Ideer til projekt
Posted: 10 Mar 2015, 09:07
Hej
Jeg er kandidatstuderende på DTU som er i gang med mit speciale. Titlen er ”Effektiv skulpturering i en spilmotor”. Min ide er at lave en form for spil, eller et slags CAD program hvor brugeren kan skulpturere 3d objekter lige som han vil. Forestil jer en billedhugger lave en figur ud fra en blok. Man skal kunne skære, hakke, slibe, osv. Det skal også være muligt at tilføje masse til objektet. Min første ide var at bruge voxels, men er nu tilbage til at bruge polygonisering og ændre på selve meshed af objektet.
Jeg skriver herinde i håb om at få nogle flere ideer til projektet. Min første udfordring lige nu er, hvad denne løsning skal løse. Selvom det kan være spændene nok at lave et projekt, skal det stadig have et formål, eller et problem det løser. Jeg ville derfor høre om nogle af jer herinde har en ide til hvad denne løsning kan bruges til. Både i spil verden, men også i ren 3d modulering.
På forhånd tak for hjælpen.
mvh Andreas
Jeg er kandidatstuderende på DTU som er i gang med mit speciale. Titlen er ”Effektiv skulpturering i en spilmotor”. Min ide er at lave en form for spil, eller et slags CAD program hvor brugeren kan skulpturere 3d objekter lige som han vil. Forestil jer en billedhugger lave en figur ud fra en blok. Man skal kunne skære, hakke, slibe, osv. Det skal også være muligt at tilføje masse til objektet. Min første ide var at bruge voxels, men er nu tilbage til at bruge polygonisering og ændre på selve meshed af objektet.
Jeg skriver herinde i håb om at få nogle flere ideer til projektet. Min første udfordring lige nu er, hvad denne løsning skal løse. Selvom det kan være spændene nok at lave et projekt, skal det stadig have et formål, eller et problem det løser. Jeg ville derfor høre om nogle af jer herinde har en ide til hvad denne løsning kan bruges til. Både i spil verden, men også i ren 3d modulering.
På forhånd tak for hjælpen.
mvh Andreas