Altenativ start på spiludvikling - hvad gør jeg?
Posted: 29 Mar 2016, 09:16
Hej spiludviklere!
Jeg har de sidste år været meget interesseret i at komme i gang med spilbranchen, og nu ser det ud som om at der opstår et hul for mig, så jeg kan komme i gang. Jeg bor i københavnsområdet.
Jeg har stor erfaring indenfor webudvikling, online markedsføring, ux og er rigtig god til at se hvor man skal lægge sin energi (både produktmæssigt og virksomhedsøkonomisk). Jeg har derudover erfaring med iværksætteri/drift af virksomhed, og en fornuftig økonomi til små projekter.
Jeg står nu i den situation at jeg formegentlig inden længe vil kunne bruge mine arbejdstimer på det jeg vil uden at skulle tænke på økonomi. Jeg har ingen reel erfaring med udvikling af spil ud over lidt hygge-projekter, som aldrig er blevet til noget. Dog kan jeg sagtens programmere, men det jeg synes er aller sjovest er at tilrettelægge spiloplevelsen, sådan at det er sjovest for spilleren, men samtidig tager højde for hvad virksomheden skal bruge fra spilleren - uden at gå på kompromis med gameplay. Jeg ser mig selv som en innovativ og logisk drevet person med øjne for kvalitet.
Jeg har brug for at deltage i events og komme ud for at få mig et godt indblik i industrien.
Hvad gør jeg smartest for at komme i gang med dette? Jeg ar set at der er miljøer så som "spilhuset" og at der med jævne mellemrum bliver holdt konferencer, men jeg tvivler på at det vil være nok. Inden for den tidligere branche jeg kom fra, blev der holdt meetups af små grupper som delte deres idéer i fortrolighed på kryds og tværs og rådgav hinanden over en middag en gang hver 2 eller 3 måned. Er der lignende tiltag indenfor spilbranchen?
Hvad er jeres bedste råd til mig for at finde frem til nogle mennesker som kan sætte mig ind i denne nye kultur og komme godt i gang?
Jeg har de sidste år været meget interesseret i at komme i gang med spilbranchen, og nu ser det ud som om at der opstår et hul for mig, så jeg kan komme i gang. Jeg bor i københavnsområdet.
Jeg har stor erfaring indenfor webudvikling, online markedsføring, ux og er rigtig god til at se hvor man skal lægge sin energi (både produktmæssigt og virksomhedsøkonomisk). Jeg har derudover erfaring med iværksætteri/drift af virksomhed, og en fornuftig økonomi til små projekter.
Jeg står nu i den situation at jeg formegentlig inden længe vil kunne bruge mine arbejdstimer på det jeg vil uden at skulle tænke på økonomi. Jeg har ingen reel erfaring med udvikling af spil ud over lidt hygge-projekter, som aldrig er blevet til noget. Dog kan jeg sagtens programmere, men det jeg synes er aller sjovest er at tilrettelægge spiloplevelsen, sådan at det er sjovest for spilleren, men samtidig tager højde for hvad virksomheden skal bruge fra spilleren - uden at gå på kompromis med gameplay. Jeg ser mig selv som en innovativ og logisk drevet person med øjne for kvalitet.
Jeg har brug for at deltage i events og komme ud for at få mig et godt indblik i industrien.
Hvad gør jeg smartest for at komme i gang med dette? Jeg ar set at der er miljøer så som "spilhuset" og at der med jævne mellemrum bliver holdt konferencer, men jeg tvivler på at det vil være nok. Inden for den tidligere branche jeg kom fra, blev der holdt meetups af små grupper som delte deres idéer i fortrolighed på kryds og tværs og rådgav hinanden over en middag en gang hver 2 eller 3 måned. Er der lignende tiltag indenfor spilbranchen?
Hvad er jeres bedste råd til mig for at finde frem til nogle mennesker som kan sætte mig ind i denne nye kultur og komme godt i gang?