Jul 2013, 12:40

Wunderstrudel, hvis du kigger lidt omkring her i forumet, så kan du finde masser af gode råd ift. flere af spine spørgsmål. Hvis du mangler mere information kan du evt. også starte en tråd til dine spørgsmål.

Wunderstrudel
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 22 Jun 2013, 02:09

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Wunderstrudel » 29 Jul 2013, 17:23

Zacker wrote:Wunderstrudel, hvis du kigger lidt omkring her i forumet, så kan du finde masser af gode råd ift. flere af spine spørgsmål. Hvis du mangler mere information kan du evt. også starte en tråd til dine spørgsmål.
Heeeej med dig (;
Ja det ved jeg skam godt, men han virkede til at have godt styr på det, og derfor ville jeg gerne have hans input på det. (:
Der er mange, men mange modsiger også hinanden på mange punkter, hvilket gør det halvt om halvt ubrugeligt. (:

Jhoc2007
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 22 May 2022, 20:57

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Jhoc2007 » 22 May 2022, 21:50

Chrono wrote: 14 Jun 2013, 08:24 Vi har lige haft en praktikant fra 8. klasse i en uge, og selvom han ikke bidrog med noget praktisk så tror jeg egentlig han lærte meget om hvordan det foregår. Vi satte ham til at prøve at lære Unity, og det lykkedes ham da både at lave et Pong-spil (via video tutorial) og en First Person Platformer hvor man på tid skulle nå fra start til slut i en bane lavet af cubes (ikke via tutorial). Vi har også tidligere sat dem til at lave levels til vores spil, men det her var faktisk en meget bedre idé, selvom vi intet fik ud af det selv. Det krævede kun få minutter af min tid hver dag. Og han kendte ikke Unity på forhånd, og vidste intet om programmering eller spiludvikling - han spillede bare en masse. Sådan startede vi jo alle.

Det handler ikke om hvad en folkeskolepraktikant kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for en folkeskolepraktikant :-)


Hej Chrono

Jeg svarer godt nok på et opslag fra 2013, men håber alligevel, at heldet er med mig. Dog kan jeg ikke se, hvor du befinder dig. Om det er i København?

Mit navn er Jeppe og jeg går i 8. kl. og søger en praktikplads i uge 24.

Jeg har været ude på Roskilde Teknisk skole, hvor jeg blev introduceret til de forskellige uddanelser de har. Jeg fandt stor interresse i den der hedder Digital media -> Animator. Jeg spiller en del computer spil, og er begyndt og interresere mig for processen bag ved de forskellige assets i spillene. Jeg har fks siddet og rodet lidt med blender og UE5 i min fritid, hvor jeg har lavet fks.en katana.

Tager I stadig praktikanter?

Hilsen Jeppe

Jhoc2007
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 22 May 2022, 20:57

Re: Praktikplads i spilbranchen

Unread post by Jhoc2007 » 23 May 2022, 18:17

Hej Chrono

Jeg svarer godt nok på et opslag fra 2013, men håber alligevel, at heldet er med mig. Dog kan jeg ikke se, hvor du befinder dig. Om det er i København?

Mit navn er Jeppe og jeg går i 8. kl. og søger en praktikplads i uge 24.

Jeg har været ude på Roskilde Teknisk skole, hvor jeg blev introduceret til de forskellige uddanelser de har. Jeg fandt stor interresse i den der hedder Digital media -> Animator. Jeg spiller en del computer spil, og er begyndt og interresere mig for processen bag ved de forskellige assets i spillene. Jeg har fks siddet og rodet lidt med blender og UE5 i min fritid, hvor jeg har lavet fks.en katana.

Tager I stadig praktikanter?

Hilsen Jeppe

Post Reply