Spørgsmål til spilprogrammører

victor0101
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 10 Nov 2014, 11:09

Spørgsmål til spilprogrammører

Unread post by victor0101 » 10 Nov 2014, 11:23

Hej alle

Mig og min ven går I 9.klasse og vi har projekt uge og vi ville stille nogle spørgsmål.

1. Hvor lang tid tager det jer at lave I et spil ca.

2. Hvor lang tid har I lavet spil.

3. Hvordan har det ændre måden på at programmere spil I gennem tiderne.

4. Hvor mange spil ideer kommer igennem hovdet før I har en fast ide

Det var det håber I vil svare.

M.v.h Victor og Mathias

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Spørgsmål til spilprogrammører

Unread post by vonknut » 10 Nov 2014, 14:41

1. Hvor lang tid tager det jer at lave I et spil ca.

3 måneder - 3 år.
-typisk 6-60 mandemåneder (f.eks. 2 mand i 3 måneder bliver 6 mandemåneder) for "små spil" til mobil og tablet, men uhyggeligt mange for store konsol spil (stort konsol spil kan koste op mod 500 mio. kr at lave = ca. 10.000 mandemåneder + markedsføring).


2. Hvor lang tid har I lavet spil.
10 år'ish (de fleste i bracnchen nok mellem 3-15 år).


3. Hvordan har det ændre måden på at programmere spil I gennem tiderne.
Før lavede man alt fra bunden selv, idag bruger man programmer der hjælper en (f.eks. Unity m.fl.).
Så idag kan man lave "større og bedre" spil for færre penge, i teorien.
Omvendt er standarden for hvor godt spillene ser ud og hvad de skal kunne, også blevet højere.
Så for 30 år siden kunne man tage 200 kroner for et spil, der mindede om noget man idag ikke engang kunne få folk til at downloade, hvis det var gratis.


4. Hvor mange spil ideer kommer igennem hovdet før I har en fast ide
1-10



God fornøjelese med det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

køkkenting
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 11 Oct 2010, 22:50

Re: Spørgsmål til spilprogrammører

Unread post by køkkenting » 11 Nov 2014, 02:32

1. Vores spil er ikke færdigt, men vi har arbejdet på det i 6 år nu, så... måske 8 år til det er helt perfekt.

2. Altid. Jeg startede med at lave brætspil og rollespil som barn, senere som teenager lavede jeg computerspil. Har dog kun arbejdet professionelt med spilprogrammering i lidt over 2 år.

3. Spillene som jeg laver bliver hele tiden mere ambitiøse... så man kommer automatisk dybere ned og laver mere og mere tekniske ting.

4. Det er faktisk længe siden jeg sidst har fået en ide til et nyt spil.

http://unclaimedworld-game.com/

Post Reply