IO Interactive presents Mini Ninjas

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Zacker » 17 Jan 2009, 14:34


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by jonaz.dk » 17 Jan 2009, 15:14

ah der var den! efterretningstjenesten havde ret jo. men nyheden nåede åbenbart ikke ret langt ud på nettet. ;)

det ser da super cute ud. :)
glæder mig til gameplay video på et eller andet tidspunkt.

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Chrono » 17 Jan 2009, 16:12

Whow, det ser lovende ud - helt sikkert noget jeg skal spille! Fedt at de endelig prøver noget markant anderledes.

Kan det passe at det har været under udvikling i mere end 1½ år nu? Jeg mindes at der hang noget artwork med små ninjaer på da jeg besøgte IO for 1½ år siden - jeg tænkte at det nok bare var en artist der lige havde spillet I-Ninja :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

vader_dk
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 13 Mar 2008, 14:37

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by vader_dk » 17 Jan 2009, 17:00

Det var da på tide :D

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by petervesti » 17 Jan 2009, 21:41

Ligner et klassisk Wii/DS-spil, bliver spaendende at se noget gameplay =)

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Zacker » 17 Jan 2009, 22:20

Det er bestemt et spil man kan se frem til! Og ja Chrono, det kan bestemt godt passe.

henrik1972
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 24 Mar 2008, 17:39

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by henrik1972 » 18 Jan 2009, 00:14

Den video var sgu top dollar og hvor er det fedt at se noget der ser så anderledes ud.

Jeg giver @petervesti ret i, at det ligner noget man kunne finde til DS'en - nu er gametraileres forenemmeste formål jo at tease, så jeg venter spændt på noget ingame footage og dernæst en demo, så bliver det spændende og se om spillet virkelig kan "stand & deliver".

Nick@IO
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2009, 13:18

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Nick@IO » 18 Jan 2009, 13:22

Jeg kan afsløre, at der i morgen bliver lukket stille og roligt op for godteposen i forhold til Mini Ninjas, og i løbet af den næste tid vil især de europæiske medier dække spillet ganske godt, så der er rig mulighed for at lære mere om det. Det er et rigtig cool projekt, som holdet hos IO har arbejdet meget ihærdigt på at gøre til noget helt særligt, så vi håber naturligvis, at I alle vil synes det samme.

--------------
Nick Price
Community Manager, IO Interactive

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Zee » 18 Jan 2009, 13:47

Ser cool ud... :)
Bliver spændende at se hvordan spillet fungerer. Jeg er allerede mere interesseret i spil end Kane & Lynch 2 eller Hitman 19 :lol:

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Pelding » 18 Jan 2009, 14:06

Cool grafisk stil og tema! - bliver spændende at se gameplay footage.

NB: Lidt wierd at heltene i videoen forsvinder da "Helgast" samuraierne kommer og så dukker de op lige foran dem igen...What's the point?! - Rigtige ninjaer vill da poppe op bag dem og backstabbe løs! :P
(de "tænder" endda bålet igen da de dukker op :shock: - makes no sense for a real ninja!, tror IO skal have sendt deres cinematics crew på en lille coaching tour hos Michael Dudikoff! ;) )

gjoel
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 17 Mar 2008, 13:15

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by gjoel » 19 Jan 2009, 00:27

Ninjas are cool.

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Crisium » 19 Jan 2009, 09:52

Pelding wrote:Cool grafisk stil og tema! - bliver spændende at se gameplay footage.

NB: Lidt wierd at heltene i videoen forsvinder da "Helgast" samuraierne kommer og så dukker de op lige foran dem igen...What's the point?! - Rigtige ninjaer vill da poppe op bag dem og backstabbe løs! :P
(de "tænder" endda bålet igen da de dukker op :shock: - makes no sense for a real ninja!, tror IO skal have sendt deres cinematics crew på en lille coaching tour hos Michael Dudikoff! ;) )

ah it's a game not real life!
I actually think it's a very cool trailer,.. they disappear and come back with ninja weapons
the fire lighting again (it's dramatic!) .. perhaps it's you that needs to go to a cinematics crew and
get some coaching.

the only think I would like to have seen (which I think is missing).. is some gameplay video.. other
than that this is very good teaser.

