Page 1 of 1

"Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 03 Feb 2009, 12:12
by Zee
Så arbejdes der officielt ikke længere på dette spil. Så bliver det spændende at høre hvad DG's medarbejdere skal arbejde på når Watchmen er færdigt, så kan det være de alle skal til at lave casual games jvf. nyheden om det nye datter-selskab.

"So it's with a heavy heart that we hear tonight the game's been put on pause. Why? Because despite featuring biplanes, tommy guns and a sexy, ginger-haired lady (not to mention it's basically Gears of War with kissing), the game is still without a publisher."

http://kotaku.com/5142595/faith-and-a-4 ... -to-a-halt

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 03 Feb 2009, 16:46
by JeppeKM
Hvis jeg skulle køre 2-player med en homie, har jeg også lidt svært ved at se, det fede i at give ham 'the breath of life' hvert andet sekund... Kæresten kan jeg nemlig ikke få til at spille skyde spil :P

At et Bonnie & Clyde spil ikke kan finde en publisher til de amerikansk marked, virker derimod mere underligt på mig...

Ps. Emnet skal vist replaces...

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 03 Feb 2009, 17:22
by Zee
Det har jo noget med branchen at gøre :)
Men man kan da godt argumentere for at det mere hører til under Nyheder :)

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 03 Feb 2009, 19:22
by freedomwriter
Ærgeligt - men den har jo osse været i rotation siden før Total Overdose, med et par marginale makeovers undervejs, og så er det svært at sælge som 'friskbagt'.
Og ikke for at starte noget - men....
Image

...det er altså en .44 hun står med, ikke en .45... ;)

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 03 Feb 2009, 21:07
by Pelding
...det er altså en .44 hun står med, ikke en .45...
Ja, så er der jo ikke noget at sige til at de ikke kan få afsat skidtet, når de slacker så hårdt! :roll:
...medmindre plottet er at få udskiftet sin .44 med en .45?

Anyway, træls for Deadline gutterne at det ikke gik. Håber rigtigt meget at der kommer et post-mortem ud hvis (når?) skuden er helt sunket, jeg kunne forestille mig at der ligger rigtigt mange gode, dyrkøbte erfaringer der kunne gavne hele brachen at få del i

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 14:09
by jonaz.dk
Deadline Games CEO Chris Mottes has confirmed to Eurogamer that development on Faith and a .45 has stalled, continuing only on a "negotiation level".
http://www.eurogamer.net/articles/deadl ... -a-45-halt

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 14:27
by Zacker
Man skal ikke umiddelbart ikke frygte så meget for medarbejderne ved Deadline, da de vist allerede har kontrakt på flere spil i Watchmen serien. Jeg vil tro, at en del af dem allerede arbejder på den næste udgave.

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 14:41
by jonaz.dk
Som i 2 episoder totalt.. som er det sidste officielle der er meldt ud. eller har du mere opdateret info?

Så de sidder på episode 2 nu. Når den er leveret må vi da håbe de har et nyt kort i ærmet.

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 16:52
by freedomwriter
Pelding wrote:
...det er altså en .44 hun står med, ikke en .45...
Ja, så er der jo ikke noget at sige til at de ikke kan få afsat skidtet, når de slacker så hårdt! :roll:
...medmindre plottet er at få udskiftet sin .44 med en .45?

Anyway, træls for Deadline gutterne at det ikke gik. Håber rigtigt meget at der kommer et post-mortem ud hvis (når?) skuden er helt sunket, jeg kunne forestille mig at der ligger rigtigt mange gode, dyrkøbte erfaringer der kunne gavne hele brachen at få del i
Næh, jeg tror skam heller ikke den detalje er årsagen til at den ikke er afsat til en publisher...men det kunne jo være en indikation af det muligvis ikke er så helstøbt & gennemtænkt et koncept som påstået, når nu så indlysende en detalje er overset - jeg er temmelig overbevist om hensigten var at lave en fed titel og noget visuelt der matchede, men som istedet røg ud i noget kognitiv dissonans. Og så kan man jo godt forledes til at tro at samme stil gennemsyrer resten af projektet.

