SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by jonaz.dk » 29 Oct 2014, 11:56

Hej Peter din dejlige dreng.
Takker! :)
Og glad for du trods alt stadig kan spille det på en legacy device.

Lige på performance siden skal vi nok "op" i en iPhone 4S hardware niveau for at være rimeligt spilbart. Helst lidt højere.
Pt. har vi average 55 FPS for alle spillere.. sååå deeet.. jeg er tilfreds på iOS med performance. Tror vi dækker i omegnen af 80-85% af performance spektret på alle aktive iOS devices. And growing.
Tror det bliver svært i Unity at få det meget højere på mobile.

Android er nok en lidt anden snak.
Vi har været snedige og tænk potentielle performance gains ind i spillet. Det er ihvertfald forberedt til det.
Alle huse og en bunke af generiske statiske objekter har samme materiale. De kan med fordel prespawnes og bakes ind i nogle single mesh chunks. Så farvel til en del drawcalls og instanciering på den konto.
Og lige skrive nogle lidt mere optimerede shadere. Skygger kan der også arbejdes med. Måske noget auto disable på lowend. Med Unity 5 tror jeg kan vi også gå OGG compression på musikken.

Største performance issue er legacy unity gui (ja overraskende i et spil med alt fra AI, fysik objekter, modellerede græsstrå og 3D vand) ;) vi hoppede ikke på NGUI. Så med det nye GUI system ude i 4.6. Er det kun et spørgsmål om tidsresourcer og prioritering inden vi er smooth på lower-medium end. Så som en del Android devices.

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by DennisJensen » 29 Oct 2014, 18:51

Cool,

der skal jo os være plads til ændringer :)

Vi har selv siddet med et spil i casual genren, det er også en endless runner dog en 2d af slagsen. Det er desværre ikke kommet ud endnu. Men noget der overraskede os var hvor lang tid alle de små ekstra ting tager, og her mener jeg ikke grafik mæssigt, men game center, analytics, everyplay, share knapper osv. osv. Så jeg ku rigtig godt tænke mig at høre hvor mange uger/måneders mandetimer i har lagt i projektet?
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by jonaz.dk » 29 Oct 2014, 19:45

Alt tager vildt lang tid. Der er gået vanvittigt meget tid på projektet med at gameteste for mit vedkommende. Så spillet er så tight og bug free det kan blive med begrænsede ressourcer.
Main udvikling er nok omtrænt 2x7,5 måneder fokuseret. Noget i den retning. Hvilket ikke er voldsomt meget når man ser på andre projekter der ude. Men LAAANG tid på egen livsopsparing der bare brænder der ud af. Wush! :shock:
Og så har vi jo siddet på hjemmekontor og Skype chattet. (Niels bor i Sverige) Hvilket er en meget isoleret enspænder oplevelse. Nok ikke for alle! Og der er ting der nogle gange glipper i den nære kommunikation. Det ville nok have gået hurtigere hvis vi havde siddet sammen fysisk?!
Også bare det at holde LASER skarp fokus på projektet og ikke involvere sig i alt muligt andet. Det er en prøvelse i sig selv.
Jeg har også haft mulighed for at sidde på kontor ude i byen.. men. Jeg hygger mig faktisk meget godt hjemme i stuen med mit setup. Og så skal man kun rulle ud af sengen, og så er man på arbejde! Og rulle tilbage igen ca. kl 2 stykker om natten. Det er egentligt ret fedt. Og man kan selv styre sin hverdag 100% uden at skulle tage andre mennesker med i overvejelserne. :D

Lige angående rendering af vores main character Mike du var inde på. Så er det basicly lowpoly modellen der har fået knaldet en meshsmooth på og fået sat lidt lys.
Blinn shading.. Nok meget lig Lambert i Maya.
Har ganske nok også overvejet at smide en Sub Surface Scattering, Mental Ray render efter den på et tidspunkt. Det er på nice to have listen. Senere.