my two cents,
Peter
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Pelding » 19 Jan 2009, 10:31

ah it's a game not real life!
I actually think it's a very cool trailer,.. they disappear and come back with ninja weapons
the fire lighting again (it's dramatic!) .. perhaps it's you that needs to go to a cinematics crew and
get some coaching.
Jeg er helt enig i det er en fed trailer, no doubt - det slog mig bare at "plottet" i traileren er at de 3 helte hører nogle fjender komme, så bruger de noget ninja-magi for at forsvinde hvorefter de dukker op lige foran fjenderne igen (og de havde allerede våbene før de forsvandt :) )...så det coole forsvindingstrick er rimeligt pointless, de kunne ligeså godt bare have rejst sig op og bare ventet på samuraierne kom farende :)
Men klart, det havde ikke været særligt spændende at se på :P


(De kunne jo evt også have dukket op bag fjenderne, med ild og røg og det hele, så havde det i det mindste givet lidt mere mening 8-) )

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Crisium » 19 Jan 2009, 10:36

Pelding wrote:
ah it's a game not real life!
I actually think it's a very cool trailer,.. they disappear and come back with ninja weapons
the fire lighting again (it's dramatic!) .. perhaps it's you that needs to go to a cinematics crew and
get some coaching.
Jeg er helt enig i det er en fed trailer, no doubt - det slog mig bare at "plottet" i traileren er at de 3 helte hører nogle fjender komme, så bruger de noget ninja-magi for at forsvinde hvorefter de dukker op lige foran fjenderne igen (og de havde allerede våbene før de forsvandt :) )...så det coole forsvindingstrick er rimeligt pointless, de kunne ligeså godt bare have rejst sig op og bare ventet på samuraierne kom farende :)
Men klart, det havde ikke været særligt spændende at se på :P
ok.. without going back and looking at the trailer... I seem to remember one playing a flute, another curving something... and when they came back.. they had swords, a big hammer and a blow-dart-gun thingy.

correct me if I'm wrong.
peter
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Pelding » 19 Jan 2009, 10:45

ok.. without going back and looking at the trailer... I seem to remember one playing a flute, another curving something... and when they came back.. they had swords, a big hammer and a blow-dart-gun thingy.

correct me if I'm wrong.
peter
They actually draw all their weapons before they vanish :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by jonaz.dk » 19 Jan 2009, 11:38

Så sprøjtede der lidt artwork og screenshots ud.

http://www.computerandvideogames.com/ar ... ?id=206120

Bliver DS versionen lavet in-house?

Nick@IO
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Jan 2009, 13:18

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Nick@IO » 19 Jan 2009, 13:11

Nej, DS-versionen bliver udviklet i tæt samarbejde mellem IO og det franske spilfirma Magic Pockets. De er super dygtige, og DS-versionen er blevet rigtig flot, så der er klart noget at se frem til der også.

--------
Nick Price
Community Manager, IO Interactive

Jonas Lind
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 27 May 2008, 15:31
Location: Cph

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Jonas Lind » 19 Jan 2009, 14:10

Som lidt ekstra info kan jeg sige at DS versionen ikke er en port af konsolversonerne som vi laver in house. Magic Pockets har taget vores design og ideer og lavet noget der er bedre tilpasset til DS'erens styrker/svagheder. Det gør dem essentielt til to ret forskellige spil med det grafiske design og karakterne som de primære brohoveder der forener de to.

User avatar
jussing
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 08 Mar 2008, 19:07
Location: 2870
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by jussing » 19 Jan 2009, 14:58

Hvor er cinematicen lavet henne?

Jonas Lind
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 27 May 2008, 15:31
Location: Cph

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Jonas Lind » 19 Jan 2009, 17:33

I Danmark. Nærmere bestemt ved et samarbejde mellem IO og Krogh Mortensen Animation.

User avatar
JOH
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 26 Nov 2008, 10:20

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by JOH » 21 Jan 2009, 23:36

Uha! Jeg tror faktisk, at det kan gå hen og bliver IO's største succes.. Selvfølgelig farligt at siger uden at have set gameplayet, - men jeg syntes, det her koncept allerede indeholder stærke guldkorn:

Ninja'er: De er altid cool - men i denne cute designet indpakning rammer de utrolig bredt. En kæmpe målgruppe!