Synes da osse helt klart at det er ærgeligt - har selv siddet ved roret under et forlis, og mit budskab er bare at vilkårene for at få afsat et produkt på alle niveauer er skærpet i de senere år, og der er ikke råd til fodfejl. Vi bliver alle nødt til at se med mere kritiske øjne på egne produktioner, måle det mere op imod markedets øvrige udbud, og så spare lidt på hypen.
Det varer nok en del år førend der kommer en ny Hugo eller Hitman fra disse breddegrader - til gengæld er der masser af nye muligheder netop nu, hvis man tænker lidt mere lateralt med både forretningsmodeller og spilkoncepter.

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 17:13
by vonknut
Freedomfighter, pas på med at være for hurtigt på aftrækkeren, tegningen er jo ikke så præcist, at man kan skelne typen 100%. -.44'ere og .45'ere kan jo ligne hinanden en del (altså inden for revolvere).

Så at påstå at cover-art'en har en fejl af en karakter, der antyder en generel standard, som kan have været med til at påvirker evt. afsætning, er at strække beviser lidt langt, grundet lyst til at "disse" :)

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 17:38
by freedomwriter
Nu vil jeg ikke fluekneppe for meget omkring det punkt - der er velsagtens gun afficionados et sted der kan pinpointe detaljer der afgører hvorvidt det er en .44 eller en .45. JEG synes det ligner en .44, udfra min indrømmet rudimentære kendskab til begge revolvere - man kan jo selv prøve at google sig frem til forskellene. Hvis jeg hører/ser ".45" i en titel, forestiller jeg mig visuelt noget andet end billedet her. Men jeg vil da gerne medgive at det var en hurtig-frisk bemærkning, og så skal der ikke lægges mere i den - andet end den røde tråd jeg spandt med det som udgangspunkt, nemlig at mange af vore hjemlige projekter der sigter mod internationale standarder ofte halter bagud i detaljegrader, og det er i sidste ende detaljer der afgører om du får lukket en deal eller ej.
Iøvrigt er "Faith...." jo det gamle "Bonnie & Clyde" concept, udviklet før "Total Overdose" og så shinet op efterfølgende - det kunne jo være man skulle give det en tur til i det gamle tøj, det ser ud til at der er en remake på vej - http://www.variety.com/article/VR111799 ... id=13&cs=1 - og de står måske lige og mangler et spil til at lancere sammen med filmen...?
Det ku' være Chris & polygon-fabrikken lige skulle vende den idé med Cypress Moon Studios....?

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 19:03
by petervesti
Soeren Lundgaard talte i oevrigt en del om processen med Faith and a .45 i sit foredrag til Nordic Game Jam.

Det var aabenbart meget setting'en der var problemet, hvilket bare viser hvor overdrevet konservative de fleste publishers er (noget med at de hverken kunne bruge western-temaet eller depression-temaet til noget).

Sidste aar var tendensen "brun pseudo horror" (postapokalyptisk) og i 2009 ser det ud til at alt skal vaere "sort pseudo horror" (sci fi fremtid). Engang skulle alt vaere WWII. Det er til grin..specielt hvis man som mig hader horror og kedelige grafiske universer =)

Jeg glaeder mig til alle spil foregaar i pre-WWII USA!

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 22:02
by JeppeKM
Ja - og forestil Jer nu det hele på iPhone...
Nej - spøg til side...
Måske - bliver der aldrig et nyt Hitman el Hugo. Jeg tror (med fare for at blive tauntet i sommer 2011, når en twat hiver min gamle post frem fra gemmeren) at DK i den kommende år kommer til at gøre sig gældende på nichemarkedet - de 'små' platforme - for dem der har været smarte nok og set trenden.

At fange 'trenden' med AAA-titler år efter at de store developers har mast sig fast på markedet er, i mine øjne, mildest talt utopi.

Get real - and get it done!

That's my 7 cents for now :P

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 22:17
by Zee
petervesti: Men Rockstar er ikke afvisende overfor western-temaet åbenbart:
http://www.computerandvideogames.com/ar ... ?id=207421

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 04 Feb 2009, 23:31
by freedomwriter
Jeg er lidt træt af den amatør-agtige selvfedme, der i mange år har præget branchen herhjemme - man har bare at klappe i hænderne, med det samme nogen enten har taget et initiativ (hvor uerfarne ophavsmændene end er, og hvor banalt eller fuldstændigt vildt projektets scope end har været), eller hvor gennemsnitlig (eller derunder) den faktiske præstation har været (også selvom både salgstal og anmeldelser har talt deres tydelige sprog).
Jeg vil til gengæld gerne svinge mig op på den popsmarte vogn og skråle med på koret om at der nu er et paradigmeskift på vej - og det er sådan set derfor jeg er lidt ude med riven, det er sgunte fordi jeg har en ubændelig trang til at 'disse'. Tendensen herhjemme har altfor længe været projekter, der enten har været overhypet mht originalitet og nyskabelse (og som snart herefter er døde med en rose i røven...) - eller koncepter hvor man skal bide sig i tungen for ikke at skråle CHEAP & LOUSY RIP OFF! De har så overlevet lidt længere, da der har været en vis markeds-logik i at lave noget der ligner noget andet, der har solgt ok. Skriften på væggen er: Born in a boom, die in a recess...Hele verden sidder blot i begyndelsen af noget der vil få dotcom nedturen ved årtusindeskiftet til at ligne et speed bump.
Derfor tror jeg også det er et klogt træk at Deadline satser på helt nye forretningsmodeller, hvis de overhovedet skal have en chance for at overleve. Det man skal huske på er at samtlige investorer er skræmt langt væk fra spilbranchen pga disse gentagne, eklatante fiaskoer - stort tænkte, men enten dårligt gennemførte eller slet og ret uigennemførlige projekter. Så der skal tænkes radikalt nyt, for at vende skuden rundt for branchen - billigt, hurtigt og tilgængeligt på udbredte platforme er nøgleordene, glem alt om dyre konsolspil. Og at så ikke alle myldrer efter buzz'en - mobilspil, onlinespil, gratis spil, browser spil...hvis man ikke præcist ved hvad det er man vil på den valgte platform, og ikke klart kan formulere helt unikke selling points, spilder man både sin egen og andres tid og penge. Og så skal man være sit ansvar bevist, når branchen herhjemme er så sårbar som den er - hvis man fejler, bliver det endnu sværere at få gang i noget der ligner en dansk spilindustri, der burde ligge på niveau med fx Sverige. Det er et drømme-scenarie, der nu har meget lange udsigter...
Alle dem der drømmer om at gentage Hitman successen, glemmer jo altid fakta omkring det projekt: Tiden var en helt anden, og det var lutter erfarne folk fra den internationale spilbranche der var kernen i udviklingsholdet. Det var gennemgående godt håndværk, lige fra grafik, gameplay, musik, til titlen der bare ramte plet i målgruppen - alt sammen gennemtænkt og testet. Og alligevel skulle der er en stor portion held til, da det var så godt som umuligt at financiere selskabet, selv efter at den første titel var på gaden.

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 05 Feb 2009, 01:49
by petervesti
Zee: Cool!

Jeg vil mene, at et af de stoerste problemer er, at man, i Danmark, skal betale saa meget for sine medarbejdere sammenlignet med andre europaeiske lande (for slet ikke at sammenligne med lande i oesten eksempelvis). Man skal virkelig tro paa den der med, at folk i Danmark er vaesentligt dygtigere end folk i andre lande for ikke at dele min opfattelse af, at det nok ikke er det oekonomisk smarteste at starte virksomhed i Danmark PT. En loesning, som jeg tror en del paa, er outsourcing-modellen, hvor animation, grafik og den slags bliver produceret billigt andetsteds.

Men nu maa vi se hvad der sker...det ser da i hvert fald ud til at gaa ret godt for nogle af mobilspilsvirksomhederne i det danske land - det er jo altid noget =)

Re: "Faith and a .45" lagt på is.

Posted: 06 Feb 2009, 14:07
by henrik_weide
Freedomwriter: Absolut helt enig med dine betragtninger. Men jeg synes, at du måske er lidt for hård, når du kommer til kritikken omkring udførslen af spillene i DK. Jeg synes faktisk, at både DL og IOI har været gode til at lave ting, der fungerede godt. Selvfølgelig var der ting der kunne være bedre, men generelt er niveauet ganske god. Til gengæld er jeg helt enig mht. AAA-forretningmodellen - den er total broken og lukket land til newcomers.

Mobil-området har også sine problemer, men der er også mange chancer, hvis man spiller sine kort lidt smart og _altid_ har et godt øje for at holde sine udgifter nede på projekter. God budget-styring er ligeså vigtigt som ide-udvikling - hvis ikke vigtigere nogle gange. At være realistisk er en dyd.