Hudtonen har jeg også overvejet om er for mørk. MEN hvis vi kigger lidt videnskabeligt på lignende spil er de uhyggeligt populære i ikke-vestlige lande. Indien, Pakistan, Tyrkiet, Egypten og den slags. Der tror jeg faktisk at skintonen vil begå sig godt +sort hår. Mens den stadig er noget man kan identificere sig med i Nord Europa/US. Tror også vi har gode chancer i Asien. Og så virkede det bare bedst in-game.
Men all theory for now! Bliver super fedt lige at få en content og bugfix update ud af døren. Så vi kan gå global launch og få samplet noget data. :)

Det er SÅ FEDT! at se der er nogle mennesker der spiller vores spil. Hver eneste score og nye spiller på GameCenter sidder jeg stener lidt over for tiden.
Ikke at det er særligt mange lige pt. ;) Men bare det at spillet er noget jeg selv føler at jeg har skabt og folk går op i det. Og at man ikke bare et et lille tandhjul i en stor maskine. Er helt fantastisk. Brings much joy. :D

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by Niels Jørgensen » 29 Oct 2014, 21:08

Ja, alt det der skal laves "omkring" spillet er lidt af en dræber - specielt fordi det heller ikke er det mest ophidsende at arbejde med, og en bitch at teste :)... Det havde sgu været nice at kunne lave et spil for spillets skyld uden at tænke økonomi ind i hver eneste lille feature og så tage 25 kr for det i app storen når man var færdig, men verden vil det desværre anderledes... F2P går ingen steder lige med det samme.

Jeg har lagt ca. 600 kode timer i SOAK! siden Februar FWIW - kunne nok gøre det hurtigere nu hvor jeg kender Unity (jeg startede lidt fra nul af på SOAK, så der var et par unødige sidetracks, og visse dele af koden havde jeg gerne skrevet om hvis tiden tillod det, men sådan er det jo altid)...

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by DennisJensen » 30 Oct 2014, 10:56

Jeg synes det er fedt at høre lidt om scenen bag ved. Så man kan få en fornemmelse for hvor lang tid det egentligt tager. Vores eget spil har taget imellem 6-7 måneder at udvikle. Og man kan nemt tro det måske har taget 2 måneder fordi det er meget simpelt. Men ting tager bare tid :)

Når i nu får noget data ind, så kunne det være rigtig fedt at høre hvordan det er gået med spillet.

Ang billedet:
haha :) Det er nok rigtigt med hudfarven. Nu ved jeg ik hvordan dine tegne skills er, men jeg tror det er hurtigere og nemmere (hvis man kan tegne) at lave i photoshop. Selv hvis i gerne vil have en slags 3d feel i det. Det var hvad jeg ville have gjort, selvom jeg er en 3d mand. Ellers kan man os tage 3d renderen som udgangs punkt og bare male ovenpå. Det ku os fungere.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by W01ff » 30 Oct 2014, 12:42

Fik hentet spillet på min iPad i går. Først og fremmest fedt spil I har fået skruet sammen!

Jeg har lidt feedback som I kan bruge eller lade være efter tid/behov:
- Det er ikke kommunikeret så godt hvordan man får højere multiplier - er det ved at samle stjerner?
- Point man samler bliver vist lige ved siden af pause knappen - en større visuel separation ville være bedre tror jeg
- Den hoppenede animation af stjerner (og andre items) gør nogen gange at de hopper over ens char hvis de spawner tæt på - det er lidt frustrerende at man derved ikke samler dem op
- På en iPad er der lidt langt op for at aktivere healing og guns købt i butikken. Måske man kunne gøre skyd/hop felterne mindre vertikalt og flytte item knapperne længere ned?
- Spillet er lidt svært i starten indtil man får styr på controls - tror der er en fare for at miste spillere når de ikke kommer så langt de første 5-10 spil
- Bossfight: det virker lidt tilfældigt hvor mange skud en kasse skal have for at vælte, og man derved kan ramme bossen. Er det physics-based? Måske de burde vælte efter x antal skud?

Bliv endelig ved med at dele så meget data I kan - det er virkelig spændende at følge med i på sidelinien!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by Niels Jørgensen » 30 Oct 2014, 15:26

Super feedback, takker... Jeg kan egentlig ikke sige så meget andet end at du har ret - jeg laver simpelthen en copy paste ind i vores projekt plan ;)

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by W01ff » 30 Oct 2014, 21:06

Glad for at I kan bruge det.

Så er der også en ny überscore at gå efter - blev lige grebet af det, så blev nød til at slå den gamle ;o)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!

