Page 1 of 4
SOAK November update - GLOBAL LAUNCH!
Posted: 24 Oct 2014, 11:54
by jonaz.dk
Dun dun duuuuun! Efter mange mange måneders hård udvikling dag og nat på hjemmekontor. Men overvejende kommunikation over Skype. Af 2 mennesker. Undertegnede og Niels Jørgensen (hænger også ud her). Alt er 100% selvfinansieret.. (Der er virkelig blevet brændt livsopsparing af på det her projekt... og dem før det.. av av) Har vi udgivet vores TOP FÅÅRKING FEDE spil SOAK! Hvor den får max gas på den vildeste episke vandkamp nogensinde i et spil.
Med en lille smule hjælp fra Skærmtrolden Hugo's Far Niels Krogh Mortensen til en plaske animation.
Der er en hulens masse ting vi godt vil have lavet og forbedret på projektet. Men det er begrænset hvad et så lille hold kan lave her og nu. Det bliver opdateret løbende med flere baner, fjender, features osv.
Det er også planen det skal ud til Android senere. Og Windows Phone sikkert også på et tidspunkt. Men for nu skal vi lige møde virkeligheden og se hvordan det klarer sig på egne ben.
Så fyr op for din iPhone, Pad, Pod tingest og give det er skud. Og gerne en god rating.. de der fine stjerner man kan trykke på i AppStoren.
Det er ude i Danmark og Sverige
Feedback modtages med kyshånd. Meget begrænset med ekstern brugertest vi har får lavet. Der er en del known issues. (Highscore liste bug.. *host*.. Niels)
DOWNLOAD SOAK her: (Det koster den nette sum af GRATIS!..hvilket muligvis er for dyrt for nogen)
Android
https://play.google.com/store/apps/deta ... soak&hl=en
iOS
https://itunes.apple.com/us/app/soak-ru ... d967983415
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:06
by deleicht
1st post, jeg er også nummer 1 på ranglisten
Det er hyggeligt.
Edit: Skuffet, det er en lokal score!
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:12
by jonaz.dk
Hvaaaad.. neeej. Jeg tror ikke på min score er blevet slået enddnu.
Ved godt GameCenter er lidt slow til at synce hiscores. Kan pt ikke se at nogen har slået min überscore på 11885.
*Hint der skal arbejdes lidt på multiplieren på alle baner for at komme op i highscoren. (Pt. kun de første 2 hvor det kan lade sig gøre.. boss 3 under vejs)
Hver gang man slår en boss siger score multiplier skalaen.
Den stiger linært hurtigere hvis man slår flere bosses i samme spilsession.
Men sværhedsgraden stiger også.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:21
by deleicht
Så er det bare mig der læser highscore forkert, jeg troede det var dem der tilhørte den enkelte bane?
Men det er det så ikke kan jeg nu se ved at lade mine øjne hvile i toppen af skærmen...
*I'll be back*
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:25
by jonaz.dk
Jo det ER faktisk mening at der også skal være rigtig highscore battle på hver enkelte bane. Nu er det bare dummy values grundet en bug.
Bliver vildt glad bare der er nogen der spiller det.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:29
by bokalvslund
Wow - det ser godt ud :geek:
Super lækker grafik. Det må have taget en krig at modellere. Hvilket program er det modelleret i?
Jeg går udfra at det er lavet i Unity - eller hva?
Held og lykke med spillet og vejen op på App Store !
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 12:56
by jonaz.dk
Tak tak Bo!
Naturligvis er jeg kun moderat tilfreds med grafikken.
Har ikke haft nok tid til at lave det super lex. Ville være rart med dedikerede artists og animatorer på projektet.
Men når man laver alt... bortset fra at kode har det sine begræsninger.
Max og Unity jeps.
Banerne er ikke modelleret i et fuldt stræk med kæmpe filer. Det skulle helst være scopet smart og overkommeligt. Så de er delt op i blokke der bliver spawnet i en sekvens med random faktor vi selv vælger.
