Erfaring med udvikling til VR headset
Posted: 28 Aug 2016, 13:09
Hej,
Jeg sidder for tiden og arbejder en del på både AR og VR apps på mit "day job". Indtil videre har jeg kun lavet Google Cardboard VR apps med iPhone 5 som platform. Jeg står overfor at skulle indkøbe et "rigtigt" VR headset, og jeg vil derfor gerne høre folks erfaring med at udvikle til disse. Jeg kigger naturligvis hovedsageligt på Oculus Rift og HTC Vive, men vil også gerne høre om erfaringer med andre. Jeg bruger Unity som game engine. Jeg ar en PC der godt kan trække VR apps (gtx 980 osv).
- Hvor nemt er det at integrere VR headsets? For nyligt er der indbygget support for VR i Unity, men er dette nok, eller skal der integreres ekstra SDK for at udnytte al funktionalitet?
- Hvilket VR headset giver den bedste brugeroplevelse?
- Links til gode tutorials modtages også gerne.
Mvh. Sune.
Jeg sidder for tiden og arbejder en del på både AR og VR apps på mit "day job". Indtil videre har jeg kun lavet Google Cardboard VR apps med iPhone 5 som platform. Jeg står overfor at skulle indkøbe et "rigtigt" VR headset, og jeg vil derfor gerne høre folks erfaring med at udvikle til disse. Jeg kigger naturligvis hovedsageligt på Oculus Rift og HTC Vive, men vil også gerne høre om erfaringer med andre. Jeg bruger Unity som game engine. Jeg ar en PC der godt kan trække VR apps (gtx 980 osv).
- Hvor nemt er det at integrere VR headsets? For nyligt er der indbygget support for VR i Unity, men er dette nok, eller skal der integreres ekstra SDK for at udnytte al funktionalitet?
- Hvilket VR headset giver den bedste brugeroplevelse?
- Links til gode tutorials modtages også gerne.
Mvh. Sune.