Skuespiller for use ??

mortenschaff
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 02 Sep 2015, 11:12

Skuespiller for use ??

Unread post by mortenschaff » 02 Sep 2015, 11:37

Hej, jeg hedder Morten og er uddannet skuespiller. Jeg har siden jeg var barn lavet film og teater, men jeg har også altid været vild med computerspil - der i sin tid startede på en skøn C64:) Nu en del år efter sidder
jeg sammen med min søn Elias og gamer på vores playstation og har det fedt! SAGEN er den at jeg (mens jeg har spillet med Elias ) tænkt om der er nogle game / hold/firmaer der evt. kunne bruge mine kompetencer som skuespiller? Jeg ved jo ik lige hvad i sidder med, men måske i har brug for den ene eller anden hjælp ifht. figurer og kropssprog - psykologien bag et menneskes handlinger - historiefortælling - alle menneskets langt ude følelser, enten i en snak eller på gulvet ...? you name it. Vil meget gerne lege med jer:) Er ikke ude på at tjene de store dadler , men mere at finde sammen og udvikle.

Mvh. Morten

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Skuespiller for use ??

Unread post by Instawin » 02 Sep 2015, 12:44

Hej Morten,

Lyder spændende! I min optik har vi alle behov for det, for at kunne lave spil, der i skarpere grad henvender sig til, og rører ved mennesked bag joysticket (arh, ok ... jeg lyder til at være fra samme æra som dig ;) ).

Vi er endnu ikke så langt i udviklingen af vores spil, at jeg endnu kan sætte dine kompetencer i spil. Men jeg vil helt sikkert gerne have muligheden for at holde kontakten ved lige, for jeg ser helt klart et lys i at få nogle af dine perspektiver henover en spilproduktion.

I samme moment har jeg for nogle uger siden netop efterlyst nogle stuntmænd/koreografer til action scener, kampscener og stilarter indenfor kamp - til brug for optagelse af motion capture til vores spil. Men uden held. Måske er det noget du også kunne have en idé om, hvor man skal lede efter?
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Producer
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 22 Mar 2008, 09:29

Re: Skuespiller for use ??

Unread post by Producer » 02 Sep 2015, 13:36

Håber du får et gig, men der er forholdsvis få roller for skuespillere i den danske spilindustri.

Mht. det narrative, er der forskelle mellem, teater, tv, film og spil. Du kan være en fantastisk manuskriptforfatter på spillefilm uden at kunne skrive noget, der virker til spil. Og omvendt fantastisk spilforfatter uden at kunne skrive til film. Har mødt begge dele.

Tror de færreste danske produktioner har en 100% dedikeret forfatter på deres hold. Du skulle også kunne lave f.eks. game design. Enten skolet via udannelse eller selvlært med et track-record af spil.

Der er mange veje ind i spilindustrien, men ingen nemme veje. Det kræver du har et talent, og du kan vise/sandsynliggøre, at dette talent kan bruges specifikt til spil.

Post Reply