Page 1 of 1

"Kunsten at forsvinde": artikel med Thomas Howalt om flow

Posted: 17 Jan 2009, 20:45
by Anders Højsted
Hej,

der er en artikel om Flow i Politikens 2nd sektion i dag. Det er delvist et interview med Thomas Howalt hvor han forklarer om Mihaly Csikszentmihalyi teori om Flow i forhold til spil. Det handler om udfordringer, evner, angst, kedsomhed og udvikling i forhold til handlinger i spil.

Jeg har ikke kunnet finde artiklen på pol.dk, men så har I en undskyldning for at købe en portion humanistisk, kultur-radikalt bøsse-ævl på klassisk vis (farve på døde træer) i dag.

Artiklen handler om mange af de ting som vi dækkede i kapitlet "Game design & the psychology of a good game" i vores speciale "Big Game: Formalizing Test Methods for Computer Game Concepts".

Mvh.,
Anders - humanistisk spildesigner-hippie

Re: "Kunsten at forsvinde": artikel med Thomas Howalt om flow

Posted: 17 Jan 2009, 22:01
by Wikzo
Tak for tippet. Det lyder rigtig interessant, så jeg skynder mig ud og køber Politiken.

EDIT: Fin artikel, men med lidt for mange gentagelser. Howalt fortalte stort set det samme til Game Development Camp 2008. Det er dog spændende at se, at begrebet ikke kun dækker spilverden, men faktisk næsten også alting i den virkelige verden.