Nordic Game Jam 2016?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Nordic Game Jam 2016?

Unread post by jonaz.dk » 11 Apr 2016, 09:14

Hey guys!

Jeg nåede aldrig forbi jammet. For travl med lillemanden og egne projekter.

Fik i lavet noget spænende? Eller fantastisk? Eller noget vildt dårligt! :)

Hvad var jeres oplevelse af dette år?

Et hav af submissions ligger her.
https://itch.io/jam/ngj16

Vinderen blev Random Access Murder
https://reallyjoel.itch.io/random-access-murder

SEbbaDK
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Feb 2016, 13:56

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by SEbbaDK » 12 Apr 2016, 12:40

Min gruppe og jeg var alle fra GameIT College i Grenå og fik lavet spillet Gravity Leak: https://sebbadk.itch.io/gravity-leak
Det gik okay og vi er tilfredse med spillet, men vi vidste rimelig tidligt i projektet at det ikke lige var den perfekte idé.
Det var mit første Nordic Gamejam og jeg synes det var superfedt. Menneskerne der kom var venlige og der var nogen rigtige gode speakers, så det var ærgeligt at man ikke kunne se samtlige talks :D
Jeg synes også de viderstemte spil var væsentlig pænere og mere færdiggjort i år end dem jeg så der var viderstemt fra forrige år.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by jonaz.dk » 13 Apr 2016, 10:15

Sejt! Og lyder hygsomt. :)

Har desværre ikke lige en xbox controller i nærheden til at prøve det.. (det er egentligt også for dårligt og der bør jeg stramme op)


Host.. og prikker lige til Thomas Ryder.
https://thomas-ryer.itch.io/the-night-before

Ingen download? Det er noget hejs! Nysgerrig her. :)

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by Thomas Ryder » 13 Apr 2016, 19:20

Min faste jam-homie Katrine Amsler og jeg lavede The Night Before, der tager afsæt i japanske horrorfilm som The Ring og Dark Water. Katrine lavede lyd og jeg lavede pixel art og kodede i Gamemaker.

Thomas

Image

Image

Image

Image

Image

gnPPsh9Qm04

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by jonaz.dk » 13 Apr 2016, 19:26

Det ser super nice ud Thomas! Fed stemning.

Noget i har planer om at arbejde videre med?
Ved du har travlt. Så nok ikke?

User avatar
Thomas Ryder
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 31 Oct 2011, 17:25

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by Thomas Ryder » 14 Apr 2016, 12:00

Jeg har jo gevaldigt travlt med at lave Midnight Girl for tiden, og det meste af tiden går med administration, planlægning, at finde penge og alt det andet der hører med til at have sit eget firma. Så game jamming er en slags ferie for mig hvor jeg kan fyre noget kreativt krudt af - et sted langt væk fra Creative Europe-ansøgninger og momsregistrering.

Når jeg laver game jam-spil, spekulerer jeg meget i at det skal ende med en 3 minutters præsentation som skal være underholdende og let at forstå. At omsætte den oplevelse til at færdigt produkt, som skal ud og klare sig på kommercielle markedsvilkår ville kræve et omfattende redesign - og det er slet ikke det der er formålet med min game jam-oplevelse.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by Zee » 15 Apr 2016, 18:10

Det er flot arbejde af kun 2 personer, respekt!

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Nordic Game Jam 2016?

Unread post by Henrik LSP » 20 Apr 2016, 14:53

Er der andre end mig, der ærgrer sig over, at NGJ ikke afsætter tid til at man kan prøve hinandens spil? For mig føles det som en ret flad fornemmelse at bruge en weekend på at bygge et spil, hvorefter der er under ti personer, der når at prøve at spille det. Jeg ville også gerne prøve mange af de andre spil, som de andre hold lavede, men i stedet skal man sidde og kigge på videoer og powerpoint præsentationer. Og stemme på hvilket af de spil, som man aldrig har prøvet, er bedst.
Ja, jeg ved godt, at de alle sammen ligger online, men det er altså noget andet, når dem, der har lavet spillet, står lige ved siden af og kan fortælle om spillet og deres anstrengelser med at lave det.

Post Reply