Engagement på mobile app
Posted: 31 Jan 2015, 00:14
Jeg har tidligere omtalt min old school GTA klon.
Min strategi med spillet er at lave et 'dybt' spil, med det mener jeg et spil som spillerne kan blive ved at spille længe, helst i flere måneder. Det er så vidt jeg kan se den bedste måde at få 'bang for the buck' ud af mine udviklingsomkostninger, særligt mine assets (grafik/lyd) som er relativt dyre da jeg ikke selv kan stå for det (kodenørd).
Dette prøver jeg at opnå ved et gameplay som går ud på at spilleren udvikler sit lille neighborhood, ved at opbygge sin kriminelle organisation (gadenetværk af dealers, soldater). Forskellige ting kan opgraderes osv., alt sammen noget der kræver en del tid/arbejde fra spillerens side. Dertil kommer en multiplayer del hvor spilleren kan angribe eller samarbejde med andre spillere online i real-time - også noget der forhåbentlig kan blive ved med at være sjovt over en længere periode.
Jeg synes selv det er lykkedes godt med engagement og vil gerne lufte nogle stats / høre sammenligninger med andres erfaringer om hvad der kan betragtes som god engagement på en mobile app.
Den vedhæftede fil viser session duration i januar. Gennemsnit over alle sessioner er knap 20 minutter. Dette inkluderer alle visits, dvs. også bounces og folk der bare lige sniffer. Det trækkes op af nogle virkelig dedikerede spillere der spiller flere timer om dagen.
P.t. har appen en høj churn rate, da der stadig mangler indhold, særligt når man er nået langt i spillet. Det resulterer i et mønster hvor jeg har de virkelig hardcore spillere som spiller rigtig meget, men til gengæld brænder ud på spillet henover ca. to uger.
Det er den største udfordring lige nu, men er heldigvis noget der kan løses ved at bygge videre på spillet. Dog skal jeg hele tiden holde mig for øje at udvikle spillet på en sådan måde at assets kan bruges på så mange måder som overhovedet muligt for at holde omkostningerne nede. F.eks. forskellige multiplayer modes og den slags.
Kunne være sjovt at høre andres holdninger og erfaringer mht. engagement.
Min strategi med spillet er at lave et 'dybt' spil, med det mener jeg et spil som spillerne kan blive ved at spille længe, helst i flere måneder. Det er så vidt jeg kan se den bedste måde at få 'bang for the buck' ud af mine udviklingsomkostninger, særligt mine assets (grafik/lyd) som er relativt dyre da jeg ikke selv kan stå for det (kodenørd).
Dette prøver jeg at opnå ved et gameplay som går ud på at spilleren udvikler sit lille neighborhood, ved at opbygge sin kriminelle organisation (gadenetværk af dealers, soldater). Forskellige ting kan opgraderes osv., alt sammen noget der kræver en del tid/arbejde fra spillerens side. Dertil kommer en multiplayer del hvor spilleren kan angribe eller samarbejde med andre spillere online i real-time - også noget der forhåbentlig kan blive ved med at være sjovt over en længere periode.
Jeg synes selv det er lykkedes godt med engagement og vil gerne lufte nogle stats / høre sammenligninger med andres erfaringer om hvad der kan betragtes som god engagement på en mobile app.
Den vedhæftede fil viser session duration i januar. Gennemsnit over alle sessioner er knap 20 minutter. Dette inkluderer alle visits, dvs. også bounces og folk der bare lige sniffer. Det trækkes op af nogle virkelig dedikerede spillere der spiller flere timer om dagen.
P.t. har appen en høj churn rate, da der stadig mangler indhold, særligt når man er nået langt i spillet. Det resulterer i et mønster hvor jeg har de virkelig hardcore spillere som spiller rigtig meget, men til gengæld brænder ud på spillet henover ca. to uger.
Det er den største udfordring lige nu, men er heldigvis noget der kan løses ved at bygge videre på spillet. Dog skal jeg hele tiden holde mig for øje at udvikle spillet på en sådan måde at assets kan bruges på så mange måder som overhovedet muligt for at holde omkostningerne nede. F.eks. forskellige multiplayer modes og den slags.
Kunne være sjovt at høre andres holdninger og erfaringer mht. engagement.