[Oplæg] Entry Level Game Company

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: [Oplæg] Entry Level Game Company

Unread post by Javira » 19 Mar 2015, 12:51

Karsten wrote:Din teori om hvor lang tid et spil som DOOM ville tage i dag er vist ikke helt realistisk.
Jeg ville mener at selv et spil som Quake kunne jeg lave alene i Unity i løbet af et par måneder.
..og her ville størstedelen af tiden går til at bygge levels.
Det her bliver også sidste kommentar fra mig, det blev simpelthen for dumt. Jeg synes ikke du fortjener vores feedback.
Wake up and smell the bankruptcy!

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: [Oplæg] Entry Level Game Company

Unread post by Karsten » 19 Mar 2015, 13:15

Nu er der altså ingen grund til at blive sure bare fordi vi ikke er enige.

Jeg synes jeg ahr taget imod al kritik, ros og feedback påå en fornuftig måde.
Men jeg er den der kender mit projekt bedst og derfor også den der bedst kan vurdere om jeres råd er gode eller dårlige råd.
Uanset hvor velmenene de måtte være.

Bare fordi jeg ikke er enig betyder altså ikke at jeg er på vej mod fallitens rand.
Og fordi jeg hellere vil følge min egen plan end at åbne en skole, kontorhotel og lave Quake-kloner gør mig vel ikke ufortjent til feedback?
Så lad os lige slå koldt vant i blodet her :-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: [Oplæg] Entry Level Game Company

Unread post by vonknut » 19 Mar 2015, 21:33

Well, er enig i at Quake ikke ville tage så lang tid i Unity idag, hvis det var en ren steam PC release.
-men ville også sælge derefter, da det idag ville blive anset som et skod-spil :)

Så 2 år til at lave et spil lyder fornuftigt, men dit scope er nok lige i overkanten, for 2 år med din model.

Men jeg forstår godt ideen med modellen, Karsten, den er ikke ren idioti.
Mange mindre firmaer arbejder de-facto efter den model i et stykke tid, men det virker ofte, fordi at det mest er "kerne holdet" (dem der er kommet på ideen og som kender hinanden og har arbejdet sammen før). +nogle interns (gratis deltids, studie, dagpenge, bissen, i x måneder). -så tror at det bliver hårdt for dig, hvis du er den eneste "faste" igennem hele projektet.

Jeg er også enig i, at der er rigtigt mange dygtige folk uden arbejde, specielt for tiden (eller også er niveauet bare blevet højere på de sidste par år).
Vi har selv nogle intern og ny-ansatte tidligere interns, som er rigtig, rigtigt dygtige.
Og man kunne i teorien godt lave et spil kun vha. ulønnet arbejdskraft.
Så længe kerne-holdet er fast og dedikeret.

Ift. det, så tror jeg personligt at:
-Det er vigtigt at der er mere end en kerne person, der kan holde skuden på ret kurs, både overordnet men også ift. daglig "drift" (hvem holder svn ren, hvem står for at det trådløse kører, hvem opdaterer intranettet, hvem betaler el-regningen etc.).
-Hellere 2 fuldtids end 5 deltids - for alvor!
-Heller 1 i lang tid, end 2 i kort tid - igen meget mere sandt, end man tror.
-Heller 1*ok dude med gode samarbejds evner, end 2*geniouses der er bøvlede at arbejde sammen med.
-At sidde sammen, giver så meget mere, end et distance-team (på rigtigt mange forskellige områder).
-Man kan ikke lave spil "per komite", så kerne ideen skal være defineret på forhånd.


Bare lige et par hurtige tips, nogle af dem har du allerede "checket af", men tænkte bare lige at jeg ville nævne dem anyways.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: [Oplæg] Entry Level Game Company

Unread post by Karsten » 20 Mar 2015, 15:51

@ vonknut

Planen med de 2 år er at vi til den tid kan begynde at sælge lidt pre-sales og se om der overhovedet er en interesser for spillet.
Det skulle gerne ud til alpha/betatests så snart der er noget der minder om et spil så vi kan få noget brugerfeedback.

Som du siger så er kerneholdet lidt småt for tiden.
Men det er nu engang hvad jeg har at gøre godt med og havde jeg venner med samme interesse så havde jeg taget dem ombord.
Men der er jo også mulighed for at jeg finder en blandt de første på holdet som med tiden vil steppe op og tage en fast plads på holdet.
Eller to....
Det bliver som udgangspunkt ikke per komite, da jeg allerede har lavet gamedesign til en del forskellige projekter i forskellige størrelser.
Både til PC/stearm men også lidt mindre ting til iPad/Android.

Men uanset hvad så er det jo bare med at komme igang og se hvordan det går.
Hellere det end at sidde i kassen i Netto :-)

Post Reply