5 Spørgsmål omkring spilbranchen
Posted: 19 Feb 2009, 15:48
Hey brave3D krigere og game designers,
En ven og jeg er ved at studere spilbranchen og de problemstillinger, som firmaer/spiludviklere står overfor, når de arbejder på spilprojekter. Vi ønsker at finde frem til de problemer, der ofte gør tilblivelsen af spil så risikofyldt og svær at gennemføre.
Vi er selvfølgelig klar over at spilbranchen også lider midt i finanskrisen, men vi er hovedsageligt interesseret i de projektmæssige, arbejds- og udviklingsrelateret problemer som kan opstå.
Derfor må dem der ønsker at bidrage med viden meget gerne svare på vores 5 spørgsmål
1) Hvad er din profession (nuværende, kommende eller ønsket i forhold til spiludvikling)?
2) Hvilke 3 udfordringer ser du som værende et spilfirmas største, når de starter et nyt spilprojekt (lige fra idé til markedsføring/salg)?
a.
b.
c.
3) Hvilke 3 udfordringer ser du som værende en udviklers største, når han/hun starter i et team for spilprojekt?
a.
b.
c.
4) Hvilke 3 forbedringer ser du helst forbedret til næste gang du er med i et projektforløb.
a.
b.
c.
5) Hvilket firma ser du som et forbillede - for et sundt udviklingsforløb i spilprojekter?
Feel free til at kommentere yderligere på emnet i en mail eller lign. – hvis det har interesse
Vi siger i hvert fald på forhånd mange tak for de svar vi får!
Venlige hilsner Emil
Disclaimer: Det er helt I orden hvis du ikke mener at være spørgeskema er relevant, eller har andre ytringer omkring vores fremgangsmåde. Men er du ikke venlig at skrive det til os i en mail, og holde denne tråd ”on topic”, det vil hjælpe os rigtig meget. Da vi i forvejen bruger lang tid på at gennemgå besvarelser flere steder på nettet.
Du skal du være meget velkommen til at smide os en mail på følgende adresse: emilarsen at emilarsen dot com
Edit: Vi ser rigtig gerne kommentarer, som den der allerede er blevet givet, hvor der bliver taget stilling til selve produktionen. Som det er blevet pointeret er der forskel på størrelsen af de teams og produktioner man laver.
En ven og jeg er ved at studere spilbranchen og de problemstillinger, som firmaer/spiludviklere står overfor, når de arbejder på spilprojekter. Vi ønsker at finde frem til de problemer, der ofte gør tilblivelsen af spil så risikofyldt og svær at gennemføre.
Vi er selvfølgelig klar over at spilbranchen også lider midt i finanskrisen, men vi er hovedsageligt interesseret i de projektmæssige, arbejds- og udviklingsrelateret problemer som kan opstå.
Derfor må dem der ønsker at bidrage med viden meget gerne svare på vores 5 spørgsmål
1) Hvad er din profession (nuværende, kommende eller ønsket i forhold til spiludvikling)?
2) Hvilke 3 udfordringer ser du som værende et spilfirmas største, når de starter et nyt spilprojekt (lige fra idé til markedsføring/salg)?
a.
b.
c.
3) Hvilke 3 udfordringer ser du som værende en udviklers største, når han/hun starter i et team for spilprojekt?
a.
b.
c.
4) Hvilke 3 forbedringer ser du helst forbedret til næste gang du er med i et projektforløb.
a.
b.
c.
5) Hvilket firma ser du som et forbillede - for et sundt udviklingsforløb i spilprojekter?
Feel free til at kommentere yderligere på emnet i en mail eller lign. – hvis det har interesse
Vi siger i hvert fald på forhånd mange tak for de svar vi får!
Venlige hilsner Emil
Disclaimer: Det er helt I orden hvis du ikke mener at være spørgeskema er relevant, eller har andre ytringer omkring vores fremgangsmåde. Men er du ikke venlig at skrive det til os i en mail, og holde denne tråd ”on topic”, det vil hjælpe os rigtig meget. Da vi i forvejen bruger lang tid på at gennemgå besvarelser flere steder på nettet.
Du skal du være meget velkommen til at smide os en mail på følgende adresse: emilarsen at emilarsen dot com
Edit: Vi ser rigtig gerne kommentarer, som den der allerede er blevet givet, hvor der bliver taget stilling til selve produktionen. Som det er blevet pointeret er der forskel på størrelsen af de teams og produktioner man laver.