Hvor mange timer?

lassur
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2013, 15:40

Hvor mange timer?

Unread post by lassur » 14 Aug 2013, 15:50

Hvis man ønsker at lave et browser game, som www.travian.dk er der nogle der kan svare på følgende spørgsmål:

1. Jeg ved godt det er løbende opdateret, men får at lave grundspillet ( statestik baseret krige ) Hvor mange timer skal man regne med, at kunne bruge på at lave denne type spil og hvor mange vigtige job-funktioner bør besættes?

Jeg har selv været en del af denne type games siden de startede og har altid ønsket en mulighed for at kunne lave et ligende spil med en masse features, som jeg mener man nemt kunne tilføje ( kan ikke lave en detaljeret beskrivelse af det her ).

2. Hvordan kommer man igang med at lave et browser game. Jeg har ikke forstand på kodning, men jeg har game konceptet og kan rejse kapitalen. Er der nogle hjælpsome eller friske folk, som kan besvare dette spørgsmål om hvordan man i bund og grund bør gå frem hvis man ønsker at lave sit eget www.travian.dk browser game.

Mvh

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Hvor mange timer?

Unread post by Wikzo » 14 Aug 2013, 17:46

Den første ting du skal spørge dig om er, hvorfor du vil udvikle sådan et spil: er det for din egen erfarings skyld (great!), eller vil du lave et kommercielt, spil du i sidste ende kan tjene penge på? Hvis det er sidstnævnte, så er du nødt til at finde ud af, hvad der vil gøre dit spil anderledes end Travian, som du henviser til. Det er ikke nok bare at kopiere et koncept; man er nødt til at finde sin egen indgangsvinkel og gøre det bedre - ellers risikerer man bare at udvikle en ligegyldig spil-klon. Du skal tænke over, hvad der vil differentierer dit koncept fra alle de mange andre browser-spil :)

Alt efter behov/smag kan du kigge forbi HTML(5), Flash, Unity eller Game Maker. Det er værktøjer, som er forholdvis nemme at komme i gang med, og de kan alle eksportere til et web-format.

lassur
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2013, 15:40

Re: Hvor mange timer?

Unread post by lassur » 14 Aug 2013, 18:10

Mange tak for svaret!

Det er med kommercielt henblik! Jeg har udarbejdet et game koncept, som tager udgangspunkt i en fungerende base, men som har de features, som vil gøre det endnu mere interessant og samle en masse verdner i et spil.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Hvor mange timer?

Unread post by Zee » 14 Aug 2013, 19:08

3.000 timer.

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Hvor mange timer?

Unread post by Wikzo » 14 Aug 2013, 19:33

Hvis du håber på, at nogle herindefra måske har lyst til at arbejde på spillet, kan du eventuelt skrive lidt mere i detaljer om, hvad det hele går ud på. Du skal ikke være bange for, "at nogen kommer og stjæler din idé" :)

lassur
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 14 Aug 2013, 15:40

Re: Hvor mange timer?

Unread post by lassur » 15 Aug 2013, 10:14

Tak for din feedback!

Ja det er lidt det Jeg var ude i. lad os sige Jeg kunne slippe med 200,- i timen, så ville de løbe op i 600.000 i løn alene + markedsføring og øvrige omkostninger. Det er lige i overkanten :)

Men jeg vil gerne løfte sløret en smule selvfølgelig vil bare ikke bruge 30 sider på detaljer :)

Travian i dag er nok et af de mes succesfulde browser games Worldwide. Det har en god del af det folk søger:
Altid noget at klikke på i sin account
Mange der spiller det
Konkurrence element
og niveauer på alle levels, så alle kan deltage.

---------------------------------------------------------

Det "NYE" spil

Vil blive bygget op som travian men med mange forskellige racer op til 5-8 hvor der i dag er 3. Hver race har sin edges og kan vælges udfra hvro meget tid man har til spillet ligeledes, da det gælder om, at få så mange med som muligt.

En server ager 2 måneder at spille og bliver resat. Dette for at kunne udligne forskellen på nye spillere og gamle spillere og sikre at folk starter op igen på en frisk hele tiden.

I travian er spillet meget låst i og med, at man kun kan bygge de samme bygninger i alle byerne og man kan kun få de samme ting til sin helt. I det nye spil, skal det være muligt, at kunne bygge differentieret og vælge byggestil, som ingen andre har eller med andre typer formål. ex kan man lave 200 bygninger som man kan vælge imellem på sine 20 felter byggeplads og dermed give spilleren muligheden for at præge sin egen by, som mange elsker at sætte præg på.

Helten i travian er en ny feature, men som halter helt vildt. Alle har en helt og kan vælge de samme feature points.

I det nye spil bør helten være bygget op på samme måde som Warcraft 3. At man creeper samler xp og vælger abillities, som kan påvirke personligt eller sine styrker. Der bør ligeledes være en masse artefacts som kan påvirke spilleren eller alliancen
.

Selve mappet som det er nu i travian er rundt, hvor man kan angribe over det hele, med en afsluttende bygning i midten man kan vinde på. I det nye spil skal map'et være lavet mere levende som midgår med skov træer, floder og mange andre ting, som kan påvirke hvor du ønsker at smide din byer. Kortet skal også fremme eller forhindre din traveltime
Der vil være sponsor præmier til forskellige kategorier undervejs, således at alle har en chance for at vinde noget, men det skal være et skill game og de dygtigste spillere vil blive belønnet mest muligt.

Det nye vs Travian

Flere features som giver dem der går op i detaljer og søger skillz en udfordring.

Kortere spillerunder

præmie muligheder for alle

Med så mange racer / items etc så vil spillerne aldrig opleve den samme standard type games, som gør man bliver træt af det.

Endvidere har jeg en masse travian spillere, som kan være en del af dette projekt og sikre, at alle vinkler forbedres!

Post Reply