Diplomingeniør projekt om motion-capture teknologi

Aljanabi
Level 0 - Null

Diplomingeniør projekt om motion-capture teknologi

Unread post by Aljanabi » 12 Mar 2015, 16:46

Jeg er en eksport & teknologi ingeniør studerende fra DTU, som er i gang med min afgangsprojekt. Projektet omhandler motion capture i form af inertial systems og animation, og skrives i samarbejde med en dansk virksomhed; Rokoko.
Jeg tager selvfølgelig forbehold for at i muligvis ikke har arbejdet med Motion Capture før, men derfor vil det stadig være relevant at høre jeres syn på motion capture teknologien. Jeg har derfor listet nogle spørgsmål som jeg håber at i kan svare på.

ps. Jeg ville sætte stort pris på hvis du/i har andet information som kunne være relevant at tag stilling til.
Jeg siger tak på forhånd og ser frem til at høre fra jer

Hvor langt tid tager det cirka at skabe en animation hvor en person går fire skridt og derefter udfører et hop?

Tror du/i at et motion capture system ville forkorte denne process og gøre animationen mere realistisk?

Mener du/i at motion capture kan åbne nye døre op for virksomheder som dit?

Hvad ville du/i som animator mene ville være særlig vigtig for et motion capture system? (Præcision, fleksibilitet, kalibrering eller omkostninger)

Hvis du/i tidligere har beskæftiget dig med motion capture, hvilke udfordringer har du stødt på?

Hvis prisen var passende, tror du/i at animatorer ville være interesserede i motion capture i form af “motion capture dragter”?

Post Reply