henrik_weide wrote:Men ellers havde vi nok heller ikke gjort så meget ud af det - for der er ingen tvivl om, at det er pissedyrt, bare alene i QA, at få 300-400 device builds igennem.
Det eneste som alle ser ud til at være nogenlunde enige om, er at smartphones står for en større og større del af det samlede salg af mobil-spil (well, duh....)
/Henrik...
-ja, man burde lade alt det gamle lort hvile i fred, når man nu ved hvilke telefoner der faktisk bruges i praksis derude....
Ikke at man kun skal lave ting der virker til telefoner, som ejes af "avancerede brugere". Det vil jo medføre en ond spiral, hvor man kun giver de tech-kyndige adgang, hvormed man ikke "skoler" de ikke-kyndige, hvilket vil medføre stagnation af markedet.
Men man burde ikke behøve at understøtte telefoner, som er så gamle, at de nok ejes af folk der ikke en gang er potentielle kunder.
-dem jeg kender der har mere end 4 år gamle telefoner, er enten selv så gamle, at de ikke kunne finde på at f.eks. downloade spil - ELLER de har dem af "statement-grunde" for at vise at mobilen ikke er så vigtig for dem, hvilke er den samme typer mennesker, der heller ikke ønsker at benytte sig af f.eks. mobile applikationer grundet "livsstilsrelaterede statements" som kommunikeres vha. af deres bevidste tilvalg og fravalg.
Så mobilbranchen burde være ligesom spilbranchen, dvs. man prøver at ramme størstedelen af markedet, men man må godt have tekniske mindstekrav. Det kan jo ikke passe at der er masser af 3D mobil-spil, som får masser af hype og "Hyldemeter", selvom de ikke virker på særligt mange telefoner. Men alle der laver 2D spil, skal have dem til at virke til ALLE telefoner, for overhovedet at "komme ind i forretningen"...
Og til den hårdtarbejdende spiltester, endnu engang tak for din respons:
Når jeg vælger highscore under "min karakter", så spørger tlf'en om webadgang, og der sker ikke noget herefter.
-det skyldes visse ældre "slemme-slemme" SE telefon-vaner. Browseren starter op i baggrunden og viser den online highscore, men man skal minimere spillet for at se det. I alle nyere telefoner, så minimeres / lukkes spillet automatisk, så browseren kan sees.
Når der kun er to valgmuligheder i en menu, er det svært at vide om det er den lyse eller mørke der er valgt (specielt i starten, hvor man ikke har set større menuer)
Når man vil invitere nogen på date står der "tip en ven" øverst på skærmen (bruger samme skærm som "tip en ven" går jeg ud fra).
-Ja, du har helt ret i at vores interface har et par små-uhensigtsmæssigheder. I ScorFactor har vi forsøgt at "dulle" vores interface lidt op ift. vores ældre produktioner. Men der er et par grundlæggende små-problemer med det, som vi må fikse til næste produktioner.
Jeg prøvede et "madkamp spil" - sms'er blev sendt frem og tilbage - men hvad gik det ud på!!? - jeg blev bare sendt til scoreboardet bagefter.
-ja, nu ved jeg jo godt at man ikke kan forvente at folk læser instruktioner e.l. i spillet
Men hvis man gjorde, så ville man få hintet at det her spil ikke har noget "arkade gameplay" som sådan, mere et socialt gameplay.
Spillet går ud på at inviterer hinanden til fiktive dates, i forsøget på at blive Venner/kærester/bollevenner og få point i forskellige kategorier. Så det er et slags "Sims-møder-Facebook-møder-SendSedlerRundtIKlassen" -spil.
Spillet er altså tænkt som en social legeplads, hvor teenagere kan eksperimentere med forskellige karaktertyper og interagere med det andet køn. Så det er en slags "kæreste/kneppe-rollespil" som samtidigt kan bruges som icebreaker ift. det andet køn. Har du lyst til at gå i biffen i spillet? -fedt, det giver mig point i "bedste ven" som jeg forsøger at komme til tops i highscoren i. Men måske har du så også lyst til at gå i biografen i virkeligheden?...
-men ja, måske du ikke lige er i målgruppen 12-15 årige