Unread post
by Javira » 07 Aug 2016, 14:51
Jeg tror ikke core gameplay tog mere end et par timer at kode i fusion. Det er ved at være nogle måneder siden (start januar tror jeg) at jeg lavede det, så jeg ved det ikke helt. Men så skete der det, som der sker i alle mine produktioner at jeg overkomplicerede tingene og begyndte at arbejde med at unlocke bogstaver i memes for at bygge retention og what not. Fuldstændig unødvendigt og jeg har slagtet det hele. Så der er nok en måneds arbejde som ikke er med i spillet.
Så efter et par alvorsord med mig selv i januar og en hård rapport fra AppAnnie der har bekræftet nogle ting omkring branchen, har jeg konkluderet at jeg skal have produktionstiden ned til 1-2 uger per spil hvis der skal være penge i det. Det betyder også at jeg ikke længere laver spil men spildemoer, hvis der er noget der bidder kan jeg altid shippe updates.
Jeg ved jeg kan lave spil på så kort tid, det har jeg gjort mange gange før men de er altid gået til grunde når jeg er nået til frontend delen og særdeles monetization som gang på gang har ødelagt det for mig fordi den type plugins aldrig virker i fusion. Det er også derfor jeg nu er android first og hvorfor jeg er begyndt at lave t-shirts store og affiliate marketing.
Så det helt store for mig er nu, at jeg har en menu med indbygget Unity Reward Videos, IAP, T-Shirt stores (og der kommer flere stores) og affiliate links. Mellem os så overvejer jeg at lave mit eget system til reward videos, så jeg er helt ude over de fusion plugins der aldrig virker.
Samtidig har jeg nu en menu der visuelt passer til alle spiltyper og grafiske udtryk, så jeg skal aldrig pille ved grafikken igen. Rentention er kastet ud af vinduet og IAP er cuttet ned til en type, og er du gameover så er du gameover, der er ikke noget med at man kan genoplives hvis man vil se en video. Så fremadrettet skal jeg ikke tænke på en dyt, nu kan jeg koncentrere mig om spillet, copy paste min one size fits all menu. Jeg skal faktisk kun kaste en gameover streng, det er alt.