Dead Water - følg en demo på vej

Rauff
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 19 Sep 2014, 08:00

Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by Rauff » 19 Sep 2014, 08:12

Hej Folkens

I anledning af "International Talk Like A Pirate Day" vil jeg lufte muligheden for at følge med i udviklingen af den DFI støttede demo af spillet "Dead Water", som vi er ved at lave hos Unity Studios i Aarhus. Vi har lavet en Facebook side hvor vi prøver at poste lidt concept art, screens, nyheder osv som tingene skrider frem. Hvis det har interesse, så check

https://www.facebook.com/DeadWaterGame

Ellers god "snak-som-en-pirate" dag

- Anders Rauff-Nielsen (Lead Designer)

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by nils » 20 Sep 2014, 11:36

:superlike:
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by simonmoeller » 25 Sep 2014, 14:06

Fed concept art :)

User avatar
Code
Level 38 - Roger Wilco
Posts: 385
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by Code » 26 Sep 2014, 12:56

Det er nice concept art. Det må gerne postes herinde, var næsten ved ikke at kigge fordi der ikke var et billede :) Det giver blikfang!
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Rauff
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 19 Sep 2014, 08:00

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by Rauff » 26 Sep 2014, 15:46

Tusind tak for thumbs up! - og for input med at få billeder herind. Det kigger jeg nok lige på :) God weekend herfra

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 811
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by vonknut » 27 Sep 2014, 12:25

Lækker stemning og sjovt med de flyvende skibe.
Men har været inde på FB gruppen, men kan ikke gennemskue hvad spillet handler om?
-ud over pirater og flyvende skibe....

Er det RTS/RTT, FTL-like eller hva?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Rauff
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 19 Sep 2014, 08:00

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by Rauff » 05 Dec 2014, 17:13

Hej Folkens – Undskyld den lange svartid herinde. Nu er vi kommet over vores midtvejs milestone med demoen og har fået taget os tid til at se i retning af Facebook og Spiludvikling.dk. Så here goes:

Mekanisk trækker Dead Water på spil-elementer fra adskillige genrer, men i kernen af spillet ligger skibs-baseret kamp, hvor vi sigter efter en god (og fed) blanding af simulations og arkade elementer. For at støtte op om den centrale kamp-oplevelse (PvP i arena miljøer, samt simplere sandbox PvE kamp), er målet at spilleren kan (op)bygge/udstyre sit eget skib (meget som man kender det med characters i RPG spil), således at det ikke bare bliver et skib, men dit skib – der passer til dine taktikker og din spillestil. Og ligeledes demoer vi også en mindre sandbox verden, til at udforske, hvor man kan anskaffe sig upgrades, opleve DeadWater's look & feel og narrativ, samt få lidt PvE erfaring inden det går løs i PvP.

Alt sammen i det unikke Dead Water narrativ, der er et overnaturligt/fantastisk take på pirater og “the golden age of piracy”, hvor du som spiller selv får lov at være spøgelses-pirat legenden der vender tilbage fra “Dead Water” for at hjemsøge de levende vande.

Det er ihvertfald planen pt :)

Og tak for heads up på at det ikke var helt klart – Der er også nye posts på Facebook, blandt andet med screens fra vores milestone build.

For god ordens skyld har jeg også lige lagt et par billeder op her, da der er flere der har spurgt efter det. Der er mere på vores FB side, hvis nogen er nysgerrige.
Attachments
Prototype Screens.jpg
Screens fra nuværende milestone
DW Battle koncept.jpg
Battle - the Dead Water way (Concept)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 811
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Unread post by vonknut » 05 Dec 2014, 17:21

Så 3. person real-time (men slow-paced velsagtens), tactical ship battle, med noget PVP oven i hatten?
-got it, lyder som om det vil passe fint med "Indie game for Hard-core" gamer trenden for tiden.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply