fagmodul spilteknologi
Posted: 06 May 2014, 07:30
Hej hvilke programmer vil I mene vil blive anvendt til nedenstående undervisning? på forhånd tak for svar
Formål:
Modulets formål er at kvalificere den studerende til at kunne designe og udvikle simple computerspil.
Modulet skal kvalificere den studerende til at anvende relevante teknikker til at optimere lyd og grafik samt implementere 2D/3D grafik i spil.
Modulet skal endvidere kvalificere den studerende til at kunne forstå og anvende teknikker og specifikke game-engine skabeloner til realisering af spil.
Indhold:
• Historisk udvikling i computerspil og spilgenrer
• Spildesign
• Elementer der indgår i spil (lyd, grafik, interaktionsformer)
• Spiludvikling.
• Game-engines
• Metoder til realisering af spil
Læringsmål:
Viden og forståelse
Målet er, at den studerende
• har viden om den historiske udvikling indenfor spilindustrien samt de primære spilgenrer
• har forståelse for de grundlæggende begreber indenfor spiludvikling
• kan forstå grundlæggende programmeringsteknikker
• kan forstå forskellige arbejdsteknikker til spildesign
• kan forstå optimeringsteknikker for grafik og lyd
• har forståelse for brugen af 2D/3D grafik i spil
• har viden om flere forskellige interaktionsformer i spil
• har viden om game-engine skabelon principper
• har viden om og forståelse for metoder til realisering af spil.
Færdigheder
Målet er, at den studerende
• kan optimere grafik og lyd til brug i spil
• kan skabe og implementere simple 2D/3D grafik elementer i spil
• kan integrere lyd i spil
• kan implementere flere forskellige interaktionsformer i spil
• kan anvende og implementere game-engine skabelon i et spil.
Kompetencer
Målet er, at den studerende
• kan indgå som deltager i spilprojekt og bidrage med viden om design, optimering, game-engine skabeloner samt metoder til realisering af spil
• kan indgå som spiludvikler i spilprojekter
• kan tilegne sig kvalifikationer bredt inden for spiludvikling.
Formål:
Modulets formål er at kvalificere den studerende til at kunne designe og udvikle simple computerspil.
Modulet skal kvalificere den studerende til at anvende relevante teknikker til at optimere lyd og grafik samt implementere 2D/3D grafik i spil.
Modulet skal endvidere kvalificere den studerende til at kunne forstå og anvende teknikker og specifikke game-engine skabeloner til realisering af spil.
Indhold:
• Historisk udvikling i computerspil og spilgenrer
• Spildesign
• Elementer der indgår i spil (lyd, grafik, interaktionsformer)
• Spiludvikling.
• Game-engines
• Metoder til realisering af spil
Læringsmål:
Viden og forståelse
Målet er, at den studerende
• har viden om den historiske udvikling indenfor spilindustrien samt de primære spilgenrer
• har forståelse for de grundlæggende begreber indenfor spiludvikling
• kan forstå grundlæggende programmeringsteknikker
• kan forstå forskellige arbejdsteknikker til spildesign
• kan forstå optimeringsteknikker for grafik og lyd
• har forståelse for brugen af 2D/3D grafik i spil
• har viden om flere forskellige interaktionsformer i spil
• har viden om game-engine skabelon principper
• har viden om og forståelse for metoder til realisering af spil.
Færdigheder
Målet er, at den studerende
• kan optimere grafik og lyd til brug i spil
• kan skabe og implementere simple 2D/3D grafik elementer i spil
• kan integrere lyd i spil
• kan implementere flere forskellige interaktionsformer i spil
• kan anvende og implementere game-engine skabelon i et spil.
Kompetencer
Målet er, at den studerende
• kan indgå som deltager i spilprojekt og bidrage med viden om design, optimering, game-engine skabeloner samt metoder til realisering af spil
• kan indgå som spiludvikler i spilprojekter
• kan tilegne sig kvalifikationer bredt inden for spiludvikling.