Nyt/unikt: Ligesom hitman var "never seen before" da det kom ud - virker det på mig som om, at denne cute mini ninja-stil ikke rigtigt er brugt før - selvom konceptet er utrolig oplagt!! Jeg kan ihvertfald ikke komme i tanke om et nyere spil IP/Brand.

Navn: "Mini Ninjas" Genialt!.. Utroligt, at det navn var ledigt! Det er ligeså nemt at huske som "Hitman" og kan ligesom "Hitman" forstås af mange jorden rundt.

Merchandise: Uendelige muligheder her. Kinesiske fabrikker vil simpelthen spøjte ninja og panda dukker ud :lol:

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by jonaz.dk » 22 Jan 2009, 08:15

Ja det er selvfølgelig et meget tideligt tidspunkt at udtale sig. Men jeg syntes også det ser ud som om det godt kunne gå hen og løbe fornuftigt rundt.

positivt:
7+ rating
flere SKUs end du fatter (dog med nævneværdig undtagelse af PS2 som ellers ville være ret oplagt)
ninja tema!
udviklingsomkostningerne ser ikke ud til at være i den astronomiske ende af skalen som de plejer.
masser af positiv talkback på nettet indtil videre (inden noget reelt game play video er blevet vist)

negativt:
det er et helt nyt uprøvet IP som ikke er blevet presset ned i halsen på ungerne på Cartoon Network. men marketingsafdeligen plejer dog ikke at være fedtede.

spilmæssigt ligner det ud fra den begrænsede information et forholdsvist ordinært 3rd person arcade/adventure beat em up (beat em to pandas/foxes). men målgruppen er måske ikke så overeksponerede så det gør så meget.

og IOs historik i ikke at lave spil der er top notch polerede produktioner. og det er ny grund de bevæger sig ud på. (nå ja... lejemorder temaet har de ikke helt kunne slippe) ;)

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Gryphon » 22 Jan 2009, 12:25

Jeg kan ikke sætte fingeren på præcist hvad det er, men cinematic'en og de screenshots der forelægger, minder lidt om Spyro -serien. Et velkendt brand med succes må man sige.

Meget fedt at man har valgt et dansk animationsfirma som KM. Og i den forbindelse, finanskrise til side, var det vel oplagt at få sprøjtet en tegnefilms-serie ud, til at støtte op om brandet og få solgt hele konceptet til de unge, små øjne foran skærmene. (Der blev nævnt Cartoon Network)

Alt i alt syndes jeg, at det klæder IOI at sprede deres produktlinjer både stil og genre-mæssigt. Det i sig selv, gør formentlig også firmaet mere værd i form af alsidighed.

'Thumbs Up' herfra 8-)
Last edited by Gryphon on 22 Jan 2009, 16:15, edited 1 time in total.
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by petervesti » 22 Jan 2009, 15:05

Ja rent kommercielt er det nok en meget fin beslutning, specielt i disse tider! Kung Fu Panda-spillet solgte jo ok, saa mon ikke det nok skal blive en god forretning =)

User avatar
Zidora
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 12 Mar 2008, 17:10
Location: København, Danmark

Re: IO Interactive presents Mini Ninjas

Unread post by Zidora » 01 Mar 2009, 21:12

Gläder mig meget til denne her. Håber der er köd på gameplayet også, men indtil videre er jeg i hvert fald begejstret over universet og den grafiske stil.

Og så synes jeg den er godt tänkt, den der med at man ikke slår fjenderne ihjel, men istedet befrier deres dyresjäl ( eller hvordan det nu lige er... ;)). Har efterhånden deltaget i en del diskussioner om at komme udenom den gode gamle skyd og dräb-spilformel, og selvom man naturligvis kan påstå at dette på sin vis bare er en variation over dette, så gör det nu alligevel en hel del ved spillets stemning, atmosfäre og historie at kampene ikke efterlade en bunke lig, men en flok übernuttede dyr istedet.

Bliver spändende at se mere. Blev linket til denne her artikel, hvor der snakkes lidt om overvejelser bag konceptet: http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ ... 636666.ece

Post Reply