Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 26 Jul 2014, 14:21

Devkit 2 er endelig ude..

Image

Efter flittig brug af F5 tasten på Oculus forum og reddit den sidste uge, så jeg i morges den første reddit post med "oculus devkit2 hands on, first impression" etc. og siden er der kommet mange flere til.

Jeg fik desværre bestilt ret sent, så får først mit kit til august hvis jeg er heldig, men det er fedt at læse de positive anmeldelser der kommer ind. Der er selvfølgelig stadig nogle ting der skal rettes/forbedres, som man kan læse i linket herunder, men overall lyder det som om den er lysår foran Devkit1. Det er nok resolution der udgør den mest mærkbare forskel, men headtrackingen lader også til at fungerer ret godt. Giver nogle spændende muligheder.

http://www.roadtovr.com/day-one-oculus- ... gly-games/

Andre end mig der har bestilt og evt. nogle der allerede har fået deres?
Jeg har aldrig været så forventningsfuld omkring noget hardware før -det bliver fantastisk at prøve (og vise til venner/familie).

90 årig dame prøver Oculus: https://www.youtube.com/watch?v=pAC5SeNH8jw

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 26 Jul 2014, 14:30

First impression and unboxing thread on Oculus forum: https://developer.oculusvr.com/forums/v ... 26&t=11005

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 27 Jul 2014, 00:12

cool cool! :)

Har skrevet mine first impressions her tilbage fra Nordic Game.
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... 202#p14882

De mangler stadig en standard controller der giver mening i et VR setup. Sony har deres Move controllere som helt åbenlyst bud. OG de har spilstudierne til at pumpe spil ud.
Men mon ikke vi snart ser noget fra Oculus der minder om Move. De købte i hvert fald holdet bag xbox controlleren. Om end der kan gå noget tid hvis de først satser på at naile den siddende oplevelse.
Lige en tand for uambitiøst til VR i min bog.
Stående untethered med fuld 6D tracking på controllere i hver hånd burde være minimum til launch.
Naturligvis ved vi at folk er dovn og bare skal kunne chille i sofaen. Men alligevel.

Der er også spil på vej der giver mening i VR. Alien Isolation med slow paced horror tror jeg det er rigtigt stækt.
http://www.mirror.co.uk/news/technology ... ft-3840367

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 27 Jul 2014, 01:29

Jeg tror den siddende oplevelse er det folk vil have i første omgang, inklusiv mig selv -orker ikke at rende rundt :)
- men på sigt skal der nok blive mere af det andet også.. man kan også se hvilken vej det går når man ser på kickstartere:

VR Gloves (Funded) https://www.kickstarter.com/projects/co ... on-and-mor
Haptic feedback Vest (Funded) https://www.kickstarter.com/projects/ko ... ack-system

Jeg smed selv en god slat efter vesten, venter med handskerne til version 2.

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 27 Jul 2014, 10:42

Jeg bestile første dag - kl 12.30 agtig. Og jeg ved med sikkerhed, at et par stykker som har bestilt mellem 8.30 og 9.30 første dag som har fået deres shipping notification.

Så jeg håber/regner med at jeg får min i næste batch. Så skal jeg nok poste. Sprang DK1 over, så det bliver sjovt at lege med DK2 i Space Hulk :-D
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 27 Jul 2014, 11:03

Fedt Thomas! Du må lige smide et review herinde når du engang er færdig med lege :)

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 27 Jul 2014, 11:06

Helt sikkert!!

Jeg tror ikke riiiiiiigtigt på den kommercielle del af VR (endnu?). Men som legebarn, så glæder jeg mig som bare satan :-D
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 27 Jul 2014, 13:24

Kondrup så har jeg endnu en kickstarter til dig! ;)
Du må eje seneste skud på VR gear stammen.
https://www.kickstarter.com/projects/12 ... eality-gam

Og ja det er super cool med motion capture og man kan se og interagere med sine hænder. Men hold da maule en udstyrsstykke! En niche i nichen.
Tror mere på noget Kinect ligende tracking til krop hænder og arme. MS ville være en oplagt kandidat til at eksekvere på den på et tidspunkt.

Kor FX er dejlig optionel og kræver ingen specifik software understøttelse. Super fint! Om end det lugter også lidt af en dust collector når man har svedt nok i den og fumlet med at få den af og på i nogle timer. Men kunne være sjovt at prøve den!

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 27 Jul 2014, 13:50

Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 27 Jul 2014, 13:55

Hehe, jeg kom vist til at backe vesten, men der går lang tid før den kommer desværre. Købte den af præcis samme grund som du nævner og tænker også at den nok kommer til at samle støv efter nogle uger :D

Ahja glemte Cyberrithen, er dog heller ikke helt overbevist om den endnu.. også noget af et monster at have stående.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 27 Jul 2014, 14:19

hehe ja Omni og Virtualizer er godt nok nogle bæster at have stående. Strictly mancave hardware.
Alt VR udstyr faktisk = mancave hardware! Bliver interessant at se om det skubber positivt til single fyr statistikken. ;)

Men sig til når din Kor FX lander. Kigger gerne forbi til en demo. :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 27 Jul 2014, 15:13

ThomasLund wrote:http://ipisoft.com/

:-)
ohh sejt! Godt nok et billigt mocap setup man kan lave der. Noget i overvejer/har?

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 27 Jul 2014, 15:16

Vi har det - cleanup er samme problem som før. Og man bør nok prøve at bruge PS eye og ikke 2 Kinects. Men it works!
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 27 Jul 2014, 15:19

Du skal være velkommen Jonas, men den kommer nok først omkring sep/okt.

Elite Dangerous ser EPIC ud og med Riften på.. damn!
http://www.roadtovr.com/play-elite-dang ... nds-video/

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 27 Jul 2014, 15:46

@Thomas
Sweet! :) Tegner også godt for StaticSky. Hørte de var flyttet over hos jer. ;)

@Kondrup
Fedt! Lyder godt. Ser jeg frem til. :)
Ja helt klart!.. Også EVE Valkyrie, Star Citizen kommer til at rykke på den front.
VR går fantastisk godt i spænd med eskapistiske PC Scifi gamers med mancaves. Kommer til at være en drivende faktor til at få VR op i gear i første runde.

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 28 Jul 2014, 21:52

Så shippede min DK2 fra UK! Fik lige mail for 2 min siden.

UHHHHHHHHHH :-D
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 28 Jul 2014, 23:16

Fedt :like:

.. Så bliver der ikke lavet meget arbejde den næste uges tid 8-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by vonknut » 29 Jul 2014, 20:53

Vi bestilte vores i april, så håber den er på trapperne.
-det kan være vi skal lave en Panzer Gekz Oculus session i august, for instant vomiting :)
-eller en true crossplatform session med backyard panzerz med Oculus VS mobile.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 29 Jul 2014, 21:40

@vonknut
Du må love mig at i ikke bruger tid på at lave Panzer Geekz til et VR projekt.

Nu kender jeg ikke så meget til processen bag det. Men spillet så rimeligt fremskreden ud i udviklingen. Tilbage i januar 2012. Efter hvor lang tids udvikling?
https://www.youtube.com/watch?v=mdxIpMwjO-g

Er det ikke snart på tide at få det ud af døren og glemme alt om sidestepping med augmented reality-multiplayer og andre overflødige features igen kan bruge til noget fornuftigt?

Please enlighten me.. det er dig der har fingeren på pulsen. :)

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 30 Jul 2014, 06:53

*starts chanting @ vonknut*

release
release
Release
RElease
RELEASE
RELEASE!!!
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by vonknut » 30 Jul 2014, 22:59

Det er virkeligt lige på trapperne - lover :)
Planlægger relase til efteråret, sammen med KnapNok

Men det tager kun 1-2 timer at laver en VR version til intern sjov og ballade. Vi prøvede lige for sjov i foråret, med 2 andre projekter i prototype stadiet.
-så det er lige hvis vi keder os på et tidspunkt.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4120
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by jonaz.dk » 01 Aug 2014, 11:12

Godt godt så :)

*Release chant!* ;)


Der var lige en læseværdig VR artikel og noget Carmack talk om emnet.

"There are a lot of ways you can mess up VR really easily"
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... lly-easily


ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by ThomasLund » 01 Aug 2014, 11:22

Nu har vi rodet lidt med DK2 et par timer - og FUCK hvor deres drivere og sdk sutter røv. Det kan _ikke_ ses at de har milliarder på bankkonto nu og top notch folk.

Installeren fejlinstallerer 32 bit driver på 64 bit maskiner, så man manuelt skal starte den rigtigt (ellers virker det ikke overhovedet), det nye hypede direct to device HMD support fungerer slet ikke, mega jittering i expanded window mode, Unity starter spil på den forkerte skærm etc.etc.etc.

Heldigvis software problemer som de forhåbentlig fikser snarest
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Gorm » 01 Aug 2014, 12:13

Forhåbentligt noget de har fikset når jeg en dag i fremtiden får mit devkit.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Oculus Rift Devkit 2 Shipped!

Unread post by Jesper Kondrup » 01 Aug 2014, 14:42

Tillader mig lige at poste et link til Radial G kickstarteren: https://www.kickstarter.com/projects/ta ... the-vr-gen

Ser ikke for godt ud, men måske de lige når det.

Post Reply