Unread post by Niels Jørgensen » 31 Oct 2014, 00:01

Haha, sådan! Heftig score - kan ligeså godt lægge lidt afstand når man er i gang :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by jonaz.dk » 12 Nov 2014, 16:14

Image

NU med US AppStore link... wuupdiduuu!!
https://itunes.apple.com/us/app/soak/id876006257

Så sgu! 1000 tak for feedback! Vi har fikset rigtigt meget af det.. hvis ikke det hele. :)
Og mere til! Skal vi ikke bare adde Sune til Asana med det samme Niels? Og skal nok lige få nappet din uberscore her snart. ;)

Jeg tror vi fik lavet lidt kage i den uforvarende.. noget med at seneste version blev sat til world wide release ved et uheld. Men vi så valgte at sætte den tilbage til DK/SE mode ganske kort. Som resulterede i at alle vores henrykte downloads på den gamle version IKKE kørte over den nye version der er kommet ud.. FUCK MY LIFE!

Men det gav alligevel en smule vigtig data på hvilke lande der syntes at vores spil er interessant.
Vi kørte også for.. 150kr!! FB ads.. På et simpelt boost.. meget nemt at sætte op. Som var super godt til at give noget insigts i hvilken målgruppe spillet går ind.
Langt langt størstedelen af interactions var i målgruppen 13-17. 30% female. 70% male. Så det er super god info at have. Selv med så få datapoints giver det faktisk rigtig god indsigt.
Fik en god idé til at faktisk INDEN man overhovedet har et spil. Så kunne man meget hurtigt teste af hvilken målgruppe man rammer med noget concept art. Og så optimere spillet og hele systemet omkring det.. just a thought. Hvis man endelig skal gå lidt videnskabeligt og analytisk ind i at lave spil fra starten af. Det skal man ikke nødvendigvis altid. Men det KAN hjælpe.

Og nu er det mest Niels det går ud over på PR siden.. men vi mærker virkelig hvor sindsygt svært det er at få hul igennem til journalister.. YouTube kanaler osv.. det er er lang sej gentagende løben panden mod muren øvelse. Med en lang række fælder af snuskede kanaler der skal have penge for at lave en fesen review på deres site. Som overvejede har fake subscribers og den slags. det er helt latterligt. Så nu er det lidt småpenge vi smider efter FB ads til at starte på og se hvad der sker.

Vores retention tal fra soft launch med en semi broken version med alt for lidt content er faktisk helt ok! Alt taget i betragtning. Der er mere at arbejde med naturligvis. Og jeg er sikker på at med nok volumen, content og coolness i projektet at vi kan ramme en mere eller mindre selvforstærkende grænse. Eller håber jeg dælme!

Oooog global launch trailer
adhxWpEfUIs

NU med US AppStore link... wuupdiduuu!!
https://itunes.apple.com/us/app/soak/id876006257

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Niels Jørgensen » 14 Nov 2014, 10:59

Lidt update på vores launch progress. Executive summary er at det går ad helvedes til - ikke OW-Bunkers-helvede, men næsten.

Lidt (meget) selvforskyldt fik jeg i et uopmærksomt øjeblik klikket på "all" under countries i iTunesConnect så vores softlaunch røg ud i hele verden. Pænt dumt, og der er ikke rigtigt nogen undo (ja, jeg har kigget i spejlet, og han var lige der - idioten). Da vi opdagede fejlen (1 dag senere) begik vi fejl nummer to og satte den tilbage til DK/SE. Vi kan selvfølgelig ikke sige hvordan det var gået hvis det ikke var sket, men faktum er at vi har lavet en stealth release af den anden verden, ingen Apple Feature, ingen best new game top liste, ikke engang en "new game" entry. Nada.

Hovsa releasen gav et insta-bump på 250 downloads, hvilket i sig selv er ganske sørgeligt. Herefter fulgte to dage med de sædvanlige 10 stk/dag i DK/SE og så blev den nye update godkendt af Apple (efter kun 4 dage, lidt overraskende).

En massiv indsats (fuld tid dag og nat siden release) på youtubers, blogs, forums og alt hvad der hedder mobile gaming media - både via mail og twitter har givet meget meget lidt feedback, men dog et par tweets her og der.

