Picture Wise er GRATIS!

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Picture Wise er GRATIS!

Unread post by Javira » 25 Sep 2015, 19:39

Der går ikke længe inden jeg slagter Brain Builder Picture Wise i sin nuværende form.
Indtil da har jeg valgt gøre spillet gratis for at for lidt mere data at kigge på.

Jeg kan sige så meget at Brain Builder bliver relanceret under et mindre nørdet navn og samtidig bliver reklamefinansieret.



https://itunes.apple.com/dk/app/brain-b ... mpt=uo%3D4

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Picture Wise er GRATIS!

Unread post by Instawin » 29 Sep 2015, 12:56

Fin app!
Musik, grafisk layout og lydside er rigtig fin og understøtter, for mig, at dette er en hyggemåde at bruge knolden på!

Når jeg ser titlen "Brain builder", som jeg egentlig synes kan være fin nok - for man er jo ikke i tvivl om, hvad det er (eller er man?).
Så synes jeg appens indhold er lidt sparsomt - udvikler jeg virkelig min hjerne ved at sidde og lave skrabespil og gætte på figuren? Ikke at spillet ikke er underholdende ... det er det bestemt!
Men jeg havde klart en forventning om en hel del flere opgaver, som kunne være med til at udvikle min hjerne.

Jeg havde en gang et spil til min Android-telefon, hvor det indeholdte regning på tid, udpege farver, figurer osv. i et stort virvar - på tid, osv.
Og når man var færdig, så fik man en måling på, hvor mange "brain watts" der var brugt på øvelsen. Det var faktisk ret velfungerende - og man oplevede rent faktisk en udvikling! Dernæst, så skete der det, at når man passerede visse thresholds i hvor godt man klarede visse øvelser, så låste man nye anderledes øvelser op, hvor man skulle bruge hovedet på en ny og anderledes måde, men som måske havde været for vanskeligt uden den forudgående træning.

Nåh, det var egentlig bare lige et "hurtigt" indlæg.

Rigtig fint stykke arbejde, jeg savner bare mere indhold.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: Picture Wise er GRATIS!

Unread post by Javira » 29 Sep 2015, 22:33

Tak for info og den gode feedback.

Problemet er, som du helt korrekt gør opmærksom på, at indholdet i spillet ikke matcher forventninger til navnet, ikon og logo.
Spillet får dog fantastiske reviews og har en god retention, så spillet fejler ikke noget. Jeg tror jeg vil se flere downloads når jeg rebrander det som det tegne/hidden picture spil det i virkeligheden er.

Jeg har været heldig med at spillet faktisk er for svært for de fleste , så det har ikke været den store udfordring at finde ud af hvordan jeg har skulle bygge reklamer og IAP ind i det.
Jeg er dog stadig lidt usikker på om brainchartet stadig får lov til at overleve. Det tror jeg det gør i første omgang, det bliver bare ikke en feature jeg har fokus på.

Post Reply