Page 1 of 1

Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 19 Sep 2014, 08:12
by Rauff
Hej Folkens

I anledning af "International Talk Like A Pirate Day" vil jeg lufte muligheden for at følge med i udviklingen af den DFI støttede demo af spillet "Dead Water", som vi er ved at lave hos Unity Studios i Aarhus. Vi har lavet en Facebook side hvor vi prøver at poste lidt concept art, screens, nyheder osv som tingene skrider frem. Hvis det har interesse, så check

https://www.facebook.com/DeadWaterGame

Ellers god "snak-som-en-pirate" dag

- Anders Rauff-Nielsen (Lead Designer)

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 20 Sep 2014, 11:36
by nils
:superlike:

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 25 Sep 2014, 14:06
by simonmoeller
Fed concept art :)

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 26 Sep 2014, 12:56
by Code
Det er nice concept art. Det må gerne postes herinde, var næsten ved ikke at kigge fordi der ikke var et billede :) Det giver blikfang!

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 26 Sep 2014, 15:46
by Rauff
Tusind tak for thumbs up! - og for input med at få billeder herind. Det kigger jeg nok lige på :) God weekend herfra

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 27 Sep 2014, 12:25
by vonknut
Lækker stemning og sjovt med de flyvende skibe.
Men har været inde på FB gruppen, men kan ikke gennemskue hvad spillet handler om?
-ud over pirater og flyvende skibe....

Er det RTS/RTT, FTL-like eller hva?

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 05 Dec 2014, 17:13
by Rauff
Hej Folkens – Undskyld den lange svartid herinde. Nu er vi kommet over vores midtvejs milestone med demoen og har fået taget os tid til at se i retning af Facebook og Spiludvikling.dk. Så here goes:

Mekanisk trækker Dead Water på spil-elementer fra adskillige genrer, men i kernen af spillet ligger skibs-baseret kamp, hvor vi sigter efter en god (og fed) blanding af simulations og arkade elementer. For at støtte op om den centrale kamp-oplevelse (PvP i arena miljøer, samt simplere sandbox PvE kamp), er målet at spilleren kan (op)bygge/udstyre sit eget skib (meget som man kender det med characters i RPG spil), således at det ikke bare bliver et skib, men dit skib – der passer til dine taktikker og din spillestil. Og ligeledes demoer vi også en mindre sandbox verden, til at udforske, hvor man kan anskaffe sig upgrades, opleve DeadWater's look & feel og narrativ, samt få lidt PvE erfaring inden det går løs i PvP.

Alt sammen i det unikke Dead Water narrativ, der er et overnaturligt/fantastisk take på pirater og “the golden age of piracy”, hvor du som spiller selv får lov at være spøgelses-pirat legenden der vender tilbage fra “Dead Water” for at hjemsøge de levende vande.

Det er ihvertfald planen pt :)

Og tak for heads up på at det ikke var helt klart – Der er også nye posts på Facebook, blandt andet med screens fra vores milestone build.

For god ordens skyld har jeg også lige lagt et par billeder op her, da der er flere der har spurgt efter det. Der er mere på vores FB side, hvis nogen er nysgerrige.

Re: Dead Water - følg en demo på vej

Posted: 05 Dec 2014, 17:21
by vonknut
Så 3. person real-time (men slow-paced velsagtens), tactical ship battle, med noget PVP oven i hatten?
-got it, lyder som om det vil passe fint med "Indie game for Hard-core" gamer trenden for tiden.