En lille FB test kampagne har været set ca. 20.000 gange og givet i omegnen af 150 downloads (Det er ca. 10 kr/stk., FWIW), men har givet os god information om målgruppen: Male 13-17 (så det kan godt være nogen mener at den stereotype gamer ikke findes længere, men i vores verden gør HAN ;) ). Sjovt nok er det Holland og Fillipinerne der ligger suverænt i spidsen rent geografisk. No idea why.

De gode nyheder er at de få (<1000) der rent faktisk har downloadet spillet har kun positive ting at sige, så vi tror stadig på spillet som sådan. Det er mere det der med at blive set som vi stinker rimelig meget i.

OG der kan vi sgu' godt bruge lidt hjælp - for det er ikke så meget der skal til - reviews, ratings, FB shares!

PLEASE, hvis du har et i-device, hent SOAK, spil det, smid os nogle stjerner - det er super vigtigt for os og tager dig nogle få sekunder :)... Jeg kommer sgu' til Kbh. og deler julebryg ud til jer der giver 5 stjerner (Og håber ikke Apple ser det her så vi bliver banned for rating fusk ;) )

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by timgarbos » 14 Nov 2014, 11:55

Damn! Jeg deler det videre igen :S

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by EKnudsen » 14 Nov 2014, 13:45

Så er det downloadet på firma devices - det kører nice og ser lækkert ud.

Tror de små kritikpunkter vi fandt allerede har været nævnt :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Niels Jørgensen » 14 Nov 2014, 14:14

Awesome guys! Takker ærbødigest :)

Stats peger opad idag - wee... ~30 downloads i timen ... Fillipinerne er hermed officielt vores home turf, nok på tide at åbne et branch office - hvad siger du Jonas? :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by jonaz.dk » 14 Nov 2014, 14:45

I'm game!

Sådan..en papkasse nede ved stranden med nogle palmer. Det slår DK vejudsigten lige for tiden. :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Niels Jørgensen » 16 Nov 2014, 15:44

Lidt launch/downloads update til dem der følger med i den slags :)

Stadig meget små tal, men dog lidt at tygge på:

Vores "for tidlige klimaks" gav 24/278/134 downloads (indtil vi trak den tilbage), derefter et par dage med 0 downloads inden den rigtige version gik live d.12 November.

12, 13, 14 og 15 november er downloads 156 / 528 / 1053 / 391

Under disse dage har vi brugt 1361 kroner på FB reklamer som en test - 75.000 people reached, 276 downloads. eller ca. en 5 kr per download. Det var her vi først så et mønster i downloads flytte sig fra Holland/Belgien som topscorer til primært Filippinerne - med en massiv majoritet - 40K. Første tanke man får er "clickfarms", men det var samtidigt her der var flest downloads per impression, og lavest pris per install. Jeg er langt fra ekspert i de her ting, men jeg forestillet mig at bots giver clickthroughs, men ingen installs?

Anyways, hvis vi kigger på d.14 med 1053 downloads så peger trenden helt klart mod asien (fordelingen d.15 er nogenlunde den samme, men med mindre tal):

Taiwan: 431
Hong Kong: 192
Other: 173
Philippines: 112
China: 80
USA: 60

I "Others" er der primært de lande vi gik efter i FB ad'en (Tyrkiet, Grækenland, Holland, Belgien, Tyskland, Frankrig). Taiwan, Hong Kong, Kina og USA var ikke med i FB target. USA var nok primære target gennem vores markesføring via. blogs, youtubers etc., så det er pænt sørgeligt.

Det store mysterium er Taiwan og Hong Kong. Er der nogen der ved om clickfarms mv. er så avancerede at de også faker downloads?

En anden oddity er at GameAnalytics som vi bruger til at tracke player behaviour, rapporterer tal der er meget mindre. Ved ikke om det er en bug i GameAnalytics eller der findes en naturlig forklaring. Virker ihvertfald lidt mystisk, jeg tror ikke iTunes Connect regner forkert ;).

Stigningen frem til i går så jo fin ud, men når kurven allerede er knækket bliver man lidt mat - vi har ikke råd til at blive ved med at betale (i gennemsnit) over 1 kr per install indtil vi når kritisk masse, når vi stadig er mere end en faktor 100 fra at have noget der kan løbe rundt (150-200K for reklame kan virke som lidt i forhold til hvad mange bruger, men når det skal tages af ens egen opsparing så er det en slat :)... Specielt når det er en high-risk "investering").

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by spa » 16 Nov 2014, 16:41

Yikes det er sq grove løjer. Men super fedt at i deler så meget ud af jeres findings! Held og lykke med det.
::Søren P Andersen
::Showcase

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Niels Jørgensen » 16 Nov 2014, 17:24

Lille korrigering - jeg kiggede på forkert dato range på FB - det er 1643 kr, 98171 people reached, og 378 downloads - det giver en marginal bedre pris på 4.35/install. Filippinerne ligger på 3.00/install. Billigst (blandt dem vi har mere end 1 download fra) er Portugal med 2.46/install ...

Men stadig pænt messed up at man først skal brænde et års opsparing af på at udvikle spillet og derefter skal betale for at få folk til at spille det.

Jeg har gennem hele projektet haft en forventning om at det ville blive en alvorligt udfordring at tjene penge på F2P, men at det skulle være så svært overhovedet at få folk til at downloade spillet er noget af et chock må jeg erkende.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by jonaz.dk » 16 Nov 2014, 19:01

Ja det er sgu ikke nemt!

Vi har set ret overraskende download interesse fra Asian generelt her de seneste dage.
Tanken har sådan set heletiden været at hooke op med en stort partner der kan skalere projektet til millioner af spillere. Så det bliver der også arbejdet på. Fingers crossed!
Vi får ihvertfald nogle tal at føle på. Som også giver og langt mere skarpt real life fokus på hvor vi finder vores spillere. Så vi kan optimere projektet efter de gældnede forhold. Hvis Asien bare ER vores marked må vi pushe projektet i den retning på alle fronter.
Det er et faktum jeg kan leve med. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_As ... population
Om end de er nok billige per bruger fordi de ikke bruger en dytfis penge.

Tror også karakteren.. som egentligt ikke er specifikt designet til at være asiatisk. Men kan tolkes som. Har en del med det at gøre.
Android er vidst også ret stort på de kanter. Det skal vi også lige have kigget på.

En enkelt dag spottet med 50% day 3 retention. Nok mest et fluke i noget lowres data. Man skal bare have nok af dem. ;)

Lots of work to do.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by jonaz.dk » 03 Dec 2014, 17:51

Men seneste update er ude!

- Vi har fixed-fixed leaderboards.. wheee!! så nu kan man endelig se GameCenter scores per map in-game.
- Performance har fået en tur. Så skulle køre noget bedre. Mere performance boost i næste update.
- App ikon og loading screens update.. den har fået lidt mere surhed. Tænkte at det måske appellerer lidt til de ældre spillere med lidt mere kamp-fornemmelse. Ikke heeelt tilfreds med munden. Generelt lidt mindre happy-go-lucky følelse.
Image
- Mappet er blevet lidt mere streamlinet noget.
- Små helpers på consumeables.
- Placement crowns til 1,2,3 pladsen i leaderboardet.

Ting på vej:
Controls er stadig lidt et hot topic. Vi skal lige prøve lidt forskellige ting af. Som hardcore spiller i det er jeg rigtig glad for tilt controls. Men ser også mange eksempler på noob spillere der bare kegler rundt. Og på store klassiske iPads er det ikke et hit med tilt. Mindere og lette iPads virker det ok syntes jeg. Controls KAN skiftes til 1 finger Touch i Options.
Banerne bliver i næste update endnu mere streamlined. Det gør ondt hver gang jeg ser en spiller løbe ind i en væg fordi de sux til at styre spillet.

Men ellers fedt at se spillere gå meget op i det og lave nogle crazy scores. Dem der kan finde ud af det. :)

Så giv det lige et skud og lidt feedback hvis noget skulle springe i øjnene.
https://itunes.apple.com/dk/app/id876006257

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Niels Jørgensen » 03 Dec 2014, 18:32

Jeg vil bare lige tilføje at perfomance boost i denne update er i kategorien "justering" - den næste update har en noget mere markant forbedring, opnået primært ved omfattende object pooling så vi har fået noget bedre styr på .NET "skraldemanden" ;) ... Sidder pt. og tester lidt Android og har over 70FPS på min Nexus5...