Hver blok har sine egne spawnere til bygninger osv. Baseret på et script fra mine gode venner på Framebunker. Vi har udvidet lidt med random og liste funktionalitet.
http://framebunker.com/blog/poor-mans-nested-prefabs/
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 13:38
by Niels Jørgensen
Ja, den der highscore bug er lidt belastende - kunne have svoret på at det virkede i sandbox'en... Nå, op på kode hesten og afsted
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 17:42
by bokalvslund
Det lyder ret cool med det script der. Så reelt er der kun 5-10 forskellige huse der blive spawnet+ lidt legeplads mv . ind imellem?
Det må afprøves ..
Jeg er lidt nysgerrig, du skriver et sted (på Twitter?) at I udgiver i DK og Sverige. Er der en bestemt idé bag kun at launche i to lande? Giver det en bedre ranking hvis man begrænser sig?
Jeg går ud fra I så går til USA mv på et bestemt tidspunkt?
Det er een af de ting der er godt at vide lidt om, når man har prøvet et par gange at launche , om der er bedre måder at gøre det på
BTW opbygningen af hele setUp med reklamer, sharing, køb mv er flot også - godt gået!
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 18:27
by Niels Jørgensen
Ja, spawneren har lister med forskellige alternative prefabs den kan sætte ind med forskellig sandsynlighed (med filter for hard/easy/normal mode) - gør det lidt lettere at lave varieret miljø uden at skulle micro manage det hele. Tog et par iterationer at løse problemerne med dips i framerate pga. spawns, men jeg tror det lykkedes til sidst - største performance issue nu er 2D UI som forhåbentlig bliver fikset med unity 4.6
Danmark og Sverige er valgt for at kunne test release og worst case f**** det up
men stadig have en chance for en clean-slate release på de store markeder. Tror ikke det giver bedre ranking, og håber da ikke vi er helt galt på den (bortset fra highscore bug'en, som er fundet og rettet).
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 24 Oct 2014, 23:09
by jonaz.dk
Ja det er en soft launch vi er ude i for at identificere evt. problemer med spillet.
Hellere roote slemme fejl ud som kan give os en hulens masse 1-star ratings. Inden det rammer et kritisk marked. Som potentielt kunne koste os en misset Apple feature og en masse sure mennesker. Hvis man da er så heldig at få sådan en til at starte med.
Og vi kan generelt få en fornemmelse af hvilken spillertype der spiller spillet. Så vores begrænsede midler til markedsføring kan blive lidt mere fokuserede. Og nogle tal på rentention osv. så vi har noget at gå videre med eller ej.
Vi havde faktisk en tidligere release hvor en RET kritisk bug dukkede op. IAP var broken. Kun som konsekvens af at spillet gik live. Og vi fik trukket stikket meget hurtigt til AppStoren.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 25 Oct 2014, 00:26
by bokalvslund
Fin strategi
Lidt feedback
-sjovt spil
-Nice baggrundsmusik
-jeg savner lydeffekter når man rammes af bil
Good luck og tak for svar - så blev man lidt klogere.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 25 Oct 2014, 11:01
by Kristian Hedeholm
Hey Jonas - Sort tillykke med release
Har I en android version in the making, eller skal jeg ud og købe et æble produkt, før jeg kan spille jeres flotte spil?
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 25 Oct 2014, 11:36
by Niels Jørgensen
Android er next up - det er primært shop og highscore der skal porteres, så det burde ikke være noget kæmpe arbejde. Jeg mangler bare et device at teste på, men det er bestilt, så ... soon
Lydeffekt på impact med biler er noteret
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 26 Oct 2014, 22:09
by nils
Tillykke med det
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 26 Oct 2014, 22:17
by jonaz.dk
Takker drenge!
Og überscoren som er en metascore der adderer alle baner er jeg stadig undefeated... zzzZZZzzz.. hvad er den af?
