"Kunsten at forsvinde": artikel med Thomas Howalt om flow

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

"Kunsten at forsvinde": artikel med Thomas Howalt om flow

Unread post by Anders Højsted » 17 Jan 2009, 20:45

Hej,

der er en artikel om Flow i Politikens 2nd sektion i dag. Det er delvist et interview med Thomas Howalt hvor han forklarer om Mihaly Csikszentmihalyi teori om Flow i forhold til spil. Det handler om udfordringer, evner, angst, kedsomhed og udvikling i forhold til handlinger i spil.

Jeg har ikke kunnet finde artiklen på pol.dk, men så har I en undskyldning for at købe en portion humanistisk, kultur-radikalt bøsse-ævl på klassisk vis (farve på døde træer) i dag.

Artiklen handler om mange af de ting som vi dækkede i kapitlet "Game design & the psychology of a good game" i vores speciale "Big Game: Formalizing Test Methods for Computer Game Concepts".

Mvh.,
Anders - humanistisk spildesigner-hippie

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: "Kunsten at forsvinde": artikel med Thomas Howalt om flow

Unread post by Wikzo » 17 Jan 2009, 22:01

Tak for tippet. Det lyder rigtig interessant, så jeg skynder mig ud og køber Politiken.

EDIT: Fin artikel, men med lidt for mange gentagelser. Howalt fortalte stort set det samme til Game Development Camp 2008. Det er dog spændende at se, at begrebet ikke kun dækker spilverden, men faktisk næsten også alting i den virkelige verden.

Post Reply