Vi har ikke helt besluttet hvornår vi skifter til Unity 4.6 eller om vi hopper direkte til 5'eren - men der er et potentielt performance boost i begge, så jeg tror ikke performance er noget vi behøver bekymre os om længere :)

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by Pegepinden » 03 Dec 2014, 20:56

Super fedt at i deler ud af jeres erfaring! Håber snart i rammer Android så jeg kan prøve det på telefon og tablet.
I code stuff, it is true!

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by petervesti » 04 Dec 2014, 09:58

Yep rigtig interessant at foelge jeres updates! Haaber det kommer til at gaa bedre snart!! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by jonaz.dk » 04 Dec 2014, 12:32

Coming soon to an Android phone/tablet/phablet near you. :)

Lige med seneste performance upgrade. Så var det specifikt Everyplay som grabbede frames med 30 fps. Den er sat ned til 15 fps nu. Mener jeg.. ellers må jeg blive korrigeret af Niels.
30 er ok på lidt hurtigere devices.
Everyplay er ellers også fantastisk et usability værktøj. Vi er som sagt et meget lille outfit og har ikke fået lavet en hulens masse brugertest. Det burde vi have gjort meget mere.

Så hvad folk poster på Everyplay er super fed indsigt i hvordan spillerne opfører sig i spillet.
Kræver selvfølgelig at man har et rimeligt færdigt spil og at folk gider at dele videoer. I seneste update har vi også pushet for mere tydelig Everyplay sharing.
Så en lidt dyr, post launch usability test i mindre skala... bedre sent end aldrig. ;)

@Petervesti
Lige det med at få spillet ud i en tilstrækkelig skala er utvivlsomt den største udfordring. Jeg vil på ingen måder anbefale at kaste sig ud i et F2P mobile projekt med mindre man enten har nogle millioner til markedsføring eller kan få adgang til en gigantisk spillermasse på anden vis.

Men! det ser umiddelbart meget lyst ud for nogle partnerskaber vi arbejder på. Det tror jeg er den eneste seriøse måde for små fisk at komme ud i tilstrækkelig skala.
Ellers er det fuldstændig lost cause.. altså hvis man har bare en lille ambition om at komme til at leve af det.
Jeg har ikke fået løn i noget der minder om 2 år nu.

Når man er nede på meget lille budget til markedsføring.. er der på ingen måder en gunstig formel.
Hvis man smider 100$ i Ads.. så kommer der kun en MEGET lille klat tilbage i den anden ende. Der skal virkelig skrues op for volumen før man ser en mere gunstig effekt...
Det giver slet ikke mening at tjene penge på små fremstød. MEN! det giver mening i den forstand at der kommer spillere i systemet og giver noget data. Man kan gå videre til publishers eller lignende med. Og man kan arbejde videre i et lidt mere informeret lys. Hvilket altid er godt. Launch early. Get data. Iterate.

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!

Unread post by egenfeldt » 25 Dec 2014, 01:00

Hej Jonas,

Spillet fungerer.. synes det er virkelig godt... jeg forstår ikke helt det ikke har mere success. Min egen retention kurve var dog ret træg. Controls er nok lige lidt for vanskelige/komplekse til mainstream med tilt og jump/shoot i sider... det giver alt sammen perfekt mening når man har været rundt om det 2-4 gange... men det er bare svært at få den chance på appstore. Jeg ved ikke hvad jeres data viser men jeg tror læringskurven er for stejl - har i overvejet at introducere mechanics lidt mere 'flydende' ala f.eks. en vandballonbane.. Så en forhindringsbane med fokus på tilt og så jump/special moves.. de boot camp giver så en access til fuld skrald.. Jeg synes virkelig spillet fortjener mere end det jeg kan se på AppAnnie, men jeg ville være meget bekymret for at i mister for mange initialt, fordi det er lidt for komplekst.. jeg er selvfølgelig et gammelt r***** men ikke desto mindre :-).

P.S. - Når jeg siger komplekst så betyder det at en mand uden hænder ikke kan spillet det.. selv en mand uden hænder skal kunne finde ud af det.. Det er niveauet på apps :-)
P.P.S - Jeg fik min datter til at spille det som elsker subway surfer (7 år). Hun synes det er sjovt men får 'lost control' fordi hun laver for kraftige bevægelser. Det betyder at i mister et temmelig stort audience der.
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

Post Reply