Siftables - The Smart Block

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Siftables - The Smart Block

Unread post by freedomwriter » 18 Feb 2009, 16:31

http://www.ted.com/index.php/talks/davi ... locks.html

Se, det var sådan noget Lego skulle hælde et par hundrede millioner udviklingskroner i - istedet for et forudsigeligt Lego Universe online spil, der bare skamrider franchisen i forlængelse af Lego Star Wars og Lego Indiana Jones....

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by shrt » 18 Feb 2009, 16:53

Whoa det er virkelig et cool legetøj, og det har klart potentiale til at være et godt indlæringsværktøj samtidig. Innovation ftw.
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by Jaycee » 18 Feb 2009, 17:02

yep super kewl, de har virkeligt fat i noget her. Jeg føler dog ikke de får udnyttet potentialet fuldt ud med det de viser her, men er du gal det er en fed ide.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by petervesti » 18 Feb 2009, 18:44

Ja ret cool, men findes der ikke i forvejen en masse produkter i den stil?

Synes i oevrigt musik-eksemplet bliver lidt for avanceret til at det er fedt i klodse-kontexten.

Men helt sikkert noget der burde bruges i forbindelse med laering og undervisning

asbjoern.com
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 128
Joined: 10 Mar 2008, 11:48

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by asbjoern.com » 19 Feb 2009, 14:43

Helt sikkert super fedt - men hvad koster det? Jeg mener ting som eksempelvis http://www.artlebedev.com/everything/optimus/ er jo også super fedt indtil at man ser prisen.

Men helt sikkert noget som kunne være super interessant hvis komponenterne kommer ned i et fornuftigt prisleje.

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by freedomwriter » 19 Feb 2009, 16:19

Min pointe var at det skulle Lego da stor-satse på en udvikling af - det er da langt mere nærliggende at udnytte det tværmediale potentiale i LEGOs brand på denne måde, end ved at lave digitale spiluniverser. Hvis klodserne kunne indgå på forskellig vis i LEGO byggesæt, hvor brugerne kunne lave uendeligt mange kombinationer, og koble leg og læring sammen på denne intuitive måde i et kendt univers, sørge for at enhederne kan kobles til PC og nettet...what's not to like? I denne kombo ville man forene de to verdener på en hel unik og indlysende facon, imho....
Ja, det ville da koste kassen at udvikle og få lavet brugervenligt - men i min optik er det her lige præcise den missing link LEGO has savnet mellem deres kendte byggeklods-univers og den digitale spilverden de osse med held har fået brandet sig i. Når det først kommer op i masseproduktion, vil hver enkelt enhed med den viste funktionalitet kunne laves for en 5-10 kr. stykket - en landsby-fuld af urinsure, pakistanske børnefingre sku' nok ku' klare den efterspørgsel i en ruf...
Hvis jeg sad på Legos udvikler-kontor i Billund, ville jeg storme ind til Jørgen Vig og be om nøglerne til Falcon 900 jetjaveren (der alligevel bare står og sner til i Billund), så der blev til en lynvisit til Cambridge, MA.
Hvis de ikke selv har tid, kan de bare ringe...

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by boab » 20 Feb 2009, 18:26

Lego har altså lavet mange elendige spil før og efter "Traveling Tales" Legoserier, og Lego universe er sikkert bare endnu et af dem. (hvem ved) (og lad os håbe at Serius games laver et fedt spil til Lego også)

Men jeg er enig, de må gerne evolvere deres Lego brand til mere end mindstorm, på den fysiske side.

TheJesper
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 19 Feb 2009, 10:44

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by TheJesper » 20 Feb 2009, 22:17

Det ser virkelig spændende ud, men er også interesseret i at høre mere om produktionsprisen. Med en optimering af teknologien, således at prisen reduceres, og en masseproduktion kunne den sikkert presses gevaldigt ned, og med det rigtige software i vognen, så tror jeg helt sikkert på, at der er stort potentiale.

Især hos de helt små aldersgrupper, da det er noget spændende audio/visuelt legetøj, som samtidig kan tåle en del.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by Zacker » 20 Feb 2009, 23:22

Umiddelbart ikke vildt revolutionerende, men så alligevel super fedt.

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: Siftables - The Smart Block

Unread post by one-niner » 20 Feb 2009, 23:42

I like :) Fedt legetøj.
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

Post Reply