Lige med lydeffekterne. Lyd har desværre ikke været en kæmpe prioritet. Der er meget arbejde der kan gøres endnu klart.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 27 Oct 2014, 00:15
by Pegepinden
Tillykke med udgivelsen! Glæder mig til at prøve det når i rammer Android
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 27 Oct 2014, 15:21
by DennisJensen
Fedt spil og tillykke
Jeg synes man lige skulle ind i styringen, men når den var der gik det lidt nemmere og det tog jo 5 min. Det er fedt at se lidt anderledes tiltag i endless runner genren. Jeg håber det bedste for jeres spil.
Det havde et nice feel og var på et godt niveau generelt. Dog ville jeg nok arbejde mere på grafikken. Specielt jeres icon/splash screen: farverne på karakteren er lidt for brune og det er meget lambert 3d agtigt. Jeg tror i ku gøre det meget federe, og lokke flere brugere ind på den konto. Selve spillet ser rigtig fint ud.
Det er nice med skygger og græs
Jeg håber feedbacken kan bruges.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 27 Oct 2014, 20:43
by Niels Jørgensen
Ja, vi har fået nogen kritik af at styringen ikke passer "casual" segmentet - det er måske rigtigt, men vi har prøvet rigtigt meget forskelligt og som du siger: hvis bare man lige giver det en chance. Jeg var selv noget skeptisk til at starte med - vi kan tilskrive Jonas' stædighed at det blev som det blev
. Det oprindelige touch interface er stadig aktivt - du kan slå det til under settings hvis du har lyst til at straffe dig selv...
Ikon og splash har været igennem nogle iterationer, men det er også noget af det sidste der blev lavet - muligt det blev lidt rushed, men der er grænser for hvor meget navle pilleri der er plads til når man kun er 2 mand
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 27 Oct 2014, 23:01
by jonaz.dk
Lige angående controls.. en anden ting jeg er stædig omkring er at gyro controls skal virke i alle orienteringer. Gyro'en er begrænset i alle mobile devices. Så man enten skal rekalibrere eller leve med at den ikke virker når man holder sin device i nogle bestemte vinkler. Vi har en nødløsning hvor 'lost-control' popper op på skærmen til den har en korrekt orientering igen.
Men jeg ved at Tactile's Airheads Jump altid virker i alle orienteringer.. så der findes en smart løsning der ude. Hybrid gyro/magnetometer?? Kalibrerings noget??
Nogen der har for gode forslag til fede gyro controls der virker i alle device orienteringer?
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 27 Oct 2014, 23:09
by Niels Jørgensen
Kan I se hvad jeg mener? Han er fandme ikke til at have med at gøre
...
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 28 Oct 2014, 11:23
by Code
Niels Jørgensen wrote:Kan I se hvad jeg mener? Han er fandme ikke til at have med at gøre
...
Han lyder meget belastende ham Jonas
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 28 Oct 2014, 11:38
by jonaz.dk
Jonas er mega belastende! Jeg prøver at snakke ham fra det HVER ENESTE DAG!.. indtil videre uden held.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 28 Oct 2014, 12:28
by Code
jonaz.dk wrote:Jonas er mega belastende! Jeg prøver at snakke ham fra det HVER ENESTE DAG!.. indtil videre uden held.
Okay den post forvirrede mig meget mere end hvad jeg havde brug for. Det er vist nok Internet for i dag.
Re: SOAK er ude på AppStoren! Fååårk yeah!
Posted: 29 Oct 2014, 10:40
by Peter
Det ser super fedt ud og tillykke med udgivelsen. Jeg syntes stilen er rigtigt fed og spillet er sjovt med massere af action, så håber på alt mulig succes til det. Det er lige lidt til den tunge side på min iPhone 4, men det betyder vel bare at i skal have procenter af Apple og 3 når jeg bliver nød til at gå ud og købe den der nye nr. 6
...
- Peter