Så er vi sgu færdige!

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jell » 02 Apr 2014, 23:21

Hejsa folkens,
Det sidste grafik-element er sat ind og sidste linje kode er skrevet - jep, efter halvandet års hårdt slid er vi endelig færdige med The Bearded Hero. Vi skal lige have styr på app-store-beskrivelsen, men ellers regner vi med at sende spillet til godkendelse på fredag. Det bliver for vildt.
I anledning af at vi er færdige, har vi lavet en gameplay trailer fra spillet.
https://www.youtube.com/watch?v=Odxtw7vB4VI
Her er de fem screenshots som vi regner med at smide ind på App storen. Vi er i tvivl om sidste billede; giver hans kommentar mening/ er den sjov nok til at kunne retfærdiggøre “but be aware: high risk of laughter”?
Image
Image
Image
Image
Image

Hav en god aften!
Anders
Teamsquaregames.com

Jan Borg
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2014, 13:50

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jan Borg » 03 Apr 2014, 08:56

Hejsa
Det ser ikke så tosset ud. Jeg ville nok overveje at tage billede 4 som et af de første - da i her fortæller hvad spilleren egentlig kan i spillet, nemlig puzzling. Omkring sidste billede tænker jeg:
Beware > be aware
"Do'h" er meget Simpsonsk for mig. Måske The Bearded Hero ikke skulle sige noget på dette billede.
Mvh
Jan

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by JeppeB » 03 Apr 2014, 09:04

Tillykke med udgivelsen!

Jeg undrer mig nok mest over, hvorfor I bruger den gigantiske ramme til jeres trailer. Hvis jeg var jer, så ville jeg lade spillet få al opmærksomhed. Lige nu kan det være svært at se, hvad der foregår, specielt på iPhone.

Held og lykke med det.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Kristian Hedeholm » 03 Apr 2014, 09:53

Hmm.. Jeg er normalt en store elsker af puzzle spil og vil da også mene min hjerne er okay hurtigt til at gennemskue logikken bag et puzzle spil - men efter at have set BÅDE screenshots og traileren af jeres spil, har jeg stadig ingen ide om hvad det helt præcis går ud på.

Hvis jeg havde været en helt almindelig forbruger og dette spil havde krævet upfront betaling (et premium spil, med andre ord) så er jeg bange for jeg nok havde tænkt "meh" og var hoppet videre til det næste spil.

Jeg synes derfor I bør overveje hvordan I kan forklare reglerne meget hurtigt og meget simplet i jeres trailer. Nu bruger I jo allerede tid på at introducere jer selv, så kan I vel også hurtigt forklare hvad jeres spil går ud på.

Et andet puzzlespil som jeg personligt synes gør det rigtigt godt er L Y N E, som I kan finde en trailer for lige her: https://www.youtube.com/watch?v=MDQudjTzoLw
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jell » 04 Apr 2014, 18:29

Du har nok ret Kristian. Jeg har leget lidt med det, hjælper dette billede på at forstå det?

Image

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Henrik LSP » 05 Apr 2014, 00:03

Først og fremmest tillykke! Der er næsten ikke noget federe end endelig at blive færdig med noget man har arbejdet på i lang tid.

Da jeg så traileren, tænkte jeg mest "huh??? hvad foregår der?", men det sidste billede ændrede det pludselig til "aha!"

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Kristian Hedeholm » 06 Apr 2014, 17:30

Helt sikkert Jell! Nu giver det noget mere mening.

Når det så er sagt, vil jeg klart opfordre jer til at tage det sidste billede som I har lagt op her, og smide det ind som et af de første billeder i jeres screenshot serie. Problemet er lidt, at jeg brugte langt mere tid på at prøve at gennemskue jeres spil, end jeg gjorde på rent faktisk at nyde alt det flotte content som jeg blev præsenteret for - hvilket gav den der "Meh" effekt.

Men hvis jeg nu derimod havde fået forklaret spilmekanikkerne hurtigt i starten, og så derefter var blevet præsenteret for alt jeres fede content - så var der langt bedre chance for jeg ville tænke "wow det ser fedt ud, det vil jeg hente med det samme"
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jell » 16 Apr 2014, 00:47

Så er udgivelses datoen fastsat og launch traileren klar. Det bliver sgu vildt!
https://www.youtube.com/watch?v=l5GoQvs ... e=youtu.be

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by DonSonz » 16 Apr 2014, 09:18

Tillykke med udgivelsen :-)

Ser godt ud og god stil.

Hvor mange har i været om projektet og hvor lang tid har I brugt?
(er lidt nysgerrig :-)

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jell » 16 Apr 2014, 09:59

Tak for det:)
Mig og en kammerat har arbejdet på spillet ved siden af vores studier i 18 måneder. Jeg har stået for alt grafik, historie og designet generelt og min ven Sander har taget sig af alt kodningen.
Sander har leget med nogle små spil før, men for mit vedkommende er det mit første spilprojekt - og jeg havde faktisk aldrig rørt Photoshop før vi gik igang.

Anders

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: Så er vi sgu færdige!

Unread post by Jell » 17 Apr 2014, 10:40

I øvrigt er nogle promocodes, så de hurtige af jer kan få lov at prøvekøre det før tid. Vi glæder os til at høre hvad i synes:)
MY3TH7FEFKEW
RJ6PAL3HKMPR
HATNEXKNR9N3
A7JYE3PEH4PP
HJR4HNPKAWFP

(gå til app storen og tryk redeem)

Post Reply