Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Pixie3D
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 29 Jun 2016, 12:01

Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Unread post by Pixie3D » 22 Mar 2019, 10:58

For jer der er interesseret i udviklingen af Pixie3D, jeg er ved at udvikle en ny version som vil understoette Android og iOS tablets samt mobil telefoner. Den nye version vil ogsaa understoette Linux. Derudover vil den meget efterspurgte undo/redo funktion blive implementeret samt en masse optimeringer som blandt andet vil foroege hastigheden af subdivisionen gevaldigt. Det bliver spaendede at se hvordan den nye version vil blive modtaget og hvordan Pixie3D kan paavirke dette nye marked.

Med venlig hilsen,
Soren Lambaek

www.Pixie3D.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Unread post by jonaz.dk » 25 Mar 2019, 10:58

Spændede projekt. Er det full featured? Eller skærer du det ned til noget mere mobilevenligt?

Kunne godt forestille mig det ville bliver noget af en udfordring at lave et UI som er nogenlunde fornuftigt at bruge på mobile.
Tablets i mindre grad naturligvis.

Pixie3D
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 29 Jun 2016, 12:01

Re: Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Unread post by Pixie3D » 25 Mar 2019, 11:53

Hej Jonaz,

Tak for din kommentar. Jeg haaber paa at faa alle features med over men nu faar vi at se, hvad der er realistisk med tiden. UI'en bliver bestemt en udfordring for mobil versionen, jeg har stadig ikke helt fundet en elegant loesning endnu, men jeg har dog udviklet en ny dynamisk UI system. Den nye UI system giver blandt andet brugeren mulighed for at kunne tilrette layouten som man vil. Eksempelvis vil man kunne aendre stoerrelse af sine viewporte og dermed kunne betemme om man vil arbejde med blot en enkel viewport, 2 lodrette (eller vandrette) viewporte eller 4 viewporte. Man vil ogsaa kunne bestemme bredden af de forskellige menuer og brugeren kan ogsaa flytte knapper samt andre UI kontroller rundt paa samme maade som man flytter ikoner rundt paa sin telefon.

Jeg tror dog at jeg bliver noedt til at aendre paa nogle nuvaerende features eksempelvis maaden at bruge modifiers paa. Der vil stadig vaere modifiers men paa grund af forskellige begraensninger vil de maaske blive mindre dynamiske. Men det er vigtigt for mig at min *.P3D filformat vil kunne bruges af alle platforme.

Maalet med projektet er at man vil kunne arbejde lidt paa sin tablet og senerehen arbejde videre paa sin telefon og maaske afslutte paa sin laptop.
Last edited by Pixie3D on 25 Mar 2019, 12:12, edited 3 times in total.

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Unread post by Christoffer » 25 Mar 2019, 12:01

Fedt at se hvordan det kommer til at fungere på så lille en skærm! Er det muligt at lave noget på mobilen/tablet i en simple udgave og så automatisk få det hen så man kan eventuelt færdiggøre og lave flere detaljer på pc? Tænker lidt en form for cloud-baseret løsning hvor man nemt kan lave prototyper og mindre ting mens man er på farten og så lave touch-up ved pc senere.

Det kunne i hvert fald være smart :)

Men lyder fedt!
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Pixie3D
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 29 Jun 2016, 12:01

Re: Pixie3D bliver udvilket til tablets og mobil telefoner

Unread post by Pixie3D » 25 Mar 2019, 12:07

Hej Christoffer,

Jeg har helt sikkert overvejet en cloudbased loesning men jeg er ikke helt sikker paa hvordan jeg kan implementere det paa en fornuftig maade endnu, men plan-B er at man maaske vil faa mulighed for et sende sit projekt til sin email eller maaske vil man kunne bruge min server til en midlertidig overflytning til en ny platform. Men maalet er helt sikkert at lave en dynamisk workflow som goer det muligt at bruge forskellige platforme paa en smertefri maade.

Post Reply