Mit første unity spil

snillerboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2012, 19:51

Mit første unity spil

Unread post by snillerboy » 09 Sep 2014, 14:22

hej alle spiludviklere, jeg hedder william og er 13 gammel og har spiludviklet i ca 1,5 år . jeg er nu færdig med mit første Unity spil som jeg har uploadet til y8. jeg har arbejdet på det omkring 2 måneder og arbejdede med Unity ca 4 måneder. håber i lige vil checke mit spil ud og måske give lidt feedback :) fortsæt god dag :) http://www.y8.com/games/Little_Cubie :geek:
Last edited by snillerboy on 11 Sep 2014, 07:02, edited 1 time in total.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Mit første unity spil

Unread post by vonknut » 09 Sep 2014, 16:40

Kan godt lide din core-mechanic: HOld musen inde, for at afgøre hop-højde.
-vil også gøre sig godt på touch devices.

Der kunne dog godt bruges noget feedback på "hvor lang tid har man trykket", så man har en chance for at lære/huske hvor meget man skal trykke.
F.eks. en bar der blev højere/længere, når man holdt musen inde, e.l.

Derudover kunne jeg ikke lige få knapperne til level 2-4 til at virke....


-M.v.h. Hans
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Zidora
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 12 Mar 2008, 17:10
Location: København, Danmark

Re: Mit første unity spil

Unread post by Zidora » 09 Sep 2014, 19:38

Hej,

Sejt at du er tidligt igang med at udvikle :).
Jeg synes det var en sjov mechanic, grundlæggende set.
Det var dog også et temmelig svært spil, hvor man godt kan ende med at blive lidt frustreret. Måske ville det være en god ide med noget, der fortæller spilleren, hvor længe hun har holdt knappen nede, som vonknut forslår?

Men til trods for at jeg aldrig kom videre end anden forhindring på første bane (I suck...) så blev jeg allgievel ved en del gange, så det har en vis appel :)

snillerboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2012, 19:51

Re: Mit første unity spil

Unread post by snillerboy » 10 Sep 2014, 06:57

tak for feedback, ja det er måske lidt for svært. men tak :D jeg vil tage et kig på det

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Mit første unity spil

Unread post by Niels Jørgensen » 10 Sep 2014, 09:42

Cool. Jeg startede selv som 13 årig for ... alt for mange ... år siden - Værktøjerne var noget mere hardcore, til gengæld var der ikke så meget at vælge imellem og baren var ikke så høj - kan forestille mig det kan være en lidt overvældende verden at starte i idag, så respekt for at du bare kaster dig ud i det :)

Mht. spillet vil jeg slutte mig til skaren af gamle mænd der synes det er noget for svært på den frustrerende måde. Svært er godt, men man skal føle man har lidt kontrol over hvad der sker. En tids måler kunne som nævnt være en hjælp, men det ville også hjælpe med lidt flere detaljer i baggrunden som man kunne time sit hop efter, og så behøver det måske ikke være insta-death når man rammer en kant. Lidt fysik som gør det sværere hvis ikke man laver et clean jump, så man har en chance for at redde den igen.

Men, keep it up...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Mit første unity spil

Unread post by jonaz.dk » 10 Sep 2014, 10:16

Helt klart!
Altid godt at se unge mennesker bruge deres tid på noget konstruktivt. :)

Mechanics.. bedre end Flabby Bird. Der er lidt mere finesse at arbejde med. Det er godt!

Angående visuel feedback på hoppe højden. Det er naturligvis et spørgsmål om hvor hardcore man vil vinkle spillet.
Kan egentligt godt lide at det er en ukendt faktor.
Du nå lave et noob hvor den er synlig og hard hvor den mangler.

Et andet punkt er det visuelle tema. Og et generelt tema af en slags. Der er helt sikkert noget at arbejde med og er helt fair hvis du ikke er kommet længere med det. :)
Det er super vigtigt at spillet også sælger sig selv visuelt.
Du skal droppe det der meget texturerede og se på noget meget simpelt geometrisk som du kan overskue at udføre. Men hvor det stadigt hænger sammen i et univers.
Tænker noget i retningen af Geometry Dash fra samme kategori af spil. Men selvom det er simpelt grafisk kræver det stadig en hvis form for grafisk overblik at sætte sammen.
https://www.youtube.com/watch?v=hRJatj8IC7s
Eller noget fint pixel art.
Kodeordet er i hvertfald minimalistisk og simpelt.

snillerboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 22 Apr 2012, 19:51

Re: Mit første unity spil

Unread post by snillerboy » 10 Sep 2014, 15:14

Hey tak igen for feedbacken. Jonaz du har helt ret i det der med noget mere simpelt texture. tak :)

Post Reply