app spil

toto
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Jun 2013, 19:41

app spil

Unread post by toto » 27 Jun 2013, 19:49

Hej
Hvis man skal lave en spil app som skal være en kopi af wordfeud, hvilke programmer skal man da anvende og hvad er frem gang måden ? jeg er total ny i dette her.

Skal man bruge Unity, Visuel Studio eller eclipse eller hvordan hænger det sammen, så man også kan lægge ens spil op på PLAY, og så folk kan spille spillet uden at skulle bruge et ekstern program for at kunne afvikle spillet.

På forhånd tak
/Michael

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: app spil

Unread post by oliverdb » 28 Jun 2013, 08:48

Hej Michael

Baseret på den måde du spørger syntes jeg at du skulle hente Unity og som det første bare prøve at bygge en app der viser et simpelt stykke grafik. Derefter vil du være istand til at stille mere præcise spørgsmål. Tag små skridt :-)

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: app spil

Unread post by Peter » 28 Jun 2013, 13:13

Hejsa

Hvis du vil lave et spil uden 3D, fancy effekter, fysik, AI osv. men istedet har meget 2D UI, database kommunikation og den slags, så vil jeg anbefale at du skriver det native til Android/iOS. Så skal man være dygtig til at programmere, lave et design, implementere og teste det og så release til storen. Hvilket IDE du anvender er op til dig (VS, Eclipse osv). Men hvis du aldrig har prøvet at programmere software så er der et stykke vej til mål, og du skal nok starte i det små med "Hello World".

Unity vil være et godt valg hvis du har 3D grafik, eller er villig til at lide lidt mere med din 2D UI for at få kryds platform.

- Peter

toto
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Jun 2013, 19:41

Re: app spil

Unread post by toto » 28 Jun 2013, 22:51

Hej

Tak for svarene ind til videre.
Jeg laver embedded software C og Windows applicationer C# og lidt Java til dagligt, så programmeringen burde ikke være den største udfordring.
Jeg kunne godt tænke mig at flytte mig lidt over på spil fronten til mobile enheden, og derfor vil jeg gerne starte på noget hvor det ikke er grafikken man skal tænke på, derfor var min tanke at lave et wordfoud spil. Men hvordan kommer jeg lige dertil, er det Eclipse med android SDK, eller skal man over i en engine Unity ?
Man kan vel ikke lave noget til android i C#, uden man skal give kassen for det?

/Michael

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: app spil

Unread post by Peter » 29 Jun 2013, 10:46

Hvis du gerne vil videre med 3D spil og noget lidt mere fancy grafik senere, så er det måske en fin ide med Unity fra start af. Men hvis målet er at lave et 2D spil med massere af GUI så er android SDK eller MonoDroid måske lettere, da Unity ikke er mest stærke på UI. Der findes pakker som NGui man kan købe, men personligt syntes jeg aldrig man kommer op på siden af de native API´er.

MonoDroid koster lidt ja, men efter hvad jeg høre så skulle det være pengene værd. Der er hvist en trial.

Så beslut dig for Unity eller native og gå igang med nogle tutorials først... Og husk at poste resultater her :).

- Peter

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: app spil

Unread post by Zee » 29 Jun 2013, 17:02

For 1 måneds tid siden udgav Google "Android Studio", som er et IDE lavet specifikt til at lave Android apps. Hvis det var mig ville jeg helt klart prøve det, især nu når du ikke skal lave et 3D spil.

Dog skal det lige nævnes at du jo kan kode i C# i Unity, og at det i den engine fornyligt blev gratis at lave iOS/Android apps. I Android Studio er det selvfølgelig Java du skal bruge.

toto
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Jun 2013, 19:41

Re: app spil

Unread post by toto » 30 Jun 2013, 20:57

Hej

Jeg vil prøve at lege med Android studio og se hvad det kan føre til.
Tak for svarene til alle.
mvh.
Michael

Post Reply