iPhone udvikling med imobiledevice-1.2.0-r3

ZeroHero
Level 36 - Tron

iPhone udvikling med imobiledevice-1.2.0-r3

Unread post by ZeroHero » 13 Mar 2015, 12:20

Hej,

Jeg har downloaded imobiledevice-1.2.0-r3 og har opnaaet at installere/afinstallere en app paa forskellige iOS hardware fra en Windows platform uden brug af iTunes og det virker ganske fint. Jeg har ogsaa proevet at afvikle en app fra en Windows platform men af en eller anden grund saa bliver app'en lukket ned af iOS efter kort tid. Jeg har blandt andet brugt iPhone 5s, iPad Mini og en iPad Air til mine tests og problemet er gaeldende for dem alle. Jeg har proeet t afvikle en app med baade idevicedebug and ideviceapprunner. Afvikler jeg min app manuelt virker det fint. Er der nogen herinde der har erfaring med imobiledevice biblioteket som kan hjaelpe mig. Hvis ikke, kender i andre SDK eller lignede som der er gode at bruge.

For at korte det lidt ned saa skal jeg kunne afvikle en app fra en Windows platform uden brug af iTunes.

Med venlig hilsen
Soren

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp

Re: iPhone udvikling med imobiledevice-1.2.0-r3

Unread post by Niels Jørgensen » 13 Mar 2015, 14:30

Kender ikke til imobiledevice, men min erfaring med iOS er at hvis en app bliver lukket ned af iOS kort efter at være startet så er det som regel et signatur problem. F.eks. en debug build der ikke er godkendt til det pågældende device.

ZeroHero
Level 36 - Tron

Unread post by ZeroHero » 13 Mar 2015, 15:13

Jeg sidder med en iPad mini med software version 8.1 (12B410) og jeg bruger en image disk signatur til version 8.1 (12B411) - burde det ikke vaere ok eller er der andet jeg skal vaere opmaerksom paa? Jeg har ogsaa proevet med en 8.0 signatur og endda 7.1 men det ser ikke ud til at der er nogen forskel. Jeg har proevet med forskellige projekter og det samme problem gaar igen hos dem alle. Der gaar ca. 30 sekunder og saa lukker app'en. En teori der har strejfet mine tanker er at muligvis tager mount'eringen for meget hukommelse paa enheden (hukommelse der ikke bliver brugt ved manuelt afvikling af app'en) og enheden dermed loeber toer for hukommelse. Men siden samme problem gaelder for alle projekter jeg har proevet begynder denne teori ikke rigtigt at kunne holde vand laengere. Er det noget du kan enten be- eller afkraefte? Jeg har kigget paa de forskellige crash reporter paa enhederne men de afsloerer desvaerre ingenting om hvorfor app'en er blevet lukket. Hvis det er paa grund af mangel af hukommelse, findes der en evt. en maade at kunne finde status af hukommelsen naar app'en bliver lukket ned? Jeg har ogsaa taenkt paa om man kan af-mounte sin image disk efter at man har afviklet sin app. Ved du om dette er muligt?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp

Unread post by Niels Jørgensen » 13 Mar 2015, 15:46

Du kan se bort fra min kommentar - Jeg mente den signatur app'en er signed med, men hvis det er signatur problemer så tager det et par sekunder max. inden den bliver lukket. 30 sekunder har jeg aldrig oplevet.

Er det en app du selv har udviklet? For så ville det oplagte være at printe memory warnings til log'en i applicationDidReceiveMemoryWarning: og også applicationWillTerminate:

ZeroHero
Level 36 - Tron

Unread post by ZeroHero » 13 Mar 2015, 17:59

Det virker fint nu!
Vi re-kompilerede app'en og det virkede fint med ideviceapprunner men desvaerre ikke med idevicedebug. Men det er fint nok for os.
Mange tak for din indsats Niels.
God weekend!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp

Unread post by Niels Jørgensen » 13 Mar 2015, 18:14

Det var så lidt (vel ikke rigtigt noget overhovedet egentlig ;) )...

Iøvrigt kan jeg helt generelt anbefale en Macbook Pro med OsX som alternativ til en Windows maskine ;)

Det er uden sammenligning den bedste laptop/udviklings maskine jeg nogensinde har haft, og ubetinget den jeg har haft længst tid uden at blive træt af den, og det er første gang jeg har haft en laptop jeg har lyst til at købe igen når jeg engang skal have en ny. (Og ja, jeg har været igennem alt fra byg selv towers til top-of-the-line Dell og Lenovo bærbare der koster lige så meget eller mere end en macbook).

Nå, blev lidt sidetracked der, godt I fik det til at virke og god weekend :)